User Käyttäjä Salasana  

tiistai 11.11.2025 / 00:30
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > miten voi asentaa xp:n ilman cd:tä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Miten voi asentaa Xp:n ilman CD:tä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
karike
Suspended due to non-functional email address
_
22. joulukuuta 2009 @ 16:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tästä on aikaisemminkin ollut keskustelua täällä mutta aina on päädytty siihen että kyseisestä koneesta lyötyy Recovery-osio tai muuta vastaavaa. Tässä Hp Compaq nx6110 kannettavassa on ehkä tullut mukana uudelleenasennus-cd mutta se ei ole nyt saatavilla. Koneessa ei ole mitään Recovery-osiota tai I386-kansiota. Minulla on product key jotan onko laitonta ladata win xp netistä(ei mitään piraatti versiota missä koodia ei tarvii syöttää tai muuta)?

Yllä oleva teksti on 80% varmuudella täyttä sontaa...
Senior Member

3 tuotearviota
_
22. joulukuuta 2009 @ 16:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voithan sen ladatakin, mutta silloin on oltava tarkka siitä että se on varmasti puhdas eikä siis sisällä mitään viruksia ym. yllätyksiä. Lisäksi koska se XP on OEM-versio, niin joudut etsimään sellaisen. Ja joudut myös etsimään muutenkin aika täsmälleen saman version kuin mikä se vanhakin on (Home Edition, Professional, Media Center, Tablet PC Edition) ja näiden lisäksi vielä katsomaan myös bittisyyden oikeaksi. Suomenkielisen imagen löytäminen voi ollakin sitten pienen työn takana, jolloin voit joutua tekemään sen levyn itse esim. nLitella.

Ja tuossa voi tulla muitakin ongelmia: Merkkikoneissa käytetään aika usein valmistajan peukaloimia ajureita, ja hyvin usein niitä kaikkia ei ole saatavilla edes sieltä valmistajan omilta sivuilta.

Itse tyytyisin tilaamaan ne levyt valmistajalta pientä maksua vastaan.

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
Junior Member

1 tuotearvio
_
22. joulukuuta 2009 @ 16:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti karike:
Tästä on aikaisemminkin ollut keskustelua täällä mutta aina on päädytty siihen että kyseisestä koneesta lyötyy Recovery-osio tai muuta vastaavaa. Tässä Hp Compaq nx6110 kannettavassa on ehkä tullut mukana uudelleenasennus-cd mutta se ei ole nyt saatavilla. Koneessa ei ole mitään Recovery-osiota tai I386-kansiota. Minulla on product key jotan onko laitonta ladata win xp netistä(ei mitään piraatti versiota missä koodia ei tarvii syöttää tai muuta)?
Mulla olis ylimääräinen XP home 32 bit asennusmedia, aito ja alkuperäinen; vaatii tietenkin laillisen aktivointiavaimen. JOs kiinnostaa niin laita viestiä. Jotain korvausta siitä pitäs saada:)
Koneellesi näkyy olevan ajuritkin ladattavissa HP:n sivuilta. Tämä oli ssulle paras vaihtoehto.
Lisään vielä sulle ajurisivunkin ko XP versiolle :
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/Tec...5&swEnvOID=1098

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. joulukuuta 2009 @ 17:04

Mainos
_
__

_
karike
Suspended due to non-functional email address
_
22. joulukuuta 2009 @ 17:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pääsyy minkätakia olen tästä kiinnostunut on se että ajattelin hieman tuossa virtualboxissa testata virusturvaohjelmia niinku sillä tavalla että asennan virtuaali win xp:n, hankin siihen jotain viruksia ja sitten katson miten eri virusturvaohjelmat niistä selviävät. Tietysti asennusmedia on hyvä olla olemassa muutenkin kaiken varalta. Toivoisin vielä vastausta näihin kysymyksiin:

1) Voinko yleensäkkään samalla product key-koodilla asentaa monta eri windowssia?

2) Koska tarkoitukseni on asentaa windows virtualboxiin jossa ei tietenkään ole ennestää käyttöjärjestelmää niin pitääkö sen silloinkin olla tuo OEM?

3)Onko siis luvallista ladata windows netistä jos minulla on product key?

kiitos vastauksista!

Yllä oleva teksti on 80% varmuudella täyttä sontaa...
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > miten voi asentaa xp:n ilman cd:tä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy