User Käyttäjä Salasana  

maanantai 10.11.2025 / 12:46
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 7 ei tunnista dvd-asemaa asennettaessa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows 7 ei tunnista dvd-asemaa asennettaessa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Newbie
_
13. helmikuuta 2010 @ 16:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen yrittänyt asentaa windows 7 dvd-levyltä, mutta asennuksessa tulee heti ongelma. Windows haluaisi ajurit dvd-asemalle, eikä niitä löydy mistään. Ja olen koittanut kaikkia vista 32 bit ja vista 64 bit ajureita asennusvaiheessa dvd-aseman ajuria pyydettäessä.

kone: HP pavilion dv9700 notebook pc (malli: dv9888eo)
koneessa on windows vista home premium 32 bit

mitä yritän levyltä asentaa on: windows 7 ultimate 64 bit

Ja iso kiitos etukäteen!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. helmikuuta 2010 @ 16:04

Moderator
_
13. helmikuuta 2010 @ 17:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos pelkkä asennus on ongelmana, ja 4 Gt usb-tikku löytyy:

http://www.intowindows.com/how-to-instal...-working-guide/

Säännöt
Ubuntu is an African word meaning "I cant configure Debian"
Kun raportoit tuplaketjua, laita ketjun URL mukaan raporttiin, helpottaa elämää. :)
"Poliisilla on asiakas oikeassa ja pamppu vasemmassa."
Newbie
_
14. helmikuuta 2010 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen yrittänyt asentaa muistitikulta, mutta se herjaa vieläkin sitä dvd-aseman ajurien puuttumista.
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
14. helmikuuta 2010 @ 16:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Naatti0:
Olen yrittänyt asentaa muistitikulta, mutta se herjaa vieläkin sitä dvd-aseman ajurien puuttumista.
Ei kai asennus siihen pysähdy? Läppäreitä on olemassa jopa ilman optista asemaa.

Mitä herja tarkalleen on?

Lisäys:
Aloitatko asennuksen Vistasta käsin? Boottaamalla asennusmedialta (DVD/Tikku), ei pitäisi kysellä ajureita.

Boottaaminen asennusmedialta tairkoittaa, että käynnistät koneen esim. DVD/USB-tikku paikallaan niin, että kone käynnistyy siltä eikä mene käyttiseen ensin.

Saattaa tarvita muuttaa biosista boottijärjestystä tai saattaa saada jollain funktionäppäimella boottivalikon, josta valitaan laite.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2010 @ 18:31

Newbie
_
16. helmikuuta 2010 @ 10:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli siis kone herjaa, että windows 7 tarvitsee dvd/cd -aseman ajurit ennen kuin asennusta voi jatkaa. Tätä kohtaa ei voi ohittaa millään, eikä biossista saa disabloitua dvd-asemaa.

Lainaus:
Aloitatko asennuksen Vistasta käsin? Boottaamalla asennusmedialta (DVD/Tikku), ei pitäisi kysellä ajureita.
Windows 7 on 64 bittinen, joten sitä ei voi asentaa vistasta käsin, joka on 32 bittinen. Olen yrittänyt asentaa sen DVD-asemasta, usb-tikulta ja vistasta käsin.
DVD ja USB:ltä asennettaessa se tarvitsee ajurit ja vistasta ei voi asentaa.

Lainaus:
Boottaaminen asennusmedialta tairkoittaa, että käynnistät koneen esim. DVD/USB-tikku paikallaan niin, että kone käynnistyy siltä eikä mene käyttiseen ensin.
Näin olen tehnyt ja kaikilla tavoilla, mutta ei onnistu kuten kerroin.

Lainaus:
Saattaa tarvita muuttaa biosista boottijärjestystä tai saattaa saada jollain funktionäppäimella boottivalikon, josta valitaan laite.
Näinkin olen tehnyt molemmilla tavoilla eikä toimi.
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
16. helmikuuta 2010 @ 15:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko biosissa AHCI:n disablointia?

A required CD/DVD driver device driver is missing. If you have a driver floppy disk, CD, DVD, or USB flash drive, please insert it now.
http://support.microsoft.com/kb/952951

Toimisiko tuossa sitten SATA-AHCI-ajurit? Eli pitäisi metsästää SATA-ajureita.

CD/DVD -aseman irroitusohje löytyy täältä (Removal and replacement procedures - Componenet replacement procedures - Optical Drive)
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01951704.pdf

Yksi ruuvi pohjasta irti, sitten lähtee vetämällä.

Eräs keskustelu ja muutama ratkaisu joillekin

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2010 @ 15:59

Newbie
_
16. helmikuuta 2010 @ 16:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeilin asentaa windows 7 enterprise 32 bit, vaikka halusin ensin windows ultimate 64 bit. Ja yllätyksekseni se asentui mukisematta loppuun asti. Nyt kysyisinkin, että mistä löytyisi ajureita tähän kun olen taas etsinyt, eikä löydy. :/

Ja koneen tiedot, jos joku ei jaksa lukea alusta asti:
Lainaus:
HP pavilion dv9700 notebook pc (malli: dv9888eo)
Verkkokortin ajurit olisivat tärkeimmät: Atheros AR5007 802.11b/g WiFi Adapter
Mainos
_
__

_
Newbie
_
16. helmikuuta 2010 @ 19:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Löysin ajurit, jotka ovat tarkoitettu windows xp 32 bit ja ne toimivat windows 7 enterprise versiossa 32 bit.

Kiitos auttaneille ja hyvää ystävänpäivää! :)
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 7 ei tunnista dvd-asemaa asennettaessa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy