Olen tässä aikeissa ostaa Windows Seiskan OEM-version jonka sitten asentaisin SSD-kiintolevylle. Onko kellään mitään hyviä ehdotuksia minkä kiintolevyn ostaisin? Mielellään 40 Gigaa tai enemmän ja hintaluokassa n. 100-150e.
Tämmöistä olen kattellut:
http://www.jimmspc.fi/tuote/SSDSA2MP040G2R5?t=false Emolevy on Asus p6t SE
tuommosen laitoin itselleni tuossa jokuaika sitten ja siihen käyttöjärjestelmä, virustorjunta ja muu ohjelmisto. Täytyy sanoa että en ole katunut, pelaa paljon nopeammin kuin tavallinen sata kiintolevy.Mutta tuo ostamani on V- sarjaa, olisi pitänyt ostaa V+ joka olisi ollut parikymppiä kalliimpi. Luin joltain foorumilta aikaisemmin että V- jäätyy ihan pieneksi hetkeksi joskus jos esim ohjelmaa aukaisee ja niin se näyttää tekevän välillä,MUTTA tästä huolimatta toimii huomattavasti paremmin tavallisiin sata levyihin verrattuna. Eli siis tuossa V+ sarjassa ei pitäisi olla tuota ongelmaa-
Itselläni tuossa 64gb levyssä käyttötilaa on 59.6gb ja win 7 siitä reippaan 10gigaa vei, joten kannattaa miettiä riitääkö 40gb käyttöösi
Sitten on vielä se että voisiko lähitulevaisuudessa olla tulossa uusia ja halvempia ssd-kiintolevyjä, kannattaako ostaa nyt vai 2kk päästä?
EDIT: ja tämänhetkinen tilanne on että minulla on teran kiintolevy, jossa 1 osiolla WinXP, 2 osiolla Win7 RC (Loppuu käyttöaika) ja kolmas on varastotilaa. Eli tähtäimessä on saada tuo Win7 järkevästi ja halvalla tuon ssd-kiintolevyn mukana.
Kokemuksesta annan ääneni Kingstonin V+ -sarjalaisille. Itselläni on jo kaksi niitä eri koneissa ja toiminta on loistavaa. Hinta/laatu -suhteeltaan se on tällä hetkellä parasta mitä löytyy. Intelillä on vieläkin nopeampia asemia, mutta niiden hinnat rikkoo tuon sinun budjettisi kuin kivi ikkunan.
Suurin ero Kingstonin V-sarjan ja V+ -sarjan välillä on niiden nopeus. V+ on noin kaksi kertaa nopeampia asemia, joten V-sarja kannattaa unohtaa heti.