User Käyttäjä Salasana  

maanantai 10.11.2025 / 22:58
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > xp:n uudelleenasennus ei etene
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
XP:n uudelleenasennus ei etene
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
akl76
Newbie

1 tuotearvio
_
9. tammikuuta 2010 @ 17:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs tämmöiseen ongelman edessä olen nyt. Ryhdyin asentamaan xp:tä uudelleen. Koneen mukana tulleella palautuslevyllä uudelleenasennusta ei voinut käynnistää windowsista vaan sain herjan, että ei voi asentaa uudelleen, koska käytössä on käyttöjärjestelmän eri versio. Tämä tuntui oudolta, koska olen aiemminkin asentanut uudelleen xp:n ilman isompia ongelmia, joten päätin käynnistää uudelleenasennuksen suoraan bootista levyltä.

Uudelleenasennus lähti hyvin käyntiin noudattamalla täältäkin löytyviä ohjeita. Ongelma on siis seuraava:

Alustuksen jälkeen, kone boottaa automaattisesti ja aloittaa asennuksen moitteettomasti. Systeemi jää kuitenkin seisomaan, kun asennusaikaa on jäljellä 34 minuuttia eikä etene mihinkään. Olen kokeillut useamman kerran uudelleen, mutta lopputulos on aina sama. 34 minuutin kohdalle jäädään jumiin.
ege600
Member
_
9. tammikuuta 2010 @ 20:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joku laite kapinoi asennuksen aikana.. irrota kaikki turhat piuhat ja lisälaitteet.. jopa verkko- ja äänikortti. Vain näppis ja hiiri mukaan.. tietty jos näytönohjain mennyt kurjaan kuntoon, ei auta kuin sen vaihto..
akl76
Newbie

1 tuotearvio
_
9. tammikuuta 2010 @ 23:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on siinä integroitu emo. Verkkokortin (wlan) olin tosin jo irroittanut aiemmin, joten jäljellä oli vain hiiri, näppis ja näyttö. Eipä vaan tullut kuitenkaan mieleen, että se jumittaja voisi olla joku noista. Otin näytön irti ennen asennuksen alkamista ja jätin raksuttamaan. Laitoin sen sitten jonkin ajan päästä takaisin kiinni ja nätistihän se oli mennyt pimeänä eteenpäin ja pääsin jatkamaa asennusta.

Kiitos avusta!!
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
9. tammikuuta 2010 @ 23:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hiukka myöhässä, mutta joku saattaa myöhemmin kohdata saman ongelman:

Koneen voi myös bootata sen jumiuduttua. Asennusohjelma koettaa silloin korjata asian hyppäämällä ongelmallisen laitteen asennuksen yli.
Lainaus:
Setup tries to identify the device that is causing the problem and tries to skip the device on the next restart. You may have to restart your computer multiple times.
Setup stops responding with 34 minutes remaining

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. tammikuuta 2010 @ 23:41

Mainos
_
__

_
ege600
Member
_
9. tammikuuta 2010 @ 23:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hyvä kun kirkastuu.. vaikka sitten pimeästi ilman näyttöä.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > xp:n uudelleenasennus ei etene

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy