Huipputehokas pelitietokone oheislaitteineen 3000? budjetilla
|
|
Member
3 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2010 @ 12:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi Tagan virtalähteenä ei varmaa oo sieltä parhaimmasta päästä, onhan tuolla merkillä virtalähteiden "mustalla listallakin" tuotteita..
Jep, niin mäkin ottaisin mopon.
|
Member
11 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2010 @ 14:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Vaikkei minulle varsinaisesti kuulukaan mihin rahasi hassaat, täytyy sanoa että 3000€ tietokoneesta on vähintäänkin... hullua. IMHO tuossa on 1500€ liikaa ja tulet ihan varmasti katumaan ostoasi muutaman kuukauden sisällä (tai ainakin isäsi tulee katumaan).
Sitte noihin valintoihin...
2 käyttistä? MIKSI? Asenna Win7, käytä hetki, jos tuntuu huonolta pistä XP tilalle. IMHO forkkaamisella tulee vähemmän vaivaa kuin kahden käyttiksen kanssa räpeltämisellä. Samalla pääset eroon toisesta SSD:stä, joka taasen pudottaa hintaa reilusti. Tai voit vaikka ostaa yhden isomman SSD:n johon mahtuu enemmän softaa.
Pistäisit suoraan 1TB, 1,5TB tai vaikka 2TB levyn, eikä mitään montaa pientä tai yhtä keskikokoista. Äläkä turhaan pilko miljoonaan osioon, toimii ihan loistavasti yhdessä kokkareessakin.
12GB RAM? ihan oikeasti hei, ei varmasti lopu muisti kesken jos laitat 6GB. On järkevämpää ostaa nyt sopiva määrä ja sitten myöhemmin lisäillä jos tuntuu olevan tarvetta. Hinnatkin putoavat varmasti siihen mennessä puoleen.
Koss SPÄRDE PODRE on ihan hyvä sankakuuloke, johonkin MP3-soitin käyttöön... En ostaisi PC-käyttöön niitä. Jos on varaa laittaa 3000€ koneeseen niin osta ihmeessä ihan oikeasti hyvät kaiuttimet ja kuulokkeet. Et tule katumaan.
Kellottamisesta sen verran, että jos tosiaan ei ole mitään kokemusta ja meinaat 4GHz hakea, niin älä rykäise tosiaankaan suorilta sinne vaan tutki ja lue asiaa muutama päivä ennenkuin lähdet koittamaan.
Terveisin nimim. 700€ koneella nykypelejä loistavasti pelaileva jamppa.
|
Senior Member
23 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2010 @ 18:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SirJanne: Toi Tagan virtalähteenä ei varmaa oo sieltä parhaimmasta päästä, onhan tuolla merkillä virtalähteiden "mustalla listallakin" tuotteita..
Jep, niin mäkin ottaisin mopon.
Ai on Tagan mustalla listalla.. No damn, tilalle Enermaxia, tai PC Power & Coolingia sitten..
Meikään taisi tolleen aamuyön tunteina upota vahingossa tuo mainostaminen:)
Mutta katselin vasta äsken tarkemmin, niin eipä Tagani myönnä laitteilleen kuin vuoden takuun. Se on sellanen asia powereitten kanssa et voi jättää hyllyyn. Kyllä se vähimmäis takuu mielestäni se kolme vuotta on, siis virtalähteissä.
Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
|
Member
3 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2010 @ 20:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Oma ehdotukseni, jos minulla olisi noin paljon rahaa käytettävissä, ostaisin tuon. Eikä vuodenkaan päästä pitäisi harmittaa!

EDIT: 2180 euroo koottuna :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2010 @ 20:34
|
Member
12 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2010 @ 21:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SirJanne: Oma ehdotukseni, jos minulla olisi noin paljon rahaa käytettävissä, ostaisin tuon. Eikä vuodenkaan päästä pitäisi harmittaa!

EDIT: 2180 euroo koottuna :)
Laita mielummin yksi 5890 kuin kaksi 5870.Mun mielestä tuo kotelo on kyllä liian kallis.
Intel i7 4770K , 8GB Kigston ram , Asus GTX 670 DirectCU2 , Cougar CM 550W , MSI MPower Max , Fractal Design R4 , Windows 7 Home Premium , Benq G2412 HD , Logitech G710+ Samsung galaxy S2.
|
haderzarc
Member
4 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2010 @ 21:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Mielestäni 3000e budjetilla pitäis saada vähän parempia osia..Tosin sulla on tossa vähän muutakin ku keskusyksikkö ja sen sisältö. Mutta itse satsaisin mahdollisimman paljon just siihen jos tehokkaan koneen haluat, ja muut sivuhärpättimet olis sit vähän halvempia..ainakin toistaiseksi..
|
Senior Member
17 tuotearviota
|
7. tammikuuta 2010 @ 10:06 |
Linkki tähän viestiin
|
CoolerMaster HAF koteloksi tai Antec P183
Asus RampageII Extreme emolevyksi tai V2
Intel i7-920 prossuksi ja 6ytiminen tilaukseen kun ilmestyvät
Ati HD5970 näytönohjaimeksi
3X2GB halvinta DDR3/1600Mhz muistia
Enermax virtälähde siinä 600W paikkeilta
Noctua uutukainen prossucuuleriksi
DVD-CD asema ihan perus esim samsung
WD CaviarBlack riittää kiintolevyksi ellei halua sijoittaa 500e SSD-asemaan
Olisin laittanut kuvan ostoskorista ja hinnan mut tökkii jimms pc sivu.
HAF932, ASUS RampageII Extreme, INTEL i7-960/4Ghz +V8, Ati HD5970, 6GB/1600Mhz DDR3, OCZ RevoDrive X2/SSD, Windows7 Ultimate ynm.
|
J4N1H
Junior Member
|
18. tammikuuta 2010 @ 19:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin ja Windows 7:ssä on virtuaalinen Win Xp tila Joten et varmaan Xptä tarvi, tosin ei se nyt varmaa ole just niinku Xp.
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
19. tammikuuta 2010 @ 09:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ShatBriks: Vaikkei minulle varsinaisesti kuulukaan mihin rahasi hassaat, täytyy sanoa että 3000€ tietokoneesta on vähintäänkin... hullua. IMHO tuossa on 1500€ liikaa ja tulet ihan varmasti katumaan ostoasi muutaman kuukauden sisällä (tai ainakin isäsi tulee katumaan).
Sitte noihin valintoihin...
2 käyttistä? MIKSI? Asenna Win7, käytä hetki, jos tuntuu huonolta pistä XP tilalle. IMHO forkkaamisella tulee vähemmän vaivaa kuin kahden käyttiksen kanssa räpeltämisellä. Samalla pääset eroon toisesta SSD:stä, joka taasen pudottaa hintaa reilusti. Tai voit vaikka ostaa yhden isomman SSD:n johon mahtuu enemmän softaa.
Pistäisit suoraan 1TB, 1,5TB tai vaikka 2TB levyn, eikä mitään montaa pientä tai yhtä keskikokoista. Äläkä turhaan pilko miljoonaan osioon, toimii ihan loistavasti yhdessä kokkareessakin.
12GB RAM? ihan oikeasti hei, ei varmasti lopu muisti kesken jos laitat 6GB. On järkevämpää ostaa nyt sopiva määrä ja sitten myöhemmin lisäillä jos tuntuu olevan tarvetta. Hinnatkin putoavat varmasti siihen mennessä puoleen.
Koss SPÄRDE PODRE on ihan hyvä sankakuuloke, johonkin MP3-soitin käyttöön... En ostaisi PC-käyttöön niitä. Jos on varaa laittaa 3000€ koneeseen niin osta ihmeessä ihan oikeasti hyvät kaiuttimet ja kuulokkeet. Et tule katumaan.
Kellottamisesta sen verran, että jos tosiaan ei ole mitään kokemusta ja meinaat 4GHz hakea, niin älä rykäise tosiaankaan suorilta sinne vaan tutki ja lue asiaa muutama päivä ennenkuin lähdet koittamaan.
Terveisin nimim. 700€ koneella nykypelejä loistavasti pelaileva jamppa.
Joo samaa mieltä miekii turha siihe koneesee on ylettömiä määriä laittaa ku tehoero vaikka 1500? koneeseen ei kuitenkaan niin merkittävä ole. Kellottaminen on tosiaan hieman monimutkaisempaa näillä uusilla kannoilla, mutta oppaita lukemalla selviää hengissä nii mies ku rautakii. Ja aqq mitäpä luulet että sillä 6-ytimellä vielä tekee?
Intel Core i5-750 @ 3,4GHz/Noctua NH-U12P/Asus HD6950 1 GB (BIOS-modattu 6970)/Gigabyte GA P55A-UD3/Antec P182B + 4x 120mm Noctua/Corsair VX550/2X G.Skill 4GB DDR3 1600MHz Ripjaws @ 1600MHz 7-8-7-24 2T/2x Western Digital Caviar SE 640Gb + Samsung Spinpoint F1 1Tb + Seagate Barracuda Green 2TB/QPad MK-85 näppis/Logitech MX518 rotta/1. näyttö Samsung Syncmaster 2333HD/2. näyttö Samsung Syncmaster T220/Win7 x64 Ultimate
|
Member
3 tuotearviota
|
19. tammikuuta 2010 @ 09:41 |
Linkki tähän viestiin
|
|
aapo_
Newbie
|
20. tammikuuta 2010 @ 22:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Osta [url]=http://www.jimmspc.fi/tuote/SF3D-GOLD?t=false][/url]
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2010 @ 22:34
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
20. tammikuuta 2010 @ 22:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aapo_: Osta [url]=http://www.jimmspc.fi/tuote/SF3D-GOLD?t=false][/url]
Ja tuota konetta nyt ei varmasti kannata ostaa.
Intel Core i5-750 @ 3,4GHz/Noctua NH-U12P/Asus HD6950 1 GB (BIOS-modattu 6970)/Gigabyte GA P55A-UD3/Antec P182B + 4x 120mm Noctua/Corsair VX550/2X G.Skill 4GB DDR3 1600MHz Ripjaws @ 1600MHz 7-8-7-24 2T/2x Western Digital Caviar SE 640Gb + Samsung Spinpoint F1 1Tb + Seagate Barracuda Green 2TB/QPad MK-85 näppis/Logitech MX518 rotta/1. näyttö Samsung Syncmaster 2333HD/2. näyttö Samsung Syncmaster T220/Win7 x64 Ultimate
|
aapo_
Newbie
|
20. tammikuuta 2010 @ 22:48 |
Linkki tähän viestiin
|
ehkä ei ole hyvä kone heitin vaa, mutta tulee mielee ite ostin 800e maksavan peli koneen. Itse kasasin mutta mitä vitun järkeä ostaa 3000e maksava kone ku mun kone makso sen 800e jossa on nvidia 260 gtx sillä toimii kaikki pelit sopivilla asetuksilla, varmaa se 1100e menny lisä tarvikkeiden kaa.
Mitä tekee 3000e koneella ja lisävarusteilla jos ei pelaa sillä pahemmin pelaa, miksi kellottaa konetta jos ei pelaa sillä pahemmin. Itse olen -95 vuonna syntynyt odotan mopoa helvetin innolla itse ottaisin 3000e maksavan mopon kuin jonkun 3000e maksavan koneen.
Mulla kyllä ei ois ainakaa varaa pistää koneeseen 3000e mut jos pappa pe talar nii mikäs siin lellitty paska.
Varmaa joku nolife joka pyyhkii 500e seteleil perseen.
|
Mainos
|
  |
|
aapo_
Newbie
|
20. tammikuuta 2010 @ 22:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja jos noin kalliin paketin ostat eikö kannattaisi tilata vaikka saksasta hardwareversand
|