Prosessoricoolerin hankinta
|
|
dev_evp
Newbie
|
21. marraskuuta 2009 @ 14:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Ongelmani liittyy uuden prosessoricoolerin valintaan.
Kasasin jonkin aikaa sitten koneen pohjana AMD Phenom II x4 955 -prosessori ja
ja ASUS M4A79T Deluxe -emolevy. Tuolloin en tyhmyyttäni tutkinut testien ja foorumien kirjoituksia prosessorin stock coolerin tehottomuudesta ja äänekkyydestä. Nyt olenkin saanut siitä tarpeekseni ja päättänyt hankkia hiljaisemman ja tehokkaamman laitteen. Käytössäni on Antec Three Hundred -kotelo.
Luulin kyseisen tehtävän olleen helppo, mutta pian huomasin aiemmin mainitun emolevyn
fyysisten ominaisuuksien tulevan vastaan. Muistipaikat on sijoitettu erittäin lähelle
itse prosessoria, ja kaikkien paikkojen ollessa käytössä tehokkaalle coolerille jää hyvin niukasti tilaa.
Olen kysellyt muutamista liikkeistä "asiantuntijoiden" neuvoja, mutta missään ei ole
osattu auttaa. Kone on paljon rasituskäytössä (pelit, ääni & kuva -editointi), joten
tarpeessa on todellakin tehokas (ja mahdollisimman hiljainen) cooleri.
Niinpä käännyn teidän puoleenne ja toivon näkökulmia sekä neuvoja asian ratkaisemiseksi. Itse olen huomannut surffaillessani oman yhdistelmäni kanssa käytettävän mm. Zalman CNPS9900-LED -cooleria, joka näyttäisikin olevan sopivan muotoinen, muttei ilmeisesti kovin hiljainen (?).
Lyhyesti: Prosessoricooleri, joka on
-tehokas
-hiljainen
-tarpeeksi pieni tai muuten sopivan muotoinen asennettavaksi
Hinta ei ole ongelma.
KIITOS jo etukäteen!
|
Member
2 tuotearviota
|
21. marraskuuta 2009 @ 14:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dev_evp: Ongelmani liittyy uuden prosessoricoolerin valintaan.
ja ASUS M4A79T Deluxe -emolevy. Tuolloin en tyhmyyttäni tutkinut testien ja foorumien kirjoituksia prosessorin stock coolerin tehottomuudesta ja äänekkyydestä. Nyt olenkin saanut siitä tarpeekseni ja päättänyt hankkia hiljaisemman ja tehokkaamman laitteen. Käytössäni on Antec Three Hundred -kotelo.
Luulin kyseisen tehtävän olleen helppo, mutta pian huomasin aiemmin mainitun emolevyn
fyysisten ominaisuuksien tulevan vastaan. Muistipaikat on sijoitettu erittäin lähelle
itse prosessoria, ja kaikkien paikkojen ollessa käytössä tehokkaalle coolerille jää hyvin niukasti tilaa.
Olen kysellyt muutamista liikkeistä "asiantuntijoiden" neuvoja, mutta missään ei ole
osattu auttaa. Kone on paljon rasituskäytössä (pelit, ääni & kuva -editointi), joten
Niinpä käännyn teidän puoleenne ja toivon näkökulmia sekä neuvoja asian ratkaisemiseksi. Itse olen huomannut surffaillessani oman yhdistelmäni kanssa käytettävän mm. Zalman CNPS9900-LED -cooleria, joka näyttäisikin olevan sopivan muotoinen, muttei ilmeisesti kovin hiljainen (?).
-tehokas
-hiljainen
Hinta ei ole ongelma.
KIITOS jo etukäteen!
itse ottaisin Noctua NH-D14, tehokas ja hiljainen kyllä mutta kooltaan masssiivinen.
|
dev_evp
Newbie
|
22. marraskuuta 2009 @ 20:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WaRNuT: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dev_evp: Ongelmani liittyy uuden prosessoricoolerin valintaan.
-tehokas
-hiljainen
Hinta ei ole ongelma.
KIITOS jo etukäteen!
itse ottaisin Noctua NH-D14, tehokas ja hiljainen kyllä mutta kooltaan masssiivinen.
Kiitos, mutta vaikuttaa tosiaan liian kookkaalta viereisiä muistipaikkoja ajatellen.
|
Azzo85
Member
|
22. marraskuuta 2009 @ 20:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Testi
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2009 @ 20:54
|
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
22. marraskuuta 2009 @ 21:01 |
Linkki tähän viestiin
|
- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -
- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -
- God Hates Us All -
|
dev_evp
Newbie
|
22. marraskuuta 2009 @ 21:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Azzo85: Pitäis mennä ongelmitta tuo D14 emolevyllesi. Itselle tulee ainakin Noctuan herran mukaan huomenna kyseinen cooleri. Tuosta näet yhteensopivuus listan jossa M4A79 Deluxelle sopii eli sopii tuollekkin.
http://noctua.at/main.php?show=compatibi...ts_id=34&lng=en
Mutta peittääkö cooleri osan muistipaikoista? Mittojen puolesta tekisi aika tiukkaa..
|
Azzo85
Member
|
22. marraskuuta 2009 @ 21:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dev_evp: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Azzo85: Pitäis mennä ongelmitta tuo D14 emolevyllesi. Itselle tulee ainakin Noctuan herran mukaan huomenna kyseinen cooleri. Tuosta näet yhteensopivuus listan jossa M4A79 Deluxelle sopii eli sopii tuollekkin.
Mutta peittääkö cooleri osan muistipaikoista? Mittojen puolesta tekisi aika tiukkaa..
M4A79 Deluxe:n perässä lukisi "cooler extends over all RAM slots" jos peittäisi.
Edit: Olihan tuolla M4A79T Deluxe ihan erikseenkin! Kyllä pitäisi mennä heittämällä eikä ylittää muistislotteja. Mutta kun tarkemmin katsoo tuota emolevyn kuvaa niin vähän
alkoi myös itseä epäilyttää että yltääkö se muisien päälle..(?)
Testi
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2009 @ 21:21
|
Mainos
|
  |
|
dev_evp
Newbie
|
22. marraskuuta 2009 @ 21:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Azzo85: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dev_evp: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Azzo85: Pitäis mennä ongelmitta tuo D14 emolevyllesi. Itselle tulee ainakin Noctuan herran mukaan huomenna kyseinen cooleri. Tuosta näet yhteensopivuus listan jossa M4A79 Deluxelle sopii eli sopii tuollekkin.
M4A79 Deluxe:n perässä lukisi "cooler extends over all RAM slots" jos peittäisi.
Tuo tarkoittaa sitä, että cooleri peittää kaikki muistipaikat. Mutta kommenttisi sai lukemaan seuraavan varoituksen samalta sivulta:
"The NH-D14 is a big cooler that extends over the first RAM slots on most mainboards. The cooler offers sufficient clearance for all standard size memory modules, but you won?t be able to use memory modules higher than 44mm."
Muistikammat koneessa lienevät standardikokoa, ainakin alle 40mm, joten tuon varjolla kyseinen cooleri mahtuu. Mainiota, homma alkaa edistymään :)
Noctuan sivut ovat kieltämättä harvinaisen informatiiviset verrattuna monien muiden valmistajien vastaaviin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2009 @ 21:35
|