Näppis
|
|
haukimies
Member
|
27. tammikuuta 2010 @ 09:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Oon kattelli jo vähän aikaa tuota G15 ja Razerin Lycosa Mirror special edition. kumpikohan olisin parempi/järkevämpi ostos?? vastaukisa kiitos !!
|
Member
|
27. tammikuuta 2010 @ 16:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti haukimies: Oon kattelli jo vähän aikaa tuota G15 ja Razerin Lycosa Mirror special edition. kumpikohan olisin parempi/järkevämpi ostos?? vastaukisa kiitos !!
Ei kumpikaan. Mielestäni nämä pelinäppäimistöt ovat vain rahan tuhlausta. ns. turhake.
http://www.jimmspc.fi/tuote/BX1-00007?t=false Itselläni tälläinen ollut pelikäytössä puolisen vuotta ja toimii todella hyvin.
Mutta jos todella haluat pelinäppäimistön, kannattaa kyllä katsoa Logitechin uusi G110: http://www.jimmspc.fi/tuote/920-002309?t=false.
Kumpi noista kahesta? Itse ottaisin varmaan Razerin. :)
Sanoin että pelinäppäimistöt ovat turhia, se ei kumminkaan meinaa siis että sanon kaikkea pelaamiseen tarkoitettuja vehkeitä turhiksi. IMO hiireen kannattaa panostaa 30-70?, mutta näppäimistöissä ei ole niin isoja eroja.
Edit: Jos minulta olisi vähänkin ylimääräistä rahaa, niin Steelseries 7G menis tilaukseen http://www.jimmspc.fi/tuote/13948SS7G?t=false
(myönnän, olen steelseries -fani :))
Intel i7 920 + Scythe Kabuto|Asus P6T SE|Club 3D HD6950|Team Group 3x2gb Elite DDR3|Antec P183|Chieftec 750W|Samsung SH-S222A|Samsung SpinPoint F1 640gb|Samsung 2233RZ
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2010 @ 16:06
|
haukimies
Member
|
27. tammikuuta 2010 @ 18:41 |
Linkki tähän viestiin
|
En niin välitä tuosta g110 koska siinä on niin paljon marco nappuloita pärjään parillakin ja G15 lcd näyttö on aika turha . Kun G15 voi vaihtaa ledien värejä niin pitääkö se tehä itse modattuna (vaihtaa ledit) vai toimiiko se vaan jollain ohjelmalla. Tällä hetkellä ostaisin Razer Lycosa mirrorin mutta olen kuullut että siinä olisi huono laatu ja jäisi paljon sormenjälkia näppikseen ja ledeissä heikko valaistus mutta G15 ei paljon ongelmia kuulemma ole ollut mutta en ole varma kuumman noista valitsisin ja 7G menee kyllä liian kalliiksi.
|
Senior Member
|
27. tammikuuta 2010 @ 20:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellä ollut nyt käytössä pari viikkoa Applen alumiinilevy (hankittuna 4 kybällä). Ihan ok sekin peritarkoitukseen. Periaatteessa hankin sen koska kyllästyin muovin narskuntaan ja Illun/G15:n kokoon.
Omistan siis myös pelinäppäimistöjä, kuten G15:n, hankittuna silloin kun v1 tuli vuosia sitten. Täytyy sanoa että tulee olla aika kovaa intohimoa omaava että tuntee G15 olevan hintansa arvoinen, mutta se on ok näppis, jos siis tuntee tarvitsevansa niitä extra näppäimiä ja kokoa.
Itse näpyttelyn kannalta todella normaalinäppis itseasiassa (niin v1 kuin v2), painallusrajoitus on ok, ja näppis on mukavan painava ja näppäimet ovat kookkaat, sekä hyvin asetelmoidut. Mutta, itse näppäimet, ihan painalluksesta yleiseen tuntumaan ovat aivan normaalia, eivät mahtavaa, vaan normaalia ok:ta. Sitä mitä jokaisessa konttorinäppäimessä on.
Screenin kohdalta (ulkoreuna), niin v1 kuin v2 kohdalla, ovat todella vankkaa tekoa (tietysti koska siinä on screeni). Kokonaisuutena on vankempi kuin 20 euron perusnäppis, eli jos sitä haluaa taivuttaa, joutuu vääntämään saumat paskaksi jotta saat sen yhtä umpikieroon kuin vaikka Logitechin nimettömän mustan konttori 100:sen. Mutta se ei silti ole aivan naksumaton. Kämmenellä painettaessa ainakin minun kokeilemat tehdasulostukset antoivat periksi. Todella laadukas tuntuma perus muoviseksi.
Ajan mukana maali tosin hilseili näppäimistöstä pois ja näppäimet olivat aina aika äänekkäät ja heiluivat tuulessa kuin puut ikään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2010 @ 20:11
|
haukimies
Member
|
27. tammikuuta 2010 @ 21:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Mutta kysyisin nyt tuosta Razer lycosa mirror editionistakin että onko järkevä ostos vai ei? vai pitäiskö ostaa G15??
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2010 @ 23:12
|
Senior Member
|
28. tammikuuta 2010 @ 01:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti haukimies: Mutta kysyisin nyt tuosta Razer lycosa mirror editionistakin että onko järkevä ostos vai ei? vai pitäiskö ostaa G15??
Sinun tulee päättää itse, sillä molemmat ovat toimivia näppäimistöjä. Tekevät mitä näppäimistön tulee tehdä. Parhaan päätöksen saat menemällä kokeilemaan niitä ja teet päätöksen sen mukaan.
Vastauksen näppäimistön hyvistä ja huonoista puolista saat arvioista ja mielipiteista. Suoran vastauksen kantilta katsottuna, me emme voi mitenkään tietää mistä näppäintyypistä pidät, kuinka vastaavia näppäimistä haluat, kuinka paljon ääntä näppäinten tulisi pitää tai kuinka suuret sinun kätesi ovat jne.
Omasta mielestäni molemmat ovat normaaleja 30-40 euron toimisto/multimedianäppäimistöjä vastaavat kapistukset. Herää kysymys, ovatko ne hintansa arvoisia? Ihan normaali painalluspalaute ja -syvyys niillä on. Erona on extra toiminnot (valoa, näyttöä, makroa, painallusrajoitus).
Kohtuu mukavia (kuulemani mukaan) tosin, mutta sekään ei päde kaikkien käsikokoon ja haluihin. Joidenkin ranne voi joutua jopa huonompaan asentoon kuin halpahallin halvimmalla muovilaudalla. Nuo näppäimistöt kun ovat kohtuu korkeita, ja mm. G15:sta näppäinten kulma vrt. reunaan/pintaan on hieman, no eroava.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. tammikuuta 2010 @ 01:21
|
haukimies
Member
|
28. tammikuuta 2010 @ 18:48 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Foliohat
Newbie
|
29. tammikuuta 2010 @ 13:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti haukimies: Kun G15 voi vaihtaa ledien värejä niin pitääkö se tehä itse modattuna (vaihtaa ledit) vai toimiiko se vaan jollain ohjelmalla?? ja onko tuo paikka turvallinen jos ostaisin G15: http://www.teknikmagasinet.fi/db.pl?temp...inta&link=hinta
Ite oon ainaki ollu tyytyväinen Teknikmagasinet-ostoksiini.
|
haukimies
Member
|
29. tammikuuta 2010 @ 23:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitti tiedosta
|
Member
1 tuotearvio
|
31. tammikuuta 2010 @ 11:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Oletko miettinyt, että merkitseekö sulle näppäimien liikerata mitään. Mitä olen noita Logitechin näppiksiä kokeillut niin niissä tämä liikerata on todella suuri. Siis näppäintä pitää painaa todella paljon, ennenkuin se ottaa. Razerin näppiksissä tämä liikerata on paljon pienempi ja siten ainakin minulle paljon parempi vaihtoehto.
Intel Q6600 0-stepping @ 2.8 GHz | XFX Radeon HD 5850 | EVGA 680i | 4Gt G-skill DDR2 800 | Zalman 750W, ZM750-HP, Heatpipe | Soundblaster X-FI (Platinum) | OCZ Vertex II 120Gt, 2 x 250 Gt Seagate Barracuda | Razer Tarantula

|
Mainos
|
  |
|
haukimies
Member
|
31. tammikuuta 2010 @ 13:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Kysyisin vielä onko jollainn täällä Lycosaa ja onko kestänyt hyvin kun olen kuuullut että se olisi helposti rikkoutuva ja tottuuko lelposti noin ohueeseen näppikseen. tällä hetkellä joku logitech internet 350??
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. helmikuuta 2010 @ 22:45
|