User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 14.1.2026 / 06:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > club3d hd4890 1gb kellotus???
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Club3D HD4890 1GB kellotus???
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
TEFiNi
Junior Member
_
27. helmikuuta 2010 @ 08:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro

Aiemmin käytin Club3D HD4870 512MB korttia ja sain sen kulkeen sen, mitä tää HD4890 on vakiona suunnillee. Nyt kun yritin kellottaa tätä HD4890 1GB mallia, nii mikään ei oikeen onnistu. 3DMark06 menee läpi 890/1050 kelloilla ja jos nostaa coren kelloja vähänki, nii sit kaatuu. Kattelin juttuja, et porukka modaa voltteja vähä nii core kulkee sen 1000MHz. Oon yrittäny täs ettiä volttien nosto ohjelmia, mutta mikään ei toimi:
-rivatuner ei toimi HD4890 pluginilla
-gputool ei tue volttien nostoa
-voltage factory ei anna mitään I2C piirin tietoja, eli ei onnistu
-atitool? ei koskaan toiminu mulla

...millä tota HD4890 näyttistä pääsee kellotteleen kunnolla? Tällä hetkellä toi mun HD4890 toimii huonommin, mitä mun aiempi HD4870 toimi =(

/ Intel I7 4790K @ 4,5GHz @ 1,2v /
/ Gigabyte HD7970 GDDR5 3GB @ 1000MHz/1500MHz @ 1,15v /
Senior Member
_
27. helmikuuta 2010 @ 10:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TEFiNi:
Moro

Aiemmin käytin Club3D HD4870 512MB korttia ja sain sen kulkeen sen, mitä tää HD4890 on vakiona suunnillee. Nyt kun yritin kellottaa tätä HD4890 1GB mallia, nii mikään ei oikeen onnistu. 3DMark06 menee läpi 890/1050 kelloilla ja jos nostaa coren kelloja vähänki, nii sit kaatuu. Kattelin juttuja, et porukka modaa voltteja vähä nii core kulkee sen 1000MHz. Oon yrittäny täs ettiä volttien nosto ohjelmia, mutta mikään ei toimi:
-rivatuner ei toimi HD4890 pluginilla
-gputool ei tue volttien nostoa
-voltage factory ei anna mitään I2C piirin tietoja, eli ei onnistu
-atitool? ei koskaan toiminu mulla

...millä tota HD4890 näyttistä pääsee kellotteleen kunnolla? Tällä hetkellä toi mun HD4890 toimii huonommin, mitä mun aiempi HD4870 toimi =(
Koitappa tällä MSIn Afterburner ohjelmalla nostaa hieman voltteja http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm Vaikka ohjelma on MSIn pitäisi sillä toimia muidenkin valmistajien näytönohjaimen kellotus.
TEFiNi
Junior Member
_
27. helmikuuta 2010 @ 13:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeillaas sitä sitte.

Edit: Tolla MSI Afterburnerilla ei ainaka pysty voltteja nostaan? Kyseinen liukupalkki näkyy harmaana, eikä sitä voi säätää mihinkään =( Sama homma kun muillakin volttien nosto ohjelmilla =(

Edit2: 2. Kellotus rajoitusten poisto

MSI Afterburner tarjoaa suht kattavat ylikellotusmahdollisuudet, mutta näytönohjainten
omien kellotusohjelmien tavoin ovat kellotaajuudet ja voltit lukittu kortin biosiin
asetettuihin rajoihin myös tässä ohjelmassa. Mutta tämä raja on ohitettavissa seuraavin menetelmin:
Avaa MSI Afterburner-asennuskansio (oletuksena C:\Program Files (x86)\MSI Afterburner), etsi tiedosto
"MSIAfterburner.cfg" ja avaa se Windowsin omalla Muistio-ohjelmalla (Eng. Notepad).
Muokkaa kyseisen tiedoston alimmalla rivillä sijaitsevan "EnableUnofficialOverclocking" perästä arvo "0"
arvoon "1". Tämän jälkeen tallenna tiedoston muutokset. Tämän jälkeen avaat MSI Afterburner-ohjelman
ja rajojen pitäisi olla poissa.

...eipä toiminu toikaa =/

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. helmikuuta 2010 @ 13:52

Senior Member
_
27. helmikuuta 2010 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sun pitää siinä tapauksessa flashata ton kortin biossi esimerkiksi asuksen kortin biossiin. Googlella löytyy ohjeet.
AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
27. helmikuuta 2010 @ 14:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nostaako kortti automaattisesti voltteja koskaan ? kun olen itse melkein samaa korttia kellotellu hyvissä lämmöissä, eli onko mitään muuta pelättävää kuin lämmöt jos ei itse nosta voltteja mistään ?

// 3570k @ 4.6 veden alla // ASUS Sabertooth Z77 //R9 390 @ 1180mhz // Kingston HyperX 8gb 1866mhz // SFGG modular 800w // Cooler Master HAF932 // AOC 29 Ultrawide 2560x1080
enokoteit
Member

3 tuotearviota
_
27. helmikuuta 2010 @ 14:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kai asensit uusimmat ajurit siihen?
Itselläni on tuo sama Club3D HD4890 1GB ja
pyörii hyvin 900MHz/1100MHz kellotuksilla ilman kaatumisia.
Kokeilin 3DMark06 ja pari tuntia rthdribl
Eikä ole voltteja nostettu. Kellotettu suoraan CCC Overdriven kautta.
TEFiNi
Junior Member
_
27. helmikuuta 2010 @ 15:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uusimmat atin ajurin asensin pari päivää sit. Ne oli ne uusimmat HD4890 näyttikselle tehdyt ajurit. Sen jälkeen asensin ton MSI afterburnerin jolla ei voinu nyt voltteja edes säätää.

Uskaltaako tohon Club3D korttiin flashata Asuksen biosin? Entä miten homma nyt sitten onnistuu? Flashaan... mistä? Miten?

Mainos
_
__

_
TEFiNi
Junior Member
_
27. helmikuuta 2010 @ 16:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuli flashattyä Radeon BIOS Editorilla toi HD4890 kortti ja kävi sit niin mitä epäilin, että koneen kun käynnistää nii ei lähe enää päälle. Näyttöön ei tuu mitään kuvaa. Eli flashi meni pieleen.

Nyt on toinen näytönohjain käytössä (en aio tätä flashata vahingossakaan) ja nyt tarvisin oikeat BIOSit ja ohjeet tohon Club3D HD4890 flashaamiseen DOSsin kautta, jossei muita vaihtoehtoja nyt ole.

Kattelin jostain overclockforumilta missä oli, et asus hd4890 käy missä hd4890 kortissa vaan. Pystyykö joku nyt varmistaan, että tuliko tehtyä oikein, latasin:
-EAH4890.rar
-winflash2017.zip
-SmartDoc.zip

noita kahta ensimmäistä käytin, smartdocia en käyttäny kun ei tarvinu.

Erikseen olin ladannut tuon Radeon BIOS Editor ohjelman, joka näyttää tältä:
http://www.qweas.com/downloads/system/ot...bios-editor.jpg

tuolla alareunassa on noita palkkeja...
-otin sieltä acquire/flash bios
-painoin search, ja ohjelma näytti löytävän ton asentamani winflashin
-sitten se ilmotti bios tiedoston ja sit painoin flash
...ja sit homma meni vituiks, myönnän kyllä että en ole näissä asioissa kärsivällinen

pystyykö joku helppiin tän homman kans nyt?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. helmikuuta 2010 @ 16:32

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > club3d hd4890 1gb kellotus???

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy