User Käyttäjä Salasana  

torstai 10.7.2025 / 02:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ssd-kiintolevy editoinnissa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
SSD-kiintolevy editoinnissa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
PulloPolo
Junior Member
_
21. marraskuuta 2009 @ 17:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Morjes,
oon alkanu kattelee uutta konetta, jolla pelit pyöris mukavasti ja editointi onnistuis ilman suurempia tuskia. Oon ymmärtänyt, että nää SSD kiintolevyt on aika hyödyllisiä kapistuksia editoinnissa lukunopeutensa takia.
Oon siis normaalin kovalevyn lisäks ostamassa 128Gb SSD levyä, ja kysymys kuuluukin, että kuinka käytän sitä? Riittääkö, että se asennetaan vain koneeseen ja aletaan editoimaan. Eli osaako se SSD kiintolevy ottaa itsestään automaattisesti tarvittavan lukunopeuden irti, vai pitääkö jotenkin sen kautta avata editointiohjelmat yms?
Kysykää jos en kertonu jotai olennaista. Kokoonpanon postaan tarvittaessa jos sitä johonkin tähän liittyen tarvitsee. Ja jos joku osaa tän suhteen auttaa, niin mielellää tosi selkeet ohjeet ihan alkutekijöistä asti. En tunnu tajuuvan näistä oikeen mitään.
PeteTK
AfterDawn Addict
_
21. marraskuuta 2009 @ 21:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käyttöjärjestelmä ja käyttämäsi ohjelmat ssd:lle.

Tehomylly.
Senior Member

1 tuotearvio
_
22. marraskuuta 2009 @ 00:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
SSD-kovalevy toimii sinun kannaltasi aivan samalla tavalla kuin muutkin kovalevyt. Sinä et voi säädöilläsi vaikuttaa sen toimintaan, eikä se vaadi mitään säätöjä. Se on vain nopeampi kovalevy.
PulloPolo
Junior Member
_
22. marraskuuta 2009 @ 14:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PeteTK:
Käyttöjärjestelmä ja käyttämäsi ohjelmat ssd:lle.
Miksi toi kayttöjärjestelmä pitää kans ssd:lle laittaa? Ja onks sillä sitten jotain huonoja vaikutuksia tuon normaalin pääasiallisesti käytettävän kovalevyn kannalta, kun käyttöjärjestelmä on ssd:llä?

En mä vaan osaa!
PeteTK
AfterDawn Addict
_
22. marraskuuta 2009 @ 17:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nopeuden takia.
Data mitä vain säilötään normaalille kiintolevylle ja kaikki mitä käytetään aktiivisesti ssd:lle.

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2009 @ 17:22

PulloPolo
Junior Member
_
23. marraskuuta 2009 @ 16:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nopeuden takia.
Data mitä vain säilötään normaalille kiintolevylle ja kaikki mitä käytetään aktiivisesti ssd:lle.
Kysäsen viel ihan varmuuden vuoksi että meneekö se näin:
Jos tallennan screeniltä kuvaa ja muokkaan sitä, niin tallennan sen ssd:lle?
Jos lataan koneelle vaikkapa leffan, niin tallennan sen normaalille kiintolevylle?
Sitten vielä sen verran, että kumpi noista sitten on aktiivisessa käytössä päivittäisten toimien aikana, kuten internetin selauksessa? Vai mikä virka noilla kiintolevyilla sellaisessa on? Ja ENHÄN tarvitse toista käyttöjärjestelmää ERIKSEEN normaalille kiintolevylle, jos kerran käyttöjärjestelmä laitetaan ssd:lle? Ja kannattaako tonne ssd:lle laittaa tyyliin kaikki ohjelmat mitä käytän, vai vaan kuvaus/ediointi -ohjelmat?
näihin jos sais vastausta nii luulen et alkais itellää kysymykset loppuu

En mä vaan osaa!
PeteTK
AfterDawn Addict
_
23. marraskuuta 2009 @ 21:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä, ssd:lle käyttöjärjestelmä, ohjelmat, pelit tms. missä nopeudesta voi olla hyötyä.
Leffat ja vastaavat tavalliselle kiintolevylle koska tilaa saa halvemmalla.
Yksi käyttöjärjestelmä riittää.

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. marraskuuta 2009 @ 21:54

Mainos
_
__

_
PulloPolo
Junior Member
_
24. marraskuuta 2009 @ 17:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä, ssd:lle käyttöjärjestelmä, ohjelmat, pelit tms. missä nopeudesta voi olla hyötyä.
Leffat ja vastaavat tavalliselle kiintolevylle koska tilaa saa halvemmalla.
Yksi käyttöjärjestelmä riittää.
Tää selvä, tattista tyhjentävistä vastauksista.

En mä vaan osaa!
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ssd-kiintolevy editoinnissa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy