Tarkoitus olisi saada Sony Bravia 32" telkkari toimimaan näyttönä mutta millainen välikappale tuohon väliin pitää ostaa ja saakohan niitä ihan perus prisma/citymarketista vai pitääkö tilata netistä? Koneessa DVI-I, S-Video ja VGA liitin.
Toisekseen: Asentelin Ubuntun wanhalle Scaleo J -pakettikoneelle ja tarkoitus oli tehdä siitä kone nettiselailuun yms muuhun kevyeen toimintaan samalla kuitenkin huomasin, että prosessorin lämmöt käy kohtuullisen korkealla (~65C) kun biossista katsoin (ubuntu ei tunnistanut lämpöantureita jostain syystä niin en pystynyt katsomaan rasituksessa) Prosessorina on Celeron D 3,06Ghz ja jäähdyttimenä mikä lie pingpong-propelli. Onko se liian paljon? Jos on niin epäilen, että prossuun pitäisi vaihtaa tahnat mutta olen aina käyttänyt jäähyn mukana tulleita sörsseleitä ja olen pihalla onko noilla tahnoilla suurtakin eroa? Sekä miten vanhat tahnat pois prossusta ja siilestä?
Kiitoksia etukäteen vastauksista (toivottavasti tuli oikealle alueelle)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Eur05isu: Tarkoitus olisi saada Sony Bravia 32" telkkari toimimaan näyttönä mutta millainen välikappale tuohon väliin pitää ostaa ja saakohan niitä ihan perus prisma/citymarketista vai pitääkö tilata netistä? Koneessa DVI-I, S-Video ja VGA liitin.
Toisekseen: Asentelin Ubuntun wanhalle Scaleo J -pakettikoneelle ja tarkoitus oli tehdä siitä kone nettiselailuun yms muuhun kevyeen toimintaan samalla kuitenkin huomasin, että prosessorin lämmöt käy kohtuullisen korkealla (~65C) kun biossista katsoin (ubuntu ei tunnistanut lämpöantureita jostain syystä niin en pystynyt katsomaan rasituksessa) Prosessorina on Celeron D 3,06Ghz ja jäähdyttimenä mikä lie pingpong-propelli. Onko se liian paljon? Jos on niin epäilen, että prossuun pitäisi vaihtaa tahnat mutta olen aina käyttänyt jäähyn mukana tulleita sörsseleitä ja olen pihalla onko noilla tahnoilla suurtakin eroa? Sekä miten vanhat tahnat pois prossusta ja siilestä?
Kiitoksia etukäteen vastauksista (toivottavasti tuli oikealle alueelle)
Onkohan kyseessä oleva TV LCD? jos on niin joko dvi - dvi kaapeli tai dvi - hdmi kaapeli, riippuen liitännöistä.
Jos se on kuvaputki, et siitä muunlaista näyttöä saa kuin korkeintaan videoiden katsomiseen, ja silloin s-video kaapeli.
Lämmöt on ehkä hivenen korkeat, mutta tuskin ne tahnoista johtuu... Mites pölyt?? Ja onko kotelossa ollenkaan tuuletinta? Ne tahnat lähtee ihan pyyhkimällä, ja uutta laitetaan alle riisin jyvän kokonen pisara.
Ai niin se on ihan sama vaik sulla ois siellä hammastahnaa, ei niissä suuria eroja ole.
Jeps, LCD on ja kävin ostamassa tollasen dvi-hdmi kaapelin ja hyvin pelaa.
Prosessorista on pölyt huolellisesti poistettu ja koneessa ei ole muita tuulettimia. Tossa prossun tuulettimessa on semmonen erikoinen ratkaisu, että itse coolerin päällä on tuulettimen halkasijan kokonen putki joka tulee koneen kyljessä olevaan tuuletusaukkoon kiinni, ehkä vähän hankala selittää mutta siis tuuletin ottaa ilman suoraan koneen kyljessä olevasta aukosta eikä koneen sisältä. Tilasin nyt kuitenkin jonkunlaista tahnaa ja katon aluksi miten se vaikuttaa ja tulen sitten takasin ihmettelemään jos ei se toimi. :P
Joo'o, nyt en keksi enää mikä mättää, tahnat vaihdoin ja pölyt puhdistin huolellisesti mutta silti lämpötila tippui uusilla tahnoilla vain sen 10C ja on nyt noin 55C joka on häiritsevän korkea edelleen. :/ (Flekti käy noin 3k kierroksilla ja se kuuluu..) Mitähän tuohon enää keksisi, kuitenkaan se ei aina ole käynyt noin kuumana.