User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 6.7.2025 / 21:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > konetta nopeammaksi, mutta miten?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Konetta nopeammaksi, mutta miten?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member

5 tuotearviota
_
21. helmikuuta 2010 @ 13:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on melko vanha nettikoneena toimiva merkkikone. Haluasin sen toimivan nopeammin, joten mikä näistä osista kaipaa eniten päivitystä?

Prosessori: Intel Celeron, 2600 MHz
Emolevy: Gigabyte GA-8SIML
RAM: 768 MB (DDR SDRAM)
Kiintolevy: SAMSUNG SP0812N (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Näyttis: NVIDIA GeForce FX 5200

Olen ajatellut ostaa RAMia lisää gigatavuun asti. Auttaisiko sellainen, jos ostaisi S-ATA-ohjainkortin ja S-ATA kiintolevyn? Noilla päivityksillä pärjäisi alle sadan euron, eli rahaakin on rajoitetusti käytössä. Koneella ei ole tarkoitus pelata uusimpia pelejä, vaan enimmäkseen hyötykäyttöön, elokuvien katseluun, musiikin kuunteluun, nettikäyttöön.

Edellä olevan tekstin osittainenkin lainaaminen ilman asianomaisen lupaa, on tekijänoikeudellisista syistä ehdottomasti kielletty! <- Vitsi :P
Junior Member
_
21. helmikuuta 2010 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no tuota muistia itse ostaisin korkeintaan lisää käytettynä halvalla mutta en kyllä alkaisi mitään sataa euroa tuohon laittamaan vaan säästäisin ne sinuna uuteen koneeseen. Suht halvalla saa itse kasattua huomattavasti tehokkaamman ja nopeamman koneen nettikoneeksi tai muuhun sellaiseen. Mut tämä vaan mun mielipide.
Senior Member

1 tuotearvio
_
21. helmikuuta 2010 @ 14:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suosittelen, että keräät pari satasta lisää budjettiin ja ostat halvimman mahdollisen uuden koneen. Hinnaksi ei tule varmaan kolmea sataa enempää, mutta samalla teho kasvaa uskomattomasti ja koneesi lajeennettavuus paranee nykyaikaiseksi.
Mainos
_
__

_
Sud0
Member

5 tuotearviota
_
22. helmikuuta 2010 @ 10:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuota ei kyllä saa kovin helposti, kun kaikki osat ovat jo niin vanhoja. Yksi olisi, että se RAM gigatavuun ja vaihdat vaikkapa Linux Ubuntuun, tai Kubuntuun joka rullaa jo huonommallakin koneella.

Prosessori: AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 18.5x 200 FSB 3.7 GHz
Prosessorijäähdytin: CoolerMaster HyperTX3
Muistit: 4 GB DDR2
Emolevy: M4A78-E
Näytönohjain: Asus 5770 CuCore
Kotelo: NZXT M59
Virtalähde: Corsair CX400W
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > konetta nopeammaksi, mutta miten?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy