Niin paljon kun olenkin tietokoneiden kanssa puuhastellut ja yleensä ongelmat ratkeaa pienen googletuksen avulla, niin eipä tällä kertaa. Eli ongelma on DeLock Nano 4Gb muistitikun kanssa, jota siis Windows XP (2kpl eri koneita testattu), eikä Vista tunnista. Tikkuun ei syty edes valoa. Olin aikaisemmin formatoinut tikun ja siirtänyt sinne jonkun linuxin distron asennustiedostot. Kuitenkin kun tökkäsin tikun Macciini kiinni, niin yllättäen valo sytti ja mac tunnisti tikun. Formatoin tikun uudestaan macilla "ms-dos" formaattiin mikälie tarkoittanee FATtia sitten. Mutta XP eikä vista siltikään tunnista tikkua. Tikun tunnisti myös Kubuntu-koneeni, jolloin tikkuun syttyi valo ja tikku ilmestyi levynhallintaan... Mikähän näissä windows-koneissa nyt on vikana vai onko vika tikussani? Onhan tuossa takuu ja verkkokaupasta saisi kai uuden tilalle mutta kun en jaksa oikein uskoa että tikussa on vikaa jos mac os ja kubuntu tunnistavat sen ongelmitta.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tonttuman: Niin paljon kun olenkin tietokoneiden kanssa puuhastellut ja yleensä ongelmat ratkeaa pienen googletuksen avulla, niin eipä tällä kertaa. Eli ongelma on DeLock Nano 4Gb muistitikun kanssa, jota siis Windows XP (2kpl eri koneita testattu), eikä Vista tunnista. Tikkuun ei syty edes valoa. Olin aikaisemmin formatoinut tikun ja siirtänyt sinne jonkun linuxin distron asennustiedostot. Kuitenkin kun tökkäsin tikun Macciini kiinni, niin yllättäen valo sytti ja mac tunnisti tikun. Formatoin tikun uudestaan macilla "ms-dos" formaattiin mikälie tarkoittanee FATtia sitten. Mutta XP eikä vista siltikään tunnista tikkua. Tikun tunnisti myös Kubuntu-koneeni, jolloin tikkuun syttyi valo ja tikku ilmestyi levynhallintaan... Mikähän näissä windows-koneissa nyt on vikana vai onko vika tikussani? Onhan tuossa takuu ja verkkokaupasta saisi kai uuden tilalle mutta kun en jaksa oikein uskoa että tikussa on vikaa jos mac os ja kubuntu tunnistavat sen ongelmitta.
Varmaankin vika on tikussa.Linux ja mac osaa tunnistaa paremmin vaikka olisikin jotain vikaa tikussa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apumies: Varmaankin vika on tikussa.Linux ja mac osaa tunnistaa paremmin vaikka olisikin jotain vikaa tikussa.
Näin olen kans kuullut.. Nyt tuo Kubuntu-masiina kopioi tuolle ongelmatikulle tavaraa tuossa, kun sain sen parin yrityksen jälkeen toimimaan kunnolla ja kun se oli kerran ensin kaatanut Dolphinin. Mutta jostain syystä tavara liikkuu USB 1.0 väylän vauhdilla, vaikka on 2.0 koneessa. Se on kumma juttu kun tuota tikkua olen käyttänyt ehkä max 10 kertaa koneessa kiinni eli aika tuoreesta kamppeesta on kyse. Mutta on kai se hyväksyttävä että rikki mikä rikki. Pitääpä etsiä kuitti ja käydä verkkokaupassa vaihtamassa.