Kuollut pikseli jo laatikossa avatessaan
|
|
kalle1986
Member
|
12. tammikuuta 2010 @ 15:30 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kellopeli
Suspended due to non-functional email address
|
12. tammikuuta 2010 @ 15:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kalle1986: Ostin tuollaisen näytön http://www.pixmania.com/fi/fi/3708594/ar...ide-x193hq.html expertiltä ja kun avasimme laatikon ja laitoimme koneeseen kiini huomasimme pienen punaisen kuolleen pikseli näytön alareunassa, joten hoitaako takuu tämän vai ruetaanko käyttämään joitain kuolleiden pikseleiden korjaus ohjelmaa?
No eiköhän tuo nyt ole selvä juttu, että palautat sen?
|
MikroMake
AfterDawn Addict
|
12. tammikuuta 2010 @ 15:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kalle1986: Ostin tuollaisen näytön http://www.pixmania.com/fi/fi/3708594/ar...ide-x193hq.html expertiltä ja kun avasimme laatikon ja laitoimme koneeseen kiini huomasimme pienen punaisen kuolleen pikseli näytön alareunassa, joten hoitaako takuu tämän vai ruetaanko käyttämään joitain kuolleiden pikseleiden korjaus ohjelmaa?
Riippuu ihan siitä millainen takuu näytössä on.
Vertailuna esim. Tietoasemalla on hyvä pikselitakuu:
http://i45.tinypic.com/qraq6u.png
Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
12. tammikuuta 2010 @ 16:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kellopeli: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kalle1986: Ostin tuollaisen näytön http://www.pixmania.com/fi/fi/3708594/ar...ide-x193hq.html expertiltä ja kun avasimme laatikon ja laitoimme koneeseen kiini huomasimme pienen punaisen kuolleen pikseli näytön alareunassa, joten hoitaako takuu tämän vai ruetaanko käyttämään joitain kuolleiden pikseleiden korjaus ohjelmaa?
No eiköhän tuo nyt ole selvä juttu, että palautat sen?
Mennyt jotakin ohitse takuuehdoista. Se on ihan selvä juttu että takuuseen se ei mene ja expertillä ei ole minkäänlaista velvollisuutta ottaa näyttöä takaisin.
Mutta voihan sitä aina kysyä liikkeestä ottavatko takaisin tai antavatko alennusta. Sehän ei mitään maksa :)
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. tammikuuta 2010 @ 16:11
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
12. tammikuuta 2010 @ 17:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeile ajaa tätä applettia viisi minuuttia kerrallaan koko näytön kokoisena (painamalla F11). Jotkut näytön kiteet saattavat jumiutua ja tälläinen rääkki saa ne taas liikkeelle. Huonompi vaihtoehto on kiteen täysi hajoaminen johon ei auta mikään.
http://www.jscreenfix.com/applet.php?width=1920&height=1080
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
12. tammikuuta 2010 @ 19:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Tehomylly.
|
Ozss
Member
1 tuotearvio
|
12. tammikuuta 2010 @ 20:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos se on vasta ostettu, niin sinullahan on 14-päivän palautus oikeus ja myyjä on velvollinen palauttamaan rahat. :-)
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
12. tammikuuta 2010 @ 20:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Palautusoikeus koskee vain etämyyntiä.
Tehomylly.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. tammikuuta 2010 @ 21:21
|
apek
Member
|
12. tammikuuta 2010 @ 21:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Aivan, 14 päivän palautusoikeus koskee vain etämyyntiä:
Ja allaoleva lainaus hieman muokattuna Expertin sivuilta:
Lainaus: 14 päivän palautusoikeus koskee vain verkkokaupasta (www.expert.fi) ostettuja tuotteita, koska lain mukaan tuo 14 päivän palautusoikeus pätee vain etäkauppaan eli käytännössä postimyyntiin.
Hanna Termonen
markkinointikoordinaattori
Expert ASA Oy
Kokonaisuudessaan, http://www.expert.fi/Kysy-expertilta?forumid=27&threadid=218
Kuitenkin kyseessä on Acerin näyttö ja Acerin oma DOA takuu kertoo seuraavaa:
Lainaus: DOA, eli Dead On Arrival
Mikäli Acer-tuotteessa ilmenee laitevika 14 päivän kuluessa ostopäivästä, käsitellään tuote DOA -menettelyn mukaisesti. Tällöin viallinen laite noudetaan asiakkaan luota, korjataan nopeutetulla menettelyllä ja palautetaan asiakkaalle. Mikäli laitetta ei jostakin syystä saada korjattua nopeasti, tuote pyritään vaihtamaan uuteen samanlaiseen tai vastaavaan tuotteeseen.
En äkkiseltään löytänyt paljonko Acerin näytöissä on pikselitakuu, mutta homma selvineet kun soitat Acerin tukeen ja kysyt asiasta. Mikäli siis Expert ei myönnä takuuta jumittuneelle pikselille.
http://www.acer.fi/acer/service.do?Langu...&CRC=4013396040
|
Member
2 tuotearviota
|
12. tammikuuta 2010 @ 23:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei ne yhen pikselin takia sitä uuteen vaiha. se ois eri asia jos niitä olis 5 mutta expert + acer + kuollut pikseli = ostajan ongelma... oon kuullu et kevyesti sormella pyörittämällä vois, palautua...
Antec Three Hundred + Corsair HX520 | Asus P8P67 Pro | Intel i5 2500k @ 4.8Ghz 24/7 | Zotac GeForce GTX 470 | 4x1Gb OCZ Platinum 1600Mhz 7-7-7 DDR3 | 1.25 Teraa | Seiska Ultimate x64 | HP 2309m 23" + 32" @ Full HD | Razeria ym...
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
13. tammikuuta 2010 @ 00:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Käsittääkseni Acerin ja useimpien muidenkin näyttöjen valmistajien mielestä kuluttajanäytöissä saa olla muutama viallinen pikseli. ISO 12406-2 standardi määrittelee näytöille rajat, paljonko viallisia pikseleitä saa olla. Luokan 2 näytöissä, joita nuo ns. tavalliset kaupan näytöt kai ovat, saa olla useita viallisia pikseleitä, valitettavasti.
Sitä en tiedä kuinka ko. standardi sitten sitoo valmistajaa, myyjää tai ostajaa, ellei siitä erikseen ole puhuttu ostohetkellä. Eli kyllähän sitä voisi niinkin ajatella, että ellei myyjä ole kertonut, että näytössä saattaa olla viallisia pikseleitä, niiden ilmeneminen olisi virhe, joka myyjän pitäisi korjata. Ehkä joku viitsii kysyä asiaa Kuluttajaviraston kuluttajaneuvojalta?
|
apek
Member
|
13. tammikuuta 2010 @ 00:37 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Member
8 tuotearviota
|
13. tammikuuta 2010 @ 19:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos olisin se on ollut heti "viallinen", kun oot paketista ulos ottanut, niin kauppaan vaan takaisin. Jos se tuote on heti "rikkinäinen" on mun mielestä sen mentävä takuuseen! Ja jos siellä alkaa jotain valittelee, sano että pistät netissä liikkeelle, ettei niiden näytöt toimi.
Eipä tartte tota liikkeelle laittoa sanoa, mutta kuitenkin :P
Mutta siis onhan se niiden ongelma, jos tuote on heti viallinen, rohkeesti sinne ja ku myyjä alkaa vikisee pysy kovana.
i5-2500k@Mugen 3| HD 6870 |Corsair Force3 120GB | chieftec 650w | Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 12GB Ram
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
13. tammikuuta 2010 @ 19:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Takuuvaihtoon ei yleensä riitä yksittäinen pikseli.
Tehomylly.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. tammikuuta 2010 @ 19:46
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
13. tammikuuta 2010 @ 21:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Mutta siis onhan se niiden ongelma, jos tuote on heti viallinen, rohkeesti sinne ja ku myyjä alkaa vikisee pysy kovana.
On se tietysti myyjän ongelma, jos tuote olisi viallinen. Mutta mikäli määritellään, että esim. vasta 5 viallista pikseliä tekee näytöstä rikinäisen, ei yksittäisen pikselin perusteella myyjä sitä varmaankaan vaihda. Kyse on siis sen viallisuuden määritelmästä.
Mutta edelleen, se olisi kiva tietää, voidaanko olettaa asiakkaan ymmärtävän, että näytöissä saa olla viallisia pikseleitä, ellei myyjä siitä erikseen kerro?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. tammikuuta 2010 @ 21:31
|
polku
Member
|
13. tammikuuta 2010 @ 22:13 |
Linkki tähän viestiin
|
http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2
Juu ei ihan riitä että on yksi alipikseli kuollut. Toki kai jotkut valmistajat kilpailevat sillä pikselitakuulla.
Omassa näytössäki näköjään sais olla 4 valkoista, 4 mustaa ja 8 punaista, sinistä tai vihreää pikseliä maksimissaan.
Onneksi niitä nyt ei ole kuin yksi sininen ja yksi punainen :D
|
Kellopeli
Suspended due to non-functional email address
|
14. tammikuuta 2010 @ 00:02 |
Linkki tähän viestiin
|
En nyt oikein ymmärrä koko konseptia. Kaupassa mydään rikkinäistä kamaa, mutta kukaan ei ole muka vastuussa tästä? Kuulostaa aika eriskummalliselta.
Tottahan tuo silti näyttää olevan. Voi helvetti kaikkee sitä joutuu huomaamaan! Toihan on kun arvan ostamista ärrältä. Itse menisin silti kauppaan pitämään puheen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. tammikuuta 2010 @ 00:22
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
14. tammikuuta 2010 @ 06:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kellopeli: En nyt oikein ymmärrä koko konseptia. Kaupassa mydään rikkinäistä kamaa, mutta kukaan ei ole muka vastuussa tästä? Kuulostaa aika eriskummalliselta.
Tottahan tuo silti näyttää olevan. Voi helvetti kaikkee sitä joutuu huomaamaan! Toihan on kun arvan ostamista ärrältä. Itse menisin silti kauppaan pitämään puheen.
HEHEH...sitähän se on!! En tiedä sitten, onko näyttöjen tuotantoprosessi niin alkukantainen,että eivät voi tarkistaa näyttöjä etukäteen-helppoahan sen luulisi olevan jossakin vaiheessa tuotantoa-piuha kiinni ja taas pois tai jokin scanneri...
|
PJL78
Member
2 tuotearviota
|
14. tammikuuta 2010 @ 07:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Itelläni on kolme kuollutta pikseliä, ei ne pilaa elämääni, eikä takuuseenkaan mene. Näytöissä saa olla muutamia kuolleita pikseleitä, virheettömät näytöt on kalliimpia, eikä niitä löydy joka myymälästä.
_
Apua saa pyytämättäkin =)
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
14. tammikuuta 2010 @ 08:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Sinuna kumminkin veisin takuuseen ja jos he valittavat vastaan, ota yhteys kuluttuja-asiamieheen, he sitten kyllä asian hoitavat kuntoon.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. tammikuuta 2010 @ 08:29
|
apek
Member
|
14. tammikuuta 2010 @ 16:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MarsWin: Sinuna kumminkin veisin takuuseen ja jos he valittavat vastaan, ota yhteys kuluttuja-asiamieheen, he sitten kyllä asian hoitavat kuntoon.
Mutta kun yksi pikseli ei täytä takuun ehtoja. Silloin ei kuluttaja-asiamieskään voi sanoa mitään. Jokainen laitevalmistaja määrittää itse pikselitakuunsa.
Sitä en tiedä pitäisikö ostajan ottaa itse selvää mikä tuotteen pikselitakuu on, vai voiko kaupan riitauttaa, jos myyjä ei ole kertonut suoraan pikselitakuusta.
Se että näytössä on yksi, tai kaksi kuollutta, tai jumittunutta pikseliä, ei tee tuotteesta viallista.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
14. tammikuuta 2010 @ 17:06 |
Linkki tähän viestiin
|
^Kyllä se on viallinen. Tuote, joka ei toimi odotetusti/täydellisesti, täyttää viallisuuden kriteerit!
|
kalle1986
Member
|
14. tammikuuta 2010 @ 17:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos kaikille vastanneille, soitimme tänään expertille ja he antoivat numerot josta tulevat hakemaan näytön ja vievät huoltoon. Katsotaan sitten miten käy
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
14. tammikuuta 2010 @ 17:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MarsWin: ^Kyllä se on viallinen. Tuote, joka ei toimi odotetusti/täydellisesti, täyttää viallisuuden kriteerit!
Ollaanpa sitä vitsikkäitä tänään. Tosin olisihan se hauskaa kun vain täydellisesti toimivat tuotteet olisi "ehjiä". Minä voisin palauttaa sen mukaan lähes kaikki omistamani asiat viallisina kauppaan.
Lainaus: Kiitos kaikille vastanneille, soitimme tänään expertille ja he antoivat numerot josta tulevat hakemaan näytön ja vievät huoltoon. Katsotaan sitten miten käy
Ilmoittele sitten miten asiassa kävi. Minua ainakin kiinnostaa...
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. tammikuuta 2010 @ 17:19
|
Mainos
|
  |
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
14. tammikuuta 2010 @ 18:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MarsWin: ^Kyllä se on viallinen. Tuote, joka ei toimi odotetusti/täydellisesti, täyttää viallisuuden kriteerit!
Ominaisuus kuten valovuotokin.
Tehomylly.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. tammikuuta 2010 @ 18:43
|