Tässä vähän taustaa: Läppärinä toimii mulla HP Pavillion dv 9740eo. Kuukausi takaperin akku sanoi itsensä irti eikä suostu latautumaan, luulen että tämä aiheuttaa sellaisen ongelman, kun sammutan tietokoneen se jää päälle ja noin 30min kuluttua kone menee kirjautumis kohtaan. Eli ikäänkuin "käynnistyy" itsestään uudestaan vaikka se ei kiinni kunnolla menekkään, valot jäävät vain palamaan. Tässä alla muita ongelmia:
1) Joskus satunnaisesti kun käynnistän koneeni päivämäärä ja kellonaika on päin honkea. Noin pari vuotta jäljessä. Mikä on vialla, BIOSsin paristo?
2) Tässä eilen ilmeni uusi ongelma ja se on f-securen työkalupalkki. Se on sellainen analysointi homma, joka kertoo onko sivusto turvallinen vai ei. Nyt se sanoo joka sivustolla, että sivustoa ei ole analysoitu vielä vaikka ennen on ilmoittanut turvalliset ja riskisivut. Täällä kuva. VIKA KORJAANTUI itsestään.
3) Muutaman ladatun ohjelman mukana on tainnut tulla virus, ainakin f-secure näin sanoo. Kun yritän puhdistaa ei onnistu, eristäminen ei onnistu. Millä nuo saa poissa? Täällä kuva niistä.
4) Joskus kun käynnistän läppärin Windows Defender ilmoittaa, että F-Secure 9.0 ja windowsin oma palomuuri ovat poissa käytöstä. Nämä ilmeisesti haittaavat toistensa toimintaa, joten olisiko viisasta poistaa Windowsin palomuuri käytöstä. Miten sen saa pois?
5) Mulla on läppärin oman näytön lisäksi toinen näyttö kiinni, ja kun käynnistää koneen siinä kirjautumis vaiheessa se kuva pomppii muutaman kerran näytöstä toiseen. Tätä alkoi muistaakseni ilmetä sen jälkeen kun Windows Updatesta päivitin näytönohjaimeen jotain päivitystä, eikä se päivitys asentunut kunnolla. Näyttis on Nvidia GeForce 8400M GS. Pitäisikö jostain esim. laitehallinnasta vaihtaa vanhempaan ohjaimeen?
6) Kun klikkaa hiirellä ei tule minkäänlaista reagointia, vaan näpytellä pitää melko ahkerasti, että saa jotain painettua. Mitä pitäisi tehdä?
Nyt on hyvät neuvot kalliit, koska alkaa hieman ärsyttää tämmöinen venkoilu. Erittäin iso kiitos, jos joku osaisi edes hieman neuvoa!
EDIT: ei perkele tuli väärään paikkaan, voisko vaihtaa?