Alla näkyy suunnittelemani kokoonpano... Mitä mieltä olette, toimiiko moitteetta? KAIKKIEN mielipiteet ovat tervetulleita. Kertokaa rohkeasti muutosehdotuksenne. Kiitos kaikille jo etukäteen.
Vielä kysymystä... millaiseen kotelotuulettimeen kannattaa vaihtaa tuo antecin oma tuuletin?
Vaihtoehtoina mulla on nyt pari noctuan tuuletinta:
-120 x 120 x 25 NF-P12-1300 Öljylaakeroitu laitetuuletin 17dB
-120 x 120 x 25 NF-S12B-ULN 700rpm Öljylaakeroitu laitetuuletin 6.8dB
Hinta noilla euron sisässä... kannattaako siis panostaa hiljaisuuteen (tärkeä kriteeri minulle) vai onko ilmamäärä tärkeämpi koneen pitkän toiminnan kannalta.
Jostain sain päähäni et kannattaa ostaa parin euron lämpötahna, jolla on parempi lämmönjohtavuus... :) tyhmää/turhaa?
Vähän huolettaa tosiaan koneen kestävyys jos panostaa liikaa hiljaisuuteen. Varsinkaan kun tuohon koteloon ei ymmärtääkseni saa kiinni kuin yhden kotelotuulettimen sen radiaalituulettimen lisäksi. Olenko oikeassa?
Kuinka muuten on virtalähteen laatu ja riittääkö hyvinkin tuolle kokoonpanolle?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Markyy: Jostain sain päähäni et kannattaa ostaa parin euron lämpötahna, jolla on parempi lämmönjohtavuus... :) tyhmää/turhaa?
Vähän huolettaa tosiaan koneen kestävyys jos panostaa liikaa hiljaisuuteen. Varsinkaan kun tuohon koteloon ei ymmärtääkseni saa kiinni kuin yhden kotelotuulettimen sen radiaalituulettimen lisäksi. Olenko oikeassa?
Kuinka muuten on virtalähteen laatu ja riittääkö hyvinkin tuolle kokoonpanolle?
No ei tuota lämpötahnaa kyllä tarvitse, vai kasaatko koneen itse. Muuten han sitä ei kannata turhaan ostaa jos kasautat sen. Kun laittava siellä kuitenkin tahnat välii.
Joo kyllä ajattelin itse kasata. Taitaa kyllä tulla siinä prossun mukanakin lämpötahnaa tosin, mutta riittääkö se sitten laadullisesti ja määrällisesti?
Toisaalta taas oon miettinyt, että kannattaako osille ottaa lisätakuuta, jolloin pitäis kasauskin ottaa myyjältä. Mitä mieltä tuosta? Mulla sellanen käsitys, että komponentit joko toimii pitkään tai sit hajoaa melkein heti kun on otettu käyttöön.