User Käyttäjä Salasana  

tiistai 11.11.2025 / 23:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > video ongelma xp:llä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Video ongelma xp:llä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Silenze
Newbie
_
24. lokakuuta 2009 @ 00:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs olisi semmoinen ongelma että kun katson koneellani videoita (1280x720 resoluutio,.mkv tiedostoja) niin koneeni tuppaa jossakin välissä videota ns. "jäätymään". Soitin jolla katson videoita on GOMplayer ja olen päivittänyt sen uusimpaan versioon.
Eli kuva pysähtyy paikoilleen, kaijuttimista kuuluu ääni mutta sekin on jämähtänyt ja kone ei reagoi mihinkään komentoon (alt+F4, ctrl+alt+del). Eli kone pitää käynnistää reset napista uudelleen.

En keksi mikä voisi olla syynä että videot jämähtävät. Pelejä voin pelata vaikka kuinka monta tuntia putkeen ilman ongelmia ja kaikki pelit pyörivät moitteettomasti ilman minkäänlaista jäätymistä.
Pelejä joita olen pelannut lähiaikoina (kaikissa grafiikat täysillä/melkein täysillä): crysis, crysis warhead, fallout 3, dead space, need for speed shift.

Palomuuri on käytössä, virus skannauksen olen tehnyt avastilla ja se ei löytänyt mitään, haitta ohjelmat olen poistanut spybotilla ja olen asentanut viimeisimmät näytönohjaimen ajurit. Kone on noin 8kk vanha ja tämä videoiden jäätyminen on ilmestynyt vasta vähän aikaa sitten (2-3vk ehkä).
Parin ensimmäisen jämähdyksen jälkeen olen pitänyt realtemppiä päällä ja katsonut sillä prossun lämpöjä mutta ne ovat vain vähän yli 40C ja load on noin 10% kun video pyörii.

Koneen tiedot:
Näyttis: ati radeon 4870X2
prossu: intel Q9550
HDD: samsung spinpoint 1TB
muistia: 4096mb
näyttö: 23 tuumaa, 1680x1050 resoluutiolla

Itseltäni ainakin loppuvat ideat kesken miksi videot vain jämähtävät mutta pelit toimivat ja muutenkin kone toimii normaalisti.
Pahoittelut jos postasin väärään osioon ja kiitos jo etukäteen auttaville.
Senior Member

5 tuotearviota
_
24. lokakuuta 2009 @ 13:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tekeekö samaa muilla soittimilla?
Silenze
Newbie
_
25. lokakuuta 2009 @ 00:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Empä ole tullut testanneeksi vielä. Tosin en ole oikein löytänyt mitään muita hyviä soittimia jotka toistavat mkv tiedostoja ja joihin voi liittää tekstit myös.
Pitää ladata vlc player ja koittaa katsoa videoita sillä.
Toki saa antaa ehdotuksia jos tietää jotain soittimia vlc playerin, bsplayerin ja media player classicin lisäksi jotka toistavat mkv tiedostoja. Bs playeria en käytä siksi, koska se kokoajan valittaa jostain rekisteröitymisestä tai muusta vastaavasta, media playerissä ääni ei pysy kuvan mukana (väärät/vanhat codekit?) ja vlc playeria ei ole tullut käytettyä koska GOM playeristä tykkäsin enemmän, mutta nyt kun GOM player jumittaa niin pitää testata vlc:tä.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > video ongelma xp:llä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy