User Käyttäjä Salasana  

torstai 14.8.2025 / 17:18
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > huipputehokas pelitietokone oheislaitteineen 3000? budjetilla
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Huipputehokas pelitietokone oheislaitteineen 3000? budjetilla
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
TATU1995
Junior Member
_
13. joulukuuta 2009 @ 07:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli olisiko tämä sellainen markkinoiden tehokkaimmasta päästä oleva kokoonpano (prossu ylikellotettuna 4ghz:iin vaikka mä en kyllä tiedä miten ylikellotus tapahtuu) (oheislaitteineen eli ihan täysi paketti) joka toimii tällaisenaan:

Kotelo: Cooler Master Cosmos 1000 Black Interior 219?

Virtalähde: Cooler Master 600W Silent Pro M600 101?

Molex virtahaaroittimet: 5x Y-virtakaapeli YK5 -> 2x YK5 (kiintolevy) 15?

Emolevy: Intel DX58SO 212?

Prosessori: Intel I7 920 2.66GHz LGA1366 BOXED 272?

Prosessori jäähdytin: Noctua NH-U12P SE1366, LGA1366 56.90?

Ram muisti: 2x Kingston HyperX 2x2GB, DDR3 1600MHz, CL9 234?

Kiintolevy: 2x Western Digital Caviar Black 500GB 116?

Näytönohjain: Sapphire Ati Radeon HD 5850 1GB, GDDR5, 256-bit, PCI-E, Dual DVI/HDMI/DP 269?

Käyttöjärjestelmät: Windows XP Professional FI OEM 147? ja Windows 7 Ultimate 64-bit FI DVD, OEM 180?

Näppäimistö: Razer Lycosa Mirror Special Edition -näppäimistö, Nordic Layout 77?

Hiiri: Deathadder Respawn, infrapunasensori 49?

Hiiren tassut: Ulti-mat Add'n Slide for Razer DeathAdder 6.90?

Hiirimatto: Ulti-mat Original 31?

Näyttö: Benq E2420HD 239?

Wlan sovitin: Buffalo 125/54Mbps, USB2.0 Wlan sovitin 34?

Pad ohjain: Logitech ChillStream peliohjain (PC) 41?

Kaiuttimet: Logitech Z-5500 342?

Kuulokkeet: Koss Porta Pro 25th Anniversary Limited Edition 39?

Kotelotuulettimet: 5x Noctua NF-S12B-FLX 89.50?

Tulostin: Canon PIXMA MP 550 -mustesuihku/monitoimilaite 89?

Yhteensä: ilman postikuluja 2909.30?

Niin ja sanokaa jos tästä teidän mielestä puuttuu jotain tai osia pitäisi vaihtaa tai jos tämänkaltaisen/tehoisen koneen saisi jotenkin osia vaihtamalla halvemmalla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. joulukuuta 2009 @ 07:36

AfterDawn Addict

17 tuotearviota
_
13. joulukuuta 2009 @ 09:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
WD VELOCIRAPTOR 300GB 2.5" SATA2 10000 KRPM jos nopeaa konetta olet laittamassa,hintaa tietty on mutta sehän on sivuseikka.

iMac 27" 3.5GHz Quad-core Intel Core i7, Turbo Boost up to 3.9GHz- 8GB 1600MHz DDR3 SDRAM 2X4GB-256GB Flash Storage- NVIDIA GeForce GTX 780M 4GB GDDR5- Apple USB SuperDrive Apple Magic Mouse + Magic Trackpad- Elisa-viihde 100/10 valokuitu. Asus X70AC Series.
Member
_
13. joulukuuta 2009 @ 10:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei kannata ostaa noin kallista Cosmosta, ei ole viileimpiä. Osta vaikka http://www.jimmspc-store.fi/tuote/SGC-6000-KXN1-GP?t=false joka parhaita koteloita markkinoilla. Ja näyttis kannattaisi vaihtaa parempaan 5870 malliin. Ja mihin tarvit viittä Noctua-tuuletinta?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. joulukuuta 2009 @ 10:44

Roncl
Newbie
_
13. joulukuuta 2009 @ 16:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Paketista vaihtaisin itse muistit 2x2 g-skillin rippjaws muisteihin, ja jos enemmän muistia haluut, viel toinen samanlainen setti. Sitten vaihtaisin myös kovalevyn 1T tai jopa 1.5T malliin, jonka voit osioida tarpeen vaatiessa. Turhaan kahta käyttöjärjestelmää ostat, windows 7 prolla pärjäät kyllä :) Molex haaroittimia ei nuo kovalevyt tarvitse (?)

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/90-MIB850-G0EAY00Z?t=false Tuollainen emolevy

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/HD154UI?t=false Tuollainen kovalevy, jonka voit osioida

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/F3-16000CL9D-4GBRH?t=false 1 tai 2 pakettia tuollaisia muisteja

Tuollaiset itse vaihtaisin noiden sinun valintojesi tilalle!

KONE 1: INTEL I5 750 2.8 GHZ, ASUS P7P55D,G-SKILL 4 GB DDR3 1333 MHZ, ASUS 5770 1GB V2, 500 GB, ANTEC P183 + MUUTA

KONE 2: AMD 3000+ 2 GHZ @ 2.05 GHZ, 1 GB DDR1 400 MHZ, ATI RADEON 7600XT 128 MB, Yli 2 T KOVOA...
Member

2 tuotearviota
_
13. joulukuuta 2009 @ 16:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa myös harkita ssd-levyn ostoa, kun byudjettia on noin paljon. Siihen kun asentaa käyttiksen niin johan kone käynnistyy nopeasti.

E: Väsäsin nyt sitten tehokkaan koneen. Tuohon sitten lisäät kaikki muut härpäkkeet.

| Intel 2500k @4,8GHz | Mugen 3 | Asus DirectCU 2 7850 @1200MHz/5800MHz | Asrock z77 pro4 | Kingston HyperX DDR3 8GB | Corsair cx400 | Western Digital Caviar 500Gt + Samsung F3 1Tb + Samsung 830 128 GB SSD | Cooler master storm scout + 1kpl Noctua | Win 7 64bit | Logitech mx518 | Microsoft sidewinder X4| Logitech x-230 | LG e2381 | Samsung Galaxy S 2 |

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. joulukuuta 2009 @ 16:38

Senior Member

4 tuotearviota
_
13. joulukuuta 2009 @ 16:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lyhyesti:

Jimms on liikkeenä vähän kallis, oletko vilkaissut esim. nettori.org:n hintoja? Et tarvitse 8 gigaa muistia. Mitä ihmettä teet XP:llä? Itse valitsisin virtalähteeksi esim. Corsairia tai Enermaxia. Veikkaisin, että pelinäppiksellä et tee mitään, mutta annan kuitenkin olla.

Tuolla hinnalla ei missään tapauksessa Login muovipurkkiskeidaa kajareiksi. Studiomonitorit tuhoavat tuollaiset täysin, esim. nämä: http://www.thomann.de/fi/behringer_b3030a_truth.htm ja porta proista ei ole mitään järkeä maksaa 40 euroa.

-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans

8800GT ja M-Audio Revolution 7.1, kyselehän!
Senior Member

21 tuotearviota
_
13. joulukuuta 2009 @ 19:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ensinnäkin, jos otat i7 920 kiven, tarvitset tri-channel mistit (esim 3x2gb).

i7 860@3,9GHz HT-off +H2O || Asus Maximus III Gene || G.Skill ripjaws DDR3 1600MHz 4x2gb || Asus GTX580 DCII || Spinpoint F3 1Tb || Cougar S700 || Antec mini P180 +Scythe kaze server || 22" HP W2207H||Win7 Professional 64-bit ||

Member

3 tuotearviota
_
13. joulukuuta 2009 @ 20:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yottabyte:
Lyhyesti:

Jimms on liikkeenä vähän kallis, oletko vilkaissut esim. nettori.org:n hintoja? Et tarvitse 8 gigaa muistia. Mitä ihmettä teet XP:llä? Itse valitsisin virtalähteeksi esim. Corsairia tai Enermaxia. Veikkaisin, että pelinäppiksellä et tee mitään, mutta annan kuitenkin olla.

Tuolla hinnalla ei missään tapauksessa Login muovipurkkiskeidaa kajareiksi. Studiomonitorit tuhoavat tuollaiset täysin, esim. nämä: http://www.thomann.de/fi/behringer_b3030a_truth.htm ja porta proista ei ole mitään järkeä maksaa 40 euroa.
Uskaltaako tuolta nettorista yleensäkään mitään tilata? Miten takuuasiat jne?
mohomaha6
Suspended due to non-functional email address
_
13. joulukuuta 2009 @ 21:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No siinä olis sit mun ehdotus:

+ sit tuohon vielä ne sun omat oheishärpäkkeet joihin en ota kantaa, ja sitten vielä ne yottabyten ehdottamat kajarit niin kyllä kulkee!

Edit. Oho, kävi pikku kämmi, nyt on korjattu paketti

Cooler Master Haf 932, Asus P7P55D Evo, Intel Core i7 860, Noctua U12P SE2, HIS Radeon 5870, G-Skill 4GB Ripjaws 1333Mhz 7-7-7-21, Samsung 1TB F3, LG 22x SATA, Corsair 620HX, Buffalo AirStation 54Mb/s WLAN, Logitech G15, Samsung 2333HD, Windows 7 64bit Home Premium

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. joulukuuta 2009 @ 22:07

Senior Member

4 tuotearviota
_
14. joulukuuta 2009 @ 17:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Uskaltaako tuolta nettorista yleensäkään mitään tilata? Miten takuuasiat jne?
Suosittu suomalainen, yleisesti nopeana ja luotettavana pidetty ATK-liike, miksipä ei uskaltaisi? multitronic on epäilemättä toinen jimm's:iä halvempi liike.

Äänentoistosta vielä sen verran, että on viisasta sijoittaa itse monitoreihin hieman vähemmän ja äänikorttiin ylimääräiseksi jäävä summa. Porta Proista irtoaa myös budjettiin vielä 15 euroa, kun ostat normaalin hintaiset. Toki tuollaisella budjetilla voi harkita jo kalliimpiakin luureja mikäli huvittaa (esim. Sennheiser HD 555 tai Audio Technica AD700).

-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans

8800GT ja M-Audio Revolution 7.1, kyselehän!
TATU1995
Junior Member
_
4. tammikuuta 2010 @ 08:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä (kone siis tulee yleiseen käyttöön (eli musan kuuntelu, elokuvien katselu, tv:n katselu (jos mä jaksan hommata usb digivirittimen), netinselaus yms.) ja pelaamiseen) mä luin teidän vastauksia ja muutin pakettiani teidän vastauksienne ja omien ajatuksia perusteella eli toimisko tämä tällaisenaan (ja mä muuten olin tossa matkalla joten sen takia en oo aikasemmin vastannut) ja onko se nyt hyvä:

Kotelo: Cooler Master Cosmos 1000 Black Interior 227? Mä haluan nimenomaan tämän kotelon koska se on mun mielestä hieno joten sitä en vaihda

Virtalähde: Corsair 650HX 115? tätä suosittelitte joten valitsin sen

Emolevy: Asus P6T 207? tämä koska oli mun mielestä halpa mutta hyvä ominaisuuksiltaan ja atx kokoinen (mä en halua micro atx kokoista koska niihin ei mahdu tarpeeksi pci liitäntöjä joita mä saatan tarvita jos lisään jotain osia myöhemmin)

Prosessori: Intel I7 920 2.66GHz LGA1366 BOXED 254? tämä koska halvin i7 prossu

Prosessori jäähdytin: Noctua NH-D14 74.90? tämä koska mä ylikellotan prossun 4ghz lukemiin

Ram muisti: Kingston HyperX 6x2GB, DDR3 1600MHz, CL9 349? tämä siksi koska mun nykysen läppärin ram muisti loppuu kesken jopa nettisurffauksessa jos on monta välilehteä auki ja kovo huutaa joten mä haluan varmistaa että se ram muisti ei sitten taatusti lopu tästä pelikoneesta

Käyttöjärjestelmäkiintolevyt: 2x Kingston 64gb SSDNow V-Series 280? suosittelitte laittamaan ssd levyn joten mä laitoin noi koska ne oli halvimpia tossa kokoluokassa ja tuommonen on varmaan tarpeeksi suuri käyttöjärjestelmälle ja ohjelmille jos heittää muut tallennukset noille varastolevyille

Varastokiintolevyt: Western Digital Caviar Black 500GB Jimm's 58? ja Western Digital Caviar Black 500GB mikromafia 53? nuo siksi koska koneeseen tulee kaksi käyttöjärjestelmää (eri kaupoista koska jimm's:siltä ei saa xp:tä ja sitä myydään vain oem versiona joten mukaan pitää ostaa joku komponentti) ja mä en halua osioida isompaa levyä

Näytönohjain: Sapphire Ati Radeon HD 5870 360? suosittelitte ati radeon hd 5870 näytönohjainta joten valitsin ton koska se oli halvin

Käyttöjärjestelmät: Windows XP Home Edition FI SP3 OEM 81? mä totesin että en mä sitä professional versiota taritse koska tää kone tulee vain peruskäyttöön ja pelaamiseen mutta xp siksi koska sitä mä käytän tässä nykyisessä koneessa ja mä haluan sen koska jos mä en tykkääkään windows 7:sta niin voin sitten helposti palata käyttämään xp:tä ja Windows 7 Home Premium 64-bit FI DVD, OEM 97? mä ajattelin asiaa ja totesin että en mä tota ultimate versioo tarvitse koska ne lisä ominaisuudet mitä siinä on niin niitä mä en todennäköisesti tarvitse

Näppäimistö: Razer Lycosa Mirror Special Edition -näppäimistö, Nordic Layout 77? tähän ette sanoneet mitään joten saa kelvata

Hiiri: Deathadder Respawn, infrapunasensori 49? tähänkään ette sanoneet mitään joten saa kelvata

Hiiren tassut: Ulti-mat Add'n Slide for Razer DeathAdder 6.90? nämä koska eivät maksa paljoa niin voi helposti sitten vaihtaa ne hiiren tassut jos kuluvat loppuun

Hiirimatto: Ulti-mat Original 31? tähän ette sanoneet mitään mutta mikrobitin peli pc kasaus oppaassa (en muista missä numerossa se oli) suositeltiin tätä joten saa kelvata

Näyttö: Benq E2420HD 239? tämä koska siinä on riittävästi liitäntöjä ja sen pitäs olla hyvä mutta halpa full hd näyttö ja koska siihen pitää saada kytkettyä xbox 360 ja ehkä joskus tulevaisuudessa myös ps3

Wlan sovitin: Buffalo 125/54Mbps, USB2.0 Wlan sovitin 34? tämä koska ensi alkuun se kone pitää kytkeä langattomasti mun wlan tukiasemaan ja sen tukiaseman merkki on buffalo

Pad ohjain: Logitech ChillStream peliohjain (PC) 41? tämä koska mä olen tottunut padiin pleikalla ja xboxilla pelatessa joten sitä vois käyttää joissain peleissä

Kaiuttimet: Creative Gigaworks t3 187? nämä koska voittivat mikrobitin testin ja koska mä totesin että ne on sopivan kokoset mun pelipaikkaan ja mä mietin että en mä tartte semmosia 5.1 systeemejä ja ottaisin muuten ne studio kajarit mutta kun ne on liian suuri kokoiset

Kuulokkeet: Koss Porta Pro 25th Anniversary Limited Edition 39? nämä koska mä haluan täysin mustat kuulokkeet ja mun mielestä porta pro:issa on hyvä ääni yhdistettynä melko edulliseen hintaan

Kotelotuulettimet: 5x Noctua NF-S12B-FLX 89.50? nämä koska mä haluan vaihtaa kaikki ton kotelon tuulettimet parempiin

Tulostin: Canon PIXMA MP 550 -mustesuihku/monitoimilaite 89? tämä koska oli halpa mutta ominaisuuksiltaan monipuolinen

Kasaus: Jimm's tietokoneen kokoonpano ja testaus 50? tämä unohtu mainita ekassa paketissa mutta oli laskettu mukaan hintaan eli paketin pitää olla valmiiksi kasattu

Yhteensä: ilman postikuluja 3088.3? vähän yli mun budjetin mutta budjetista voi vähän joustaa jos tää kone on oikeesti kunnon laatuosista kasattu ja he*vetin tehokas. Niin ja bluray asemaa en tarvitse mutta dvd-asemakin puuttuu koska mä haluan pioneerin valmistaman aseman ja niitä ei saa suomesta joten se tulis tilattua ulkomailta ja siihen asti kunnes se tulis mä käyttäisin ulkoista usb dvd asemaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2010 @ 10:43

Member

3 tuotearviota
_
4. tammikuuta 2010 @ 10:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sä et tee tolla koneella kyllä mitään, mutta omapa on päätös, ja kyllä tuossa potkua
riittää...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2010 @ 10:36

Member

8 tuotearviota
_
4. tammikuuta 2010 @ 10:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sanon ihan suoraan kans, suunnilleen yhtä hyvä mitä tässä on kasailtu 1000 euroa käyttäville. Nuo lisätarvikkeethan maksavat tuossa maltaita, joita ei ehkä tarvitse, mutta itse paketin ostat :P
Jos saisin itse päättää en ostaisi kaiken maailman herkkuja, vaan säästäisin ne pari tonnia, kun osista tulee vanhat voi ostaa uusia tilalle. Tietokone komponenteissa, kun näiden osien hinnat laskevat niin paljon, että en usko 3000 euron konetta olevan järkevää ostaa. Saattaa tulla vaan pahamieli, kun ostaa sen eikä nyt 1000 euron konetta ja säästä loppuja rahoja myöhemmälle. Hyvä konehan tuo pakko myöntää, mutta tehoa voisi olla enemmänkin.
E: Kyllä tuolla kaikkia pelejä pelailee vielä.

i5-2500k@Mugen 3| HD 6870 |Corsair Force3 120GB | chieftec 650w | Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 12GB Ram

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2010 @ 10:53

Member

3 tuotearviota
_
4. tammikuuta 2010 @ 11:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
I7 920 ei kuitenkaan ole parhaasta päästä.
Ja miten ylikellotat sen 920:n jos et osaa :)
Member
_
4. tammikuuta 2010 @ 11:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaihda näyttis 5970 se on tällä hetkellä tehokkain
Member

3 tuotearviota
_
4. tammikuuta 2010 @ 11:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tai 5870 CF?
Member
_
4. tammikuuta 2010 @ 11:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep käy sekin. Elikkä 2x näitä: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/21161-00-50R taikka yksi tämmönen: http://www.jimmspc.fi/tuote/21165-01-50R Eikö windows 7 pysty "palauttaan" xp:ks jostain semmosta oon lukenu? Nii ei tarvitse 2 käyttistä. Muisteiksi riittää 6 gigaa? http://www.jimmspc.fi/tuote/CMG6GX3M3A1866C7 esim noi.
Senior Member

7 tuotearviota
_
4. tammikuuta 2010 @ 11:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
senkus pistät 3000? tohon mutta puolen vuoden päästä se on jo mopo verrattuna uusimpiin
Member

3 tuotearviota
_
4. tammikuuta 2010 @ 11:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
32nm prossu vie tuon pystyyn. :)
jao3
Suspended due to non-functional email address
_
4. tammikuuta 2010 @ 14:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikka ei tää asiaan mitenkään liity :) niin voin vaan suositella kuuntelee näitä AD:n tietokoneguruja, itellä tippu PC+Näyttö paketista n. 500euroo pois ja paremmat tuli tilalle :)

Sori, jos tälläset kommentit ei tänne kuulu.
Member
_
4. tammikuuta 2010 @ 14:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aamuli:
Sanon ihan suoraan kans, suunnilleen yhtä hyvä mitä tässä on kasailtu 1000 euroa käyttäville. Nuo lisätarvikkeethan maksavat tuossa maltaita, joita ei ehkä tarvitse, mutta itse paketin ostat :P
Jos saisin itse päättää en ostaisi kaiken maailman herkkuja, vaan säästäisin ne pari tonnia, kun osista tulee vanhat voi ostaa uusia tilalle. Tietokone komponenteissa, kun näiden osien hinnat laskevat niin paljon, että en usko 3000 euron konetta olevan järkevää ostaa. Saattaa tulla vaan pahamieli, kun ostaa sen eikä nyt 1000 euron konetta ja säästä loppuja rahoja myöhemmälle. Hyvä konehan tuo pakko myöntää, mutta tehoa voisi olla enemmänkin.
E: Kyllä tuolla kaikkia pelejä pelailee vielä.
Kyllä kannattaisi ostaa nyt se max. 1300-1400? PC ja siihen lisäksi nuo lisätarvikkeet. Silloin jäisi yli 1000?,jotka voisit käyttää koneen päivittämiseen myöhemmin kun siltä tuntuu.

Intel i7 920 + Scythe Kabuto|Asus P6T SE|Club 3D HD6950|Team Group 3x2gb Elite DDR3|Antec P183|Chieftec 750W|Samsung SH-S222A|Samsung SpinPoint F1 640gb|Samsung 2233RZ
TATU1995
Junior Member
_
6. tammikuuta 2010 @ 06:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mä kuuntelin teidän vastauksia ja vaihdoin taas osia:

Varastokiintolevy: 750GB Barracuda 7200.12, 3.5", SATA II, 32MB, 7200RPM 76? osioituna kahteen saman kokoiseen osaan ja kun tila loppuu niin sitten mä ostan lisää kovoja

Näytönohjain: Sapphire Ati Radeon 5970 OC 549? tätä suosittelette joten se tuli valittua

Dvd-asema: SMG DVDROM 16X BLACK 22? tää ei oo polttava mutta kelpaa ensi alkuun kun mä ostan kumminkin sen pioneer polttavan ja tota tarttee muutenkin xbox 360 pelien varmuuskopioinnissa joten samahan se nyt on sitten ostaa

+ aikaisemmin olleet jutut ja laskeskelin paketin hinnaksi yhteensä ilman postikuluja: 3264.3? (ehkä laskin sen aikaisemman paketin väärin mutta tämäkin mahtuisi juuri ja juuri mun budjettiin) eli olisko tämä nyt se tehokkain kone mitä on saatavilla (kunhan mä kellotan prossua neljään ghz:iin niin ja joku kysy että miten mä aion kellottaa jos mä en kerta osaa niin mä ajattelin etsiä netistä ohjeita ja sitten opetella) jokseenkin järkevään hintaan (vaikka aika lähellä järjetöntähän tämä on).
________________________________________________________________________________________

Niin ja joku voisi kyllä kasata mulle myös 1500? budjettiin sopivan koneen johon kuuluu pelkkä keskusyksikkö (koska mä lisään siihen pakettiin sitten ton mun oheislaite kasan jonka mä laskin maksavan 800? ilman postikuluja) ilman dvd-asemaa ja käyttis (windows 7 home premium 64 bit ja xp home edition jos saa samasta kaupasta mutta sen saatavuuden takia ei tartte kauppaa valita koska mä ostan sen joka tapauksessa vaikka sitten tuolta mikromafialta) mutta vaatimukset on sitten toi Cooler Master Cosmos 1000 Black Interior kotelo, 2x 500 gb kiintolevy (tai yksi vähintään 1tb kokoinen mutta saa olla isompikin jos vaan mahtuu budjettiin) joka on laatumerkkiä ja pyörii 7200 kierrosta minuutissa ja jossa on vähintään 32mb välimuisti, intel i7 prossu, vähintään 6gb ram muistia, ati näyttis ja se että kauppa on suomalainen ja luotettava josta uskaltaa ostaa koneen.

Niin ja tää olisi siis mun ihan ensimmäinen pöytä ja pelitietokone (joten siksi toi kolmen tonnin paketti saattoi olla järjettömän kuuloinen mutta ajatuksena oli tilata toi kone pelikonsoli tyyliin eli siis tolla koneella olis pitänyt toimia kaikki pc:lle julkaistavat pelit kunnes nykyinen kone sukupolvi on ihan kuollut ja tulee uuden sukupolven koneet (pelikonsoli puolella xbox ja ps2 koneista siirtyminen xbox 360 ja ps3 sukupolveen ja pc puolella vastaisi varmaan 4 ydin prossujen kuolemaa ja siirtymistä 8 ydin prossuihin tai jotain sinne päin)) ja tolla koneella pitäisi siis toimia kaikki nykyiset pelit lagimatta full hd resoluutiolla ja myöskin tulevat mahdollisimman pitkään.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2010 @ 06:42

Member

13 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2010 @ 08:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uteliaisuuttani kysyn, (saanko ? :o) Oletko ite säästellyt 3000e ? vai onko nyt niin että pappa betalar ?, järjetön raha pistää tietokoneeseen. Tuossa iässä.

Senior Member

23 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2010 @ 08:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistänpä minäkin oman vaihtoehtoni. Ja liike on siitä syystä Jimms, että itsellä kyseisestä puljusta on niin paljon hyviä kokemuksia, etten näe syytä vaihtaa ainakaan tässä tapauksessa. Sen verran tyyriin/tehokkaan setin tuohon kasailin että jollei tolla pärjää seuraavaa kahta/kolmea vuotta niin johan on kumma.
Tottahan sieltä aina tulee jokin peli mikä kyykyttää tuonkin koneen, mutta en usko että aivan heti.
Jos kerran on rahaa pistää koneeseen kolmetonnia, niin eikait siinä mitään, pistetään pojalle settiä:

Mutta voithan sä tietty tehdä niinkin että pistät nyt 1500 eeroa koneeseen, ja päivität sitä tarpeen tullen toisella mokomalla. Mitä oheis härpäkkeisiin näytöt, hiiret ja näppikset sun muut, niin ne saat valita itse.

Suosittelisin kuitenkin harkitsemaan jotakin oikeasti hyvää näyttöä ja kiertää ainakin benqut takavasemmalta.
Tässä on meinaan nokkani edessä 23" Valovuotoa pahasti sairastava Benq, ei tällä ole kiva pelailla..
Eli suosiolla sellanen näyttö minkä takuussa onjo kunnon pikselitakuu ja lupaus minimaalisesta valovuodosta (mielellään ei tietty lainkaan).

Merkeistä kantsinee katsella Eizoja, +300 HP:eita/Fujitsuja. Myös Samsungit ovat hyviä näyttöjä, ja merkkinä suurin näyttöpaneelien valmistaja joten kokemusta pitäisi löytyä.

Joku muu saa kasailla tuon 1500? koneen, tää oli hauskempi..

Mitä tulee tuohon sukupolvi hommaan niin, en oikein ymmärtänyt, pitäisikö siis saada tietokone joka kestää pelattavana yhtä kauan kuin esim Pleikkari kolmonen?
Graafisestihan tietokoneet ovat jo edellä. Tai, ainakaan itse en ole missään vielä nähnyt Crysistä vastaavaa peliä pelattavan 2560x1600 resoilla. Eikä pleikkari edes taida taipua moisiin resoluutioihin, toisin kuin esimerkiksi tuo kasaamani tietokone.
Blu-ray tekniikka tosin tekee peleistä laajempia kuin DVD:llä, mutta eipä pelejä vielä Blu-rayllä tehdäkkään tietokoneille.

P.S, koteloksi valitsin Corsairin Obsidianin ihan sen takia, ettei pääse tilaloppumaan misään vaiheessa kesken. Mutta jos välttämättä haluat tuon CoolerMasterin niin osta se. Mutta lue sitä ennen kuitenkin tämä.

ja p.p.s Ratuun kanssa samaa mieltä. Mutta toisaalta, jos kerran raha ei ole ongelma, mikä minä olen sanomaan että mitä sillä tekee.
Itse tekisin niin että sijoittaisin kunnon A/V laitteisiin (telkkarit, vahvistin, dvd/blu-ray, hyvät kaiuttimet) ja lopuilla mitä jää niin siihen tietokoneeseen. Tämä on siis viimeinen mielipiteeni.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2010 @ 09:06

Mainos
_
__

_
Junior Member
_
6. tammikuuta 2010 @ 11:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö melko monelta 15-vuotiaalta jo se mopokin löydy? Uutena ne maksaa sen 3000e. Mutta ite aineki ottasin/otin enemmi mopon.

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > huipputehokas pelitietokone oheislaitteineen 3000? budjetilla

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy