User Käyttäjä Salasana  

perjantai 15.8.2025 / 16:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > intel i5 setti vai i7 setti pelikäyttöön?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Intel i5 setti vai i7 setti pelikäyttöön?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Lasant
Newbie
_
20. maaliskuuta 2010 @ 14:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen nyt harkinnut ostavani ja kasaavani joko i5 setin
http://www.aijaa.com/v.php?i=5935945.jpg
tai setin i7, johon olen ostamassa myöhemmin 5870 (siis tuo 5770 on vain väliaikainen)
http://www.aijaa.com/v.php?i=5935951.jpg
Mutta ennen kuin ostan haluaisin kysyä pari kysymysä koskien settejä
-Kokemuksien perusteella paljonkos hd 5780 hinta laskee, kun fermi tulee tai puolen vuoden päästä?
-Onko lähiaikoina (1-2kk) tulossa suurempia julkaisuja, jotka laskisivat jonkin komponentin hintaa merkittävästi?
-Kumpi näistä seteistä olisi järkevämpi, kun ajatellaan hinta/laatu suhdetta?
-Onko i5 ja i7 välillä peleissä paljonkin eroa?
-1156-kantaan ei tule tulevaisuudessa uusia prosessoreita?
-Molemmat setit ovat yhteensopivia?

Komponentteja saa vaihdella, jos jotain parempaa tai halvempaa on. Ja Jimmssiltä olin tilaamassa.

E: Kuvat pitäisi toimia

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. maaliskuuta 2010 @ 16:48

Member
_
20. maaliskuuta 2010 @ 15:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lasant:
Olen nyt harkinnut ostavani ja kasaavani joko i5 setin
http://www.aijaa.com/v.php?i=5935945.jpg
tai setin i7, johon olen ostamassa myöhemmin 5870
http://www.aijaa.com/v.php?i=5935951.jpg
Mutta ennen kuin ostan haluaisin kysyä pari kysymysä koskien settejä
-Kokemuksien perusteella paljonkos hd 5780 hinta laskee, kun fermi tulee tai puolen vuoden päästä?
-Onko lähiaikoina (1-2kk) tulossa suurempia julkaisuja, jotka laskisivat jonkin komponentin hintaa merkittävästi?
-Kumpi näistä seteistä olisi järkevämpi, kun ajatellaan hinta/laatu suhdetta?
-Onko i5 ja i7 välillä peleissä paljonkin eroa?
-1156-kantaan ei tule tulevaisuudessa uusia prosessoreita?
-Molemmat setit ovat yhteensopivia?

Komponentteja saa vaihdella, jos jotain parempaa tai halvempaa on. Ja Jimmssiltä olin tilaamassa.

E: Kuvat pitäisi toimia
Itse kyllä varmaan ottaisin tuon i5 setin. Ja kyllä 1156-kannalle tulee myös uusia prossuja. i7-paketissa ei ole näyttis ja prossu oikein tasapainossa, joten jos haluat tuon i7 setin,niin osta 5870 heti siihen mukaan.
Corsairin 550W kyllä riittää kummallekin setille.
Kumman paketin nyt ostatkaan,niin lisää mukaan prossulle jäähyä jotta pääset kellottelemaan, esim. http://www.jimmspc.fi/tuote/NH-U12P-SE2?t=false tai vähän halvempi: http://www.jimmspc.fi/tuote/SCMG-2100?t=false

Intel i7 920 + Scythe Kabuto|Asus P6T SE|Club 3D HD6950|Team Group 3x2gb Elite DDR3|Antec P183|Chieftec 750W|Samsung SH-S222A|Samsung SpinPoint F1 640gb|Samsung 2233RZ

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. maaliskuuta 2010 @ 16:00

Lasant
Newbie
_
20. maaliskuuta 2010 @ 16:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kauankos tuolla i5 setillä pelailee, kun sen vaihtaminen 1366-kantaan tai johonkin muuhun tulisi kalliiksi. Ja olin ajatellut tuota Mugenin jäähyä mutta se unohtui kuvasta pois.
Member
_
20. maaliskuuta 2010 @ 17:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lasant:
Kauankos tuolla i5 setillä pelailee, kun sen vaihtaminen 1366-kantaan tai johonkin muuhun tulisi kalliiksi. Ja olin ajatellut tuota Mugenin jäähyä mutta se unohtui kuvasta pois.
Kyllä sillä pelailee ihan yhtä kauan kuin 1366-setillä. Pelikäyttöön 1156-kanta on parempi hinta/laatusuhteeltaan.

Intel i7 920 + Scythe Kabuto|Asus P6T SE|Club 3D HD6950|Team Group 3x2gb Elite DDR3|Antec P183|Chieftec 750W|Samsung SH-S222A|Samsung SpinPoint F1 640gb|Samsung 2233RZ
Lasant
Newbie
_
20. maaliskuuta 2010 @ 17:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli taidan päätyä siihen 1156-kantaan.
No entäs näytönohjainten tai muiden komponenttejen hinnanlasku. Onko tulossa muita kuin tämän Nvidian fermin julkaisu?
Member

18 tuotearviota
_
20. maaliskuuta 2010 @ 17:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä tuon i5 setin ostat kunnon näytönohjaimella.

Vaihda poweri corsairin 550 wattiseen. Samalla tuosta voisi laittaa G.skillin ripjaws muistit 1333 megaherzin taajuudella.. tuosta.

iMac 27" + iPhone 3GS
Lasant
Newbie
_
20. maaliskuuta 2010 @ 17:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. maaliskuuta 2010 @ 17:50

Member

18 tuotearviota
_
20. maaliskuuta 2010 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oikein :)

iMac 27" + iPhone 3GS
Mainos
_
__

_
Lasant
Newbie
_
20. maaliskuuta 2010 @ 17:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Odottelen fermin tuloon ja sen jälkeen ostan tuon setin, jos siihen ei muita muutoksia tarvita.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > intel i5 setti vai i7 setti pelikäyttöön?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy