User Käyttäjä Salasana  

maanantai 14.7.2025 / 01:03
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > wd:n ja buffalon ulkoiset kovot ja back up ohjelmat
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
WD:n ja Buffalon ulkoiset kovot ja back up ohjelmat
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
DeepBlue
Newbie
_
2. maaliskuuta 2010 @ 15:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen ostamassa uutta ulkoista kovoa 1Tb tai 1,5Tb. Merkeiksi on karsiutunut Western Digital My Book Essential tai Buffalo Drive Station with hardware ECO encryption.
Onko kokemusta ja suosituksia?
Kummassa helpommin käytettävä ja parempi back up -ohjelma?
Kumpi hiljaisempi, nopeampi ja vähemmän virtaa käyttävä? Molemmissa on joku virransäästöominaisuus.
Kestävyys?

Kuulemani mukaan kryptaus hidastaa tiedon siirtoa. En välttämättä tarvitsisi kryptausta, mutta olisi kiva, jos kovoa ei pääsisi lukemaan ilman pääsalasanaa samoin kuin tietokoneessa on Windowsin salasana. Ilmeisesti noissa back up -ohjelmissa on vain mahdollisuudet kryptaus+salasana päällä tai kryptaus pois päältä. Saako Windowsin kautta mitenkään määriteltyä ulkoiselle kovolle salasanaa?

Jos jollakulla olis kokemusta molemmista merkeistä, niin onko eroa muuntajien koossa?

Yksinkertaiset vastaukset, please, sillä olen maallikko. Kiitos kaikista vastauksista etukäteen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. maaliskuuta 2010 @ 15:23

Junior Member
_
2. maaliskuuta 2010 @ 19:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DeepBlue:
Olen ostamassa uutta ulkoista kovoa 1Tb tai 1,5Tb. Merkeiksi on karsiutunut Western Digital My Book Essential tai Buffalo Drive Station with hardware ECO encryption.
Onko kokemusta ja suosituksia?
Kummassa helpommin käytettävä ja parempi back up -ohjelma?
Kumpi hiljaisempi, nopeampi ja vähemmän virtaa käyttävä? Molemmissa on joku virransäästöominaisuus.
Kestävyys?

Kuulemani mukaan kryptaus hidastaa tiedon siirtoa. En välttämättä tarvitsisi kryptausta, mutta olisi kiva, jos kovoa ei pääsisi lukemaan ilman pääsalasanaa samoin kuin tietokoneessa on Windowsin salasana. Ilmeisesti noissa back up -ohjelmissa on vain mahdollisuudet kryptaus+salasana päällä tai kryptaus pois päältä. Saako Windowsin kautta mitenkään määriteltyä ulkoiselle kovolle salasanaa?

Jos jollakulla olis kokemusta molemmista merkeistä, niin onko eroa muuntajien koossa?

Yksinkertaiset vastaukset, please, sillä olen maallikko. Kiitos kaikista vastauksista etukäteen.
WD:llä mielestäni ainakin melko pieni muuntaja mutta muotoilu on tyhmä
muuntajalle olisi sopivin paikka viimeinen pistoke tai vaakasuora pistoke malli itsellä kaksi westernin element mallista (1 tb) ja molemmat ovat hiljaisia ja pienikokoisia eikä lämpene turhan paljoa. mitä teet cryptauksella kun voit ottaa kovalevyn irti seinästä ja ottaa matkaan mukaan josset halua että sitä luetaan ;) WD:n muuntaja on muistaakseni pienempi kuin Buffalon annan täyden kannatukseni WD:n tuotteille .
DeepBlue
Newbie
_
2. maaliskuuta 2010 @ 19:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko niin, että WD:ssä sen pistoke ja muuntaja on yhtä ja samaa mötikkää? Mulle on vanha Buffalo ja siinä muuntaja on erillinen kappale pistorasian ja kovon välillä. Koko on vähän tupakka-askia suurempi, muodoltaan sellaista pidempi, mutta kapeampi. Ei tule hankaluuksia pistorasioiden kanssa, jos jakorasian päätypaikat on jo varattu muille muuntajille.

Ihan huvikseen kilon mötikkää muuntajineen ei kuljettele mukana, mutta teoriassa olisi kiva, ettei tiedostoihini päästäisi käsiksi, jos kovo vaikka junamatkalla nukahtaessa varastettaisiin tai jos kotiin tulee loma-aikana murtovarkaita. Siksi olis hyvä voida estää kovon luku salasanalla. Haluaisin kuitenkin itse voida lukea levyn sisällysluetteloa resurssien hallinnasta ja tiedostoja omalta koneelta niin kuin mitä tahansa asemaa. Kryptatuista tiedostoista ei näy edes tiedostonimet eli siinä mielessä tiedostojen kryptaus ei vastaa tarpeitani. Mutta onko Windowsin tapainen salasana mahdollista kohdentaa kovoon?
Mainos
_
__

_
Junior Member
_
2. maaliskuuta 2010 @ 20:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Wd:ssä on samaa satsia windowsin kautta ei kyllä mun mielestä saa salasanaaa mutta varma en oo... kannattaa googlettaa hakusanat tuohon salasana suojaukseen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. maaliskuuta 2010 @ 20:23

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > wd:n ja buffalon ulkoiset kovot ja back up ohjelmat

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy