Eli siis mikä kotelo kannattaisi ostaa?Hinta saisi olla max.70 euroa. Nykyinen kotelo on Antec P180 joka on vielä tyhjillään koska en ole jaksanut kasata konetta vielä ja osittain siksi koska on mahdollisuus kasata parempaan koteloon kone,niin ja olen ehtinyt luvata äidille kyseisen kotelon ja aion kasata hänelle siihen koneen jossain vaiheessa. Mitä nyt olen katsellut noita koteloita niin Antec 300 ja Cooler Master Centurion 590 ja 690 on pistänyt silmään.Antec P180 muuten ihan ok mutta edestä 2 usb liitäntää on rikki. Mitä olette mieltä siitä että kannattaisiko ostaa uusi kotelo vai perua lupaus ja pitää P180 itsellä ja kasata siihen kone+käyttää uuden kotelon ostoon varatut rahat uusiin tuulettimiin+prossutuulettimeen.Jos vain joku/jotkut jaksaa lukea tän ja kertoa omia mielipiteitä ja ehdotella jotain niin kiitos kaikille etukäteen.Eli siis mikä koteloksi? Antec P180 on itsellä tällä hetkellä ja olen katsellut(pistänyt silmään katsellessa) Antec 300 ja Cooler Master Centurion 590/690.Varmaan olisi hyvä jos ostais vielä pari lisätuulentinta.Voisiko joku ehdottaa jotain hyvää ja halpaa.Pitäisi löytyä lapstoresta. Ja vielä kerran...Kiitos kaikille etukäteen !
Jos olet luvannut, niin eiköhän se ole sillä selvä ;)
Mutta jos pitäisi katsoa kannattavuuden kantilta, jos USB-portit eivät haittaa (miksi ne ovat hajalla, korjattavissa, tarkistettu että ovat hajalla?) ja kotelo on muuten kunnossa, en minä sinuna olisi ihan ensimmäisenä vaihtamassa noihin kahteen.
Hintaisekseen nuo kotelot ovat ok, siis kaikki nejä (mukaanlukien P180). Vankimmalta ja pinnoiltaan laadukkaimmalta ainakin minulle (ja Mr. HupsNaarmuPöydänKulmalle) tuntuu P180 - noista neljästä.
Vaikka onhan myös siinä P180:kin hieman IKEA-tautia. Kuten se että se heiluu oudon paljon ilman kehikkoa, asemasuojuksia ja sivuovia. Periaatteessa ainakin omien hankintojen takapäät huojuvat kuin kännissä olevan hattivattitatin personalspotit.
Jos kuitenkin olet vaihtamassa (sillä lupasit ;)) niin minä ainakin kääntyisin Fractal Design Define R2:n puoleen, tosin se menee budjetin yli ja sitä ei Lapstoresta löydykään. Lapstoressa tosin on alennuksessa Lian Li PC-V1200, mutta se puolestaan on vanha kuin synti (old school kotelo). P180 mini löytyy sieltä, mutta se taas on microATX.
Vaihtoehdoiksi siis jää luokkaa 300, perus Chieftec, NXZT lexa s/apollo ja CM 590/690, jos Lapstoresta valitaan. Ja tällöin minä kääntyisin 300:n tai 690:n puoleen. Valitsemalla 300:n jäisi rahaa myös jäljelle ja se on hyvä kotelo hintaluokassaan.