Asensin Asus P4P800-E emon, kone on tajuton
|
|
stardust
Member
|
1. marraskuuta 2009 @ 14:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostin käytetyn Asus P4P800-E Deluxe emolevyn ja mukana tuli Intel 3.2GHz prossu + jäähdytin. Nyt kun asensin sen huolella, niin virta tulee päälle, mutta ei starttaa ja monitorista ei näy mitään. IDE-valo palaa koko ajan. Virtaa ei saa katkaistua etupäädyn napista vaan takaa virtalähteen napista.
Vaihdoin takaisin vanhan emon ja se pelittää.. Ostinko romun emon ja myyjä nauroi poistuessaan?
|
Member
2 tuotearviota
|
1. marraskuuta 2009 @ 17:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Kerroppas nykyinen kokoonpano?, jos olet vaihtamassa Esm: AMD -> Intel ilman poistamatta vanhan emon ajureita niin voi olla että jotkin ajurit eivät välttämättä "sopeudu" joukkoon ja rupeavat aiheuttamaan ongelmia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2009 @ 17:32
|
stardust
Member
|
1. marraskuuta 2009 @ 18:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Mun nyk. kok.pano on Asus A7N8X-X emo ja siinä AMD Athlon 2600+ XP. Tarkoitus oli ottaa pci-kortit, agp näyttis ja muistit (DDR400, PC3200) uuteen emoon.
Miten Windowsiin asennetut emon nforce2-ajurit vois mielestäs vaikuttaa siihen, että monitorista ei näy mitään, kone jauhaa paikallaan eikä pääse edes biosiin?
|
Member
2 tuotearviota
|
1. marraskuuta 2009 @ 18:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stardust: Miten Windowsiin asennetut emon nforce2-ajurit vois mielestäs vaikuttaa siihen, että monitorista ei näy mitään, kone jauhaa paikallaan eikä pääse edes biosiin?
Kaikki on mahdollista kun puhutaan tietokoneista.
Koitais vaihtaa muistien paikkaa tai kokeilla pelkästään yhdellä kammalla? jos tuo ei auta niin Nollaa BIOS ottamalla emon patteri pois pariksi minuutiksi.
|
japezy
Junior Member
|
1. marraskuuta 2009 @ 18:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stardust: Ostin käytetyn Asus P4P800-E Deluxe emolevyn ja mukana tuli Intel 3.2GHz prossu + jäähdytin. Nyt kun asensin sen huolella, niin virta tulee päälle, mutta ei starttaa ja monitorista ei näy mitään. IDE-valo palaa koko ajan. Virtaa ei saa katkaistua etupäädyn napista vaan takaa virtalähteen napista.
Vaihdoin takaisin vanhan emon ja se pelittää.. Ostinko romun emon ja myyjä nauroi poistuessaan?
joo ei sitä tiiä, tuskin se mikään romu on, ite luulin että kone oli mennyt jostain syystä oikosulkuun ja mennyt ihan paskaksi mutta otin toisem muistikamman pois ja vaihdoin sen paikkaa ja taas hörähti käyntiin niinkuin uusi, niinkuin jo sanottiin, ei sitä ikinä tiiä kun on koneista kyse.
Antec Sonata III 500 <3
|
stardust
Member
|
1. marraskuuta 2009 @ 19:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Koitais vaihtaa muistien paikkaa tai kokeilla pelkästään yhdellä kammalla? jos tuo ei auta niin Nollaa BIOS ottamalla emon patteri pois pariksi minuutiksi.
Olen yrittänyt sitä emoa kahdella vanhan emon muisteilla (2x512MB) ja sen lisäksi vielä toisilla muistiparilla (2x512) ja niitä yhdessäkin. Olen nollannut BIOSinkin. Ei apua. Edit: en ole yrittänyt vaihdella muistien paikkaa, täytyy kokeilla kun inspis iskee kokoamaan koneen uudelleen.
Lainaus: Kaikki on mahdollista kun puhutaan tietokoneista.
Mutta.. eihän sen pitäis vaikuttaa mitä Windowsiin on asennettu, kun koko Windows ei ole lähtenyt käyntiin. Kun pääsis BIOSiinkin edes. IDE-kovalevyt laitoin Primady IDEen. Sen lisäksi mulla on myös tyhjä SATA-kovalevy, eikä silläkään lähtenyt.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2009 @ 20:01
|
Member
2 tuotearviota
|
1. marraskuuta 2009 @ 21:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stardust: Lainaus: Koitais vaihtaa muistien paikkaa tai kokeilla pelkästään yhdellä kammalla? jos tuo ei auta niin Nollaa BIOS ottamalla emon patteri pois pariksi minuutiksi.
Olen yrittänyt sitä emoa kahdella vanhan emon muisteilla (2x512MB) ja sen lisäksi vielä toisilla muistiparilla (2x512) ja niitä yhdessäkin. Olen nollannut BIOSinkin. Ei apua. Edit: en ole yrittänyt vaihdella muistien paikkaa, täytyy kokeilla kun inspis iskee kokoamaan koneen uudelleen.
Mutta.. eihän sen pitäis vaikuttaa mitä Windowsiin on asennettu, kun koko Windows ei ole lähtenyt käyntiin. Kun pääsis BIOSiinkin edes. IDE-kovalevyt laitoin Primady IDEen. Sen lisäksi mulla on myös tyhjä SATA-kovalevy, eikä silläkään lähtenyt.
Koitas Bootata USB Tikulta?, voi olla asteen vaikeempaa mutta jos ei sitte lähde niin emo on mätä.
|
Kaameli
Member
|
1. marraskuuta 2009 @ 21:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stardust:
Kokeile poistaa kaikki mahdollinen. Eli kovalevyt ja kaikki muut asemat irti, jos on integroitu näyttis käytä sitä, mahdollisimman vähän muistia etc. Kyllä kai koneen pitäisi päästä biosiin vaikkei asemia olisi kiinni.
Onko muuten molemmat virtapiuhat kiinni emossa? Ja vaatiiko näyttis virtapiuhan?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2009 @ 21:35
|
Mainos
|
  |
|
stardust
Member
|
1. marraskuuta 2009 @ 21:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Kokeile poistaa kaikki mahdollinen. Eli kovalevyt ja kaikki muut asemat irti, jos on integroitu näyttis käytä sitä, mahdollisimman vähän muistia etc. Kyllä kai koneen pitäisi päästä biosiin vaikkei asemia olisi kiinni.
Onko muuten molemmat virtapiuhat kiinni emossa? Ja vaatiiko näyttis virtapiuhan?
Joo kokeilen, ensi viikolla tuolla tapaa ja muistipalikkaa vaihdellen. Nyt ei jaksa alkaa toosaa räpeltää.. Ei tos emossa ole integroitua näyttistä. Joo, molemmat emon virtapiuhat oli kiinni, prossulle oma pieni. Ei vaadi Matrox P750 näyttis piuhaa.
Jos ei sen jälkeen inahda, niin heitän kierrätykseen.
|