User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 6.7.2025 / 04:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > intel core 2 extreme qx6700 ylikellotus
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Intel Core 2 Extreme QX6700 ylikellotus
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
mraty
Newbie
_
19. maaliskuuta 2010 @ 07:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tervehdys kaikki ylikellottajat.

Olen innostunut astumaan ylikellotuksen maailmaan mutta hirveästi tietoa ei ole asiasta. Olen tietty tässä googlettanut monia päiviä asiasta mutta en jotenkin löydä vastauksia päässäni pyöriviin kysymyksiin. Jospa joku teistä osaisi vastata. Tässä hieman taustatietoa:

Minulla on siis Intelin Core2Extreme QX6700 prossu(2.66ghz) ja emona Asus Striker Extreme. Minulla on Zalmanin Reserator XT joka hoitaa prossun jäähdytyksen. Lämpötilat idlena semmoset 40-45. Näyttiksenä geforce 280gtx. Prossuhan on kerroinlukitsematon ja olenkin ylikellottanut vaan kerrointa muuttamalla ja saavuttanut stablen 3.2ghz(12x266). Tässä kertoimena oli siis 12. Sitten kun laitan kertoimen 13(13x266) eli 3.4ghz niin eipä enää buuttaa windows. Täytyy sit resetoida bios ja aloittaa alusta. Tavoitteeni olisi päästä johonkin stableen 3.7-3.9ghz(liekö mahdollista edes?). Eli täytyykö tässä sitten jotain vcoren voltteja lisäillä jotta se winkkari lähtisi käynnistymään kun lisään kerrointa vai mitä pitäs tehdä? vcore oli jotain 1.28 nyt ja kokeilin muuttaa sen 1.30 mutta sillä ei ollut vaikutusta käynnistykseen kertoimella 13.

Tähän kun saisin vastauksia niin voisin jatkaa tätä ylikellotusmaailman tutkimista.

Iso kiitos jo valmiiksi kaikista vastauksista.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. maaliskuuta 2010 @ 09:13

Senior Member

5 tuotearviota
_
19. maaliskuuta 2010 @ 13:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jänöä lisempää vaan. Lämpöjä tosin kannattaa tarkkailla. Noi vanhat 65nm Quadit on melkosia kiukaita.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > intel core 2 extreme qx6700 ylikellotus

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy