User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 13.7.2025 / 19:27
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > pc käynnistyy mutta..
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
PC käynnistyy mutta..
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
xbox360ea
Suspended due to non-functional email address
_
20. lokakuuta 2009 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli homman nimi on sellainen, että: Käynnistän tietokoneen, kone köynnistyy ihan hyvin, mutta kun pc alkaa lataamaan windowsia (xp) missä tulee latauspalkki logon alle, kone jää toistamaan sitä kohtaa kokonaan, eikä päästä minua siitä kohdasta eteenpäin.
Eli mitähän pitäisi tehdä?
Member

4 tuotearviota
_
20. lokakuuta 2009 @ 17:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
reintall yksi vaihtoehto, kokeile vikasietotilassa?
Repolaine
_
20. lokakuuta 2009 @ 18:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Virheentarkistus (chkdsk) sekä eheyttäminen vai mikä defragment olikaan tulevat mieleen, jos sinne vikasietotilaan pääset. Jos C: asemalla ei ole mitään elintärkeää, niin ehkä Windows levy sisään, C: formatointi ja uudelleenasennus.

Jos siellä on jotakin tärkeää, niin lataa esimerkiksi Ubuntu Live jonka voi käynnistää suoraan USB-tikulta taikka CD-levyltä. Tällöin saat pelastettua kaikki tärkeät asemaltasi. Myös windowsilla oli joku vastaava systeemi, en muista mikä.

[EDIT]
Sitten on vielä yksi vaihtoehto, F6 vai F8 painelemalla aukeaa se käynnistysvalikko. Sieltä vaikkapa Viimeisin toimiva kokoonpano.
Jos muut eivät skulaa, mutta vikasietotila skulaa niin kenties järjestelmän palauttaminen

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. lokakuuta 2009 @ 18:29

xbox360ea
_
21. lokakuuta 2009 @ 08:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kone ei lähde edes vikasietotilassa.
Member

1 tuotearvio
_
21. lokakuuta 2009 @ 11:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuinka kauan olet jaksanut odottaa - itselläni on parhaimmillaan mennyt lähes kymmmenen minuuttia käynnistymisen kanssa.
Mutta se mikä minulla tuli mieleen; pysähtyykö latauspalkki jossain vaiheessa?
Minulla 1/10 käynnistyksistä päättyy siihen että latauspalkki vai pysähtyy... Pelkkä virran katkaisu ei riitä, vaan myös töpseli pitää vetää irti seinästä, jotta sammutus olisi täydellinen. sen jälkeen taas pelittää. En tiedä missä vika on, mutta kyseinen temppu on yleensä auttanut jo ekan kerran jälkeen.

JARTSA

Antec P180B, Antec EarthWatt 430, Intel i5-3330, Gigabyte GA-Z77X-UD3H-WB WiFi, Sapphire ULTIMATE HD 7750 1GB GDDR5, 2x Corsair DDR3 1600Mhz 1x8GB Vengeance, Corsair Force Series 3 120Gb, Western Digital 250&500Gb and WIN 7 64-bit
xbox360ea
_
21. lokakuuta 2009 @ 14:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarijarf:
Kuinka kauan olet jaksanut odottaa - itselläni on parhaimmillaan mennyt lähes kymmmenen minuuttia käynnistymisen kanssa.
Minulla 1/10 käynnistyksistä päättyy siihen että latauspalkki vai pysähtyy... Pelkkä virran katkaisu ei riitä, vaan myös töpseli pitää vetää irti seinästä, jotta sammutus olisi täydellinen. sen jälkeen taas pelittää. En tiedä missä vika on, mutta kyseinen temppu on yleensä auttanut jo ekan kerran jälkeen.

JARTSA
Olen odottanut about 5min, sen jälkeen olen sammuttanut koneen, mutta kokeilen nyt jos odottaisin kauemmin..
xbox360ea
_
21. lokakuuta 2009 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarijarf:

JARTSA
kokeilin, windows on latautunut tunnin eikä mitään tapahdu, ei latauspalkki pysähdy.
Mainos
_
__

_
xbox360ea
_
21. lokakuuta 2009 @ 16:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eikä toi lähe käyntiin tolla ubuntullakaan :/ Miten kone formatoidaan?
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > pc käynnistyy mutta..

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy