User Käyttäjä Salasana  

maanantai 19.1.2026 / 06:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > uutta näytönohjainta!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uutta näytönohjainta!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jonttubro
Member
_
2. marraskuuta 2009 @ 17:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli uutta näytönohjainta lähden metsästämään.. Mikään konenörtti en ole, mutta sen tiedän, että näytönohjain on huono. budjetti tuommoinen 50-100e. Muutakin kokoonpanoa voisi harkita. koneen tiedot:

Emolevy: Acer Aspire M1200/3200/5200
Suoritintyyppi: DualCore AMD Athlon 4450e, 2300 MHz (11.5 x 200)
Muisti: 2 GB DDR2 400 MHz
Näytönohjain: ATI Radeon 2100 (700 MB)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. marraskuuta 2009 @ 17:34

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2009 @ 17:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On kyllä niin laiska kone muutenkin että kannattaa varmaan alkaa säästämään uuteen koneeseen ja ostaa ens kerralla osista.

Intel Core i5-750 @ 3,4GHz/Noctua NH-U12P/Asus HD6950 1 GB (BIOS-modattu 6970)/Gigabyte GA P55A-UD3/Antec P182B + 4x 120mm Noctua/Corsair VX550/2X G.Skill 4GB DDR3 1600MHz Ripjaws @ 1600MHz 7-8-7-24 2T/2x Western Digital Caviar SE 640Gb + Samsung Spinpoint F1 1Tb + Seagate Barracuda Green 2TB/QPad MK-85 näppis/Logitech MX518 rotta/1. näyttö Samsung Syncmaster 2333HD/2. näyttö Samsung Syncmaster T220/Win7 x64 Ultimate
jonttubro
Member
_
2. marraskuuta 2009 @ 17:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs, olen saanut selville, että tuo minun ostama Club 3D HD 3650 näytönohjain vaatii 350W virtalähteen jota minulla ei ole.. Oisiko neuvoja tai jotain muuta, mitä tuohon pitäisi ostaa, että se toimisi? olen hyvin kiitollinen jos löytäisitte jotain muuta, mikä on välttämätöntä tuohon näyttikseen. Minulla on tällä hetkellä 250W virtalähde.
Edit: löysin tämmöisen CrossFire requires 550Watt High Quality powersupply täältä. Ei varmaan tarkoita virtalähdettä, mutta jotain siihen liittyvää varmaan?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. marraskuuta 2009 @ 21:28

twinair91
Junior Member
_
2. marraskuuta 2009 @ 23:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hei Jontty nyt teet sillee laita sun kaikki rahat säästötilille elä vähä aikaa vaikka kavereiden koneilla keräät sinne tilille joku 700-1000? Sitten pyydät jonkun nörtin mukaan ja lähette vaikka verkkokauppaan/jimm's pc storeen tai jonnekki muualle shoppailemaan ostatte kaikki osat ite ja kasaatte tykin koneen tota ei kannatta lähtee enää laittaa henkiin se on jo nii vanha.

o.O...
AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
3. marraskuuta 2009 @ 15:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ensinnäkin voisi tietysti kysyä, että minkälaisia pelejä meinasit pelailla? Jos esim. WoWia pelaat niin et tarvitse mitään erittäin tehokasta settiä vaan jokin 500? kone voi riittää loistavasti.

Intel Core i5-750 @ 3,4GHz/Noctua NH-U12P/Asus HD6950 1 GB (BIOS-modattu 6970)/Gigabyte GA P55A-UD3/Antec P182B + 4x 120mm Noctua/Corsair VX550/2X G.Skill 4GB DDR3 1600MHz Ripjaws @ 1600MHz 7-8-7-24 2T/2x Western Digital Caviar SE 640Gb + Samsung Spinpoint F1 1Tb + Seagate Barracuda Green 2TB/QPad MK-85 näppis/Logitech MX518 rotta/1. näyttö Samsung Syncmaster 2333HD/2. näyttö Samsung Syncmaster T220/Win7 x64 Ultimate
jonttubro
Member
_
3. marraskuuta 2009 @ 16:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, pelaan vain tuota CSS eli ei siihen hirveää kokoonpanoa tarvis.. jos ton näyttiksen nyt sais toimii, ni se ois jo mahtavaa. Tämmöstä tai tämmöstä olin ajatellut virtalähteeksi. Ja kyllä minä varmaan tällä koneella pärjään. Seuraavaksi ostan varmaa prosessorin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. marraskuuta 2009 @ 16:35

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
3. marraskuuta 2009 @ 17:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Linkit ei toimi. Miun ehdotus on Corsair 400W poweriksi ja Atin HD4670 näyttikseks.

Edit: Lataa CPU-Z ohjelma ja katso sen Mainboard välilehdeltä mitä lukee Graphic Interface laatikossa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. marraskuuta 2009 @ 17:31

jonttubro
Member
_
3. marraskuuta 2009 @ 17:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siinä ei lue mitään, se on himmeällä tekstillä, ihan kun ei olis käytössä.

Edit
tuosta corsairista, että en tiedä virtalähde liitäntöjä, ja minkä kokoinen tuo minun vehkeeni on, joten onkohan tuo oikean kokoinen?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. marraskuuta 2009 @ 17:59

Zardoner
Member
_
3. marraskuuta 2009 @ 18:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jonttubro:
Elikkäs, olen saanut selville, että tuo minun ostama Club 3D HD 3650 näytönohjain vaatii 350W virtalähteen jota minulla ei ole.. Oisiko neuvoja tai jotain muuta, mitä tuohon pitäisi ostaa, että se toimisi? olen hyvin kiitollinen jos löytäisitte jotain muuta, mikä on välttämätöntä tuohon näyttikseen. Minulla on tällä hetkellä 250W virtalähde.
Edit: löysin tämmöisen CrossFire requires 550Watt High Quality powersupply täältä. Ei varmaan tarkoita virtalähdettä, mutta jotain siihen liittyvää varmaan?
Varmasti pelaa tuolla sinun 250W virtalähteellä toi näyttis.. Jos poweri on vaan edes etäisesti toimiva ja kelpo peli. Noi suositukset on aina ihan helvetisti yläkanttiin koska löytyy niitä paskapowereita jotka antaa virtaa todella paljon vähemmän mitä mainostavat.
jonttubro
Member
_
3. marraskuuta 2009 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tuota tuo on tuo 250w tommone liteonin vehe, joka oli koneessa kiinni, kun se ostettiin. Elikkäs, se toimi muuten ihan ok, (ei kuitenkaan iha loistavasti) mutta peli counter strike sorsa ei toiminut. Olen antanut ymmärtää, että se on toiminut muissa, mutta sitten ku tarvitaan enemmän tehoa, kun aletaan pelaamaan peliä, niin se ei jaksa enään.

Zardoner
Member
_
3. marraskuuta 2009 @ 20:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi olla myös ajuriongelmaa jne. Sulla uusimmat ajurit näytönohjaimella? Jos tarvii uutta virtalähdettä ostaa niin Corsair CX400W. Voi olla juuri tuo sinun powerisi on yksi sellainen pommi jolla ei toi näyttis pyöri, ihmettelen kyllä jos ei toimi muka :/. Voi olla tietty niin heikot ampeerit 12 voltin linjaan jne.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. marraskuuta 2009 @ 20:08

jonttubro
Member
_
3. marraskuuta 2009 @ 20:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, ajurit oli kaikki kohallaa. Nyt se ei oo isketty kii. Mut sit ärsyttäs vaa se, että se ei toimis, vaikka ostais sen powerin.

Mainos
_
__

_
jonttubro
Member
_
6. marraskuuta 2009 @ 16:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Isän vanhassa koneessa on tuo joku Antec true 430w, ja koneeni emossa on 2 tappia isompi paikka tuolle. Eli, voinko laittaa tuon Antecin koneeseen, vaikka siinä jää pari tappipaikkaa yli? kun se oisi varmasti riittävä tuolle HD 3650 näyttikselle. voiko siitä tulla jotain harmia, esim. voi hajota jotain?

Edit: ja iskin ton näyttiksen kiinni tuossa, mutta hyvä kun jaksoi edes tuuletinta pyörittää.. Pyöritti hitaasti ja aina otti semmoisia spurtteja, kuulu semmosta surinaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. marraskuuta 2009 @ 17:02

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > uutta näytönohjainta!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy