User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 29.6.2025 / 23:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone ei toimi kahdella muistikammalla
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kone ei toimi kahdella muistikammalla
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
SoiRo
Newbie
_
7. toukokuuta 2010 @ 22:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli siis tämmöinen ongelma ilmaantui tuossa viikolla kesken pelisessioiden. Yhtäkkiä kone vaan kävi boottaamaan, mutta ei enää käynnistynyt, eli jäi johonkin lepotilaan tms.(?) Kokeilin mahdollisia vikojen syitä, ja kun irrotin toisen muistikamman niin kone toimi ihan moitteitta, tosin vähän takuten. Tänään kävin hakemassa uudet muistikammat, mutta kone ei silti suostu toimimaan jos kammat ovat kiinni samaan aikaan. Dual Channelit siis kyseessä.

Olen kokeillut kaikkia eri asentoja, mutta kone pysyy käynnissä vain jos yksi kampa on kiinni, ei ole väliä missä paikassa se on. Minulta loppui nyt keinot joten ajattelin kysyä täältä, kun kukaan kaverikaan ei osannut neuvoa.

Mistä tämä johtuu?

Lämmöt pysyy aisoissa, liittimet on kiinni, kone putsattu, eli olisiko vika emossa ja muistien kannoissa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. toukokuuta 2010 @ 23:13

BPVest
AfterDawn Addict
_
8. toukokuuta 2010 @ 00:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osat vois tietty kertoo.
Member

2 tuotearviota
_
8. toukokuuta 2010 @ 00:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emossa todennäköisesti rautatason vika.

Apple Macbook - Late 09 Unibody
--------------------------
C2D E8400 - Asus P5B - KHX6000D2K2/2G x2
Club 3D Radeon HD 5770 - Takuuhuollossa
320gb & 1tb Seagate x2 & 1tb WD Black
SB Audigy 2 ZS
Antec P180B + Antec 430w NEO HE
Samsung T220 22" + LG 19" wide
Http://www.warasto.com
iron529
Member
_
8. toukokuuta 2010 @ 18:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Bios reset saattaa auttaa.

Junior Member
_
8. toukokuuta 2010 @ 20:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla oli OCZ DDR3 2GB PC3-10666 1333MHz Platinum XTC Dual Channel kaupassa myyjä sanoi ettei näitten kuuluisi toimia yhdessä vaikka OCZ myi näitä 4gb kitissä eli itse menisin sinun tapauksessa vaihtamaan ne vielä kerran... Itsellä oli tuo sama ongelma mutta se korjaantui sillä että kävin vaihtamassa KYSEISEN MUISTIN KAUPPAAN UUTEEN! Nyt toimii kone hyvin

|CoolerMasterHAF932|Gigabyte790XTUD4P|AMD PhenomII X2 550 3.6gh/z|Sapphire HD6950|XFX850W|WD1TB|

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. toukokuuta 2010 @ 20:46

Member

2 tuotearviota
_
9. toukokuuta 2010 @ 01:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti GigabyteM:
Minulla oli OCZ DDR3 2GB PC3-10666 1333MHz Platinum XTC Dual Channel kaupassa myyjä sanoi ettei näitten kuuluisi toimia yhdessä vaikka OCZ myi näitä 4gb kitissä eli itse menisin sinun tapauksessa vaihtamaan ne vielä kerran... Itsellä oli tuo sama ongelma mutta se korjaantui sillä että kävin vaihtamassa KYSEISEN MUISTIN KAUPPAAN UUTEEN! Nyt toimii kone hyvin
Miten tuo liittyy asiaan, kun topic:in aloittaja nimen omaan sanoo että kahdella kammalla MISSÄÄN asennossa kone lähde päälle. Tuo sinun ongelmasi puolestaan ettei muistit toimi yksiin dual chanel-configuraatiossa.

SB Audigy 2 ZS
Junior Member
_
9. toukokuuta 2010 @ 11:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
minuun mielestäni tuo ongelma on sama kuin minulla aluksi mulla oli yksi ja sitte ostin toisen viereen eikä se toiminu kuin yhellä kammalla kun kone boottasi sitten kun vaihdoin sen uuteen ni kone ei enää bootannut

|CoolerMasterHAF932|Gigabyte790XTUD4P|AMD PhenomII X2 550 3.6gh/z|Sapphire HD6950|XFX850W|WD1TB|
SoiRo
Newbie
_
9. toukokuuta 2010 @ 11:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niinjoo, prossu on siis AMD Athlon 64 2.6GHz tuplaytiminen
Radeon HD 4670 näyttis
Muistit tällä hetkellä kingstonin 2x2gb 800Mhz
Emolevystä en tiedä, mutta pakettikone tämä on
Poweri on 600W

Eli siis kone ei toiminut edes niillä alkuperäisillä muistikammoilla, muutakuin yhdellä kammalla. Joten ajattelin että toinen kampa olisi rikki, kävin hakemassa uudet muistit mutta ei silti toimi kuin yhdellä kammalla. Ei väliä onko Dual Channeleissa vai Singlessä, kaikki eri asennot on kokeiltu.
Member

2 tuotearviota
_
9. toukokuuta 2010 @ 14:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti GigabyteM:
minuun mielestäni tuo ongelma on sama kuin minulla aluksi mulla oli yksi ja sitte ostin toisen viereen eikä se toiminu kuin yhellä kammalla kun kone boottasi sitten kun vaihdoin sen uuteen ni kone ei enää bootannut
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SoiRo:
Tänään kävin hakemassa uudet muistikammat, mutta kone ei silti suostu toimimaan jos kammat ovat kiinni samaan aikaan. Dual Channelit siis kyseessä.
Edelleenkään ongelmat ole samanlaisia.

Rautatason ongelman puolesta mä liputan edelleen.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19596
tökkäse vanhan emon tilalle vaikka toi niin ongelma pitäs olla kadonnut.

SB Audigy 2 ZS
Mainos
_
__

_
SoiRo
Newbie
_
9. toukokuuta 2010 @ 14:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emoa kyllä itekkin epäilisin, koska yhtäkkiä alkoi tuo ongelma. Käytän vielä kaverilla koneen "huollossa" jos auttaisi, jossei niin uutta emoa sisään.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone ei toimi kahdella muistikammalla

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy