Pelikoneet eri hintaluokissa
|
|
Moderator
6 tuotearviota
|
7. heinäkuuta 2010 @ 08:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kenokaks: Hei, kumpi näistä olisi parempi vaihtoehto -- Vai Tuo ensimmäinen alle 500e kone?
Kiitos jos viitsitte vastata
Onhan tuo listaamasi paketti selkeästi parempi, mutta vertailu on siinä mielessä typerää että LGA1336 -kantainen kokoonpano maksaa selkeästi enemmän kuin viisisataa. Mikä paketti tuo muuten on, kun näyttis on HD4890, jota ei nykyään saa käytännössä mistään?
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
PC_Markus
Senior Member
5 tuotearviota
|
8. heinäkuuta 2010 @ 23:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. heinäkuuta 2010 @ 23:23
|
Kabom
Suspended due to non-functional email address
|
10. heinäkuuta 2010 @ 13:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. heinäkuuta 2010 @ 13:05
|
J0kke
Suspended due to non-functional email address
|
10. heinäkuuta 2010 @ 16:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Maanantaina lähtee jonkunlainen setti tulemaan ja kaveri tekaisi tälläsen paketin:

Hintaa koneella 758e ja koko paketilla 911e. Budjetti koneelle on 800e + kasaus ja w7. Mitä tuossa siis kannattaisi parantaa/vaihtaa ~40 eurolla. Sopivatko osat toisiinsa vai pitää emoa vaihtaa tjsp? Ja samalla kysyn että 64 vai 32 bittinen käyttis?
E: Ei näytä lapstoren varastossa olevan tuota emoa, mikä olisi samantasoinen?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. heinäkuuta 2010 @ 16:58
|
Sandels12
Senior Member
24 tuotearviota
|
10. heinäkuuta 2010 @ 16:46 |
Linkki tähän viestiin
|
64-bit tietysti.
Asus P5QL-PRO | Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2,5GHz | 6GB DDR2-800 | Asus EAH5770 CuCore | Samsung Spinpoint F1 500GB | Corsair CX400W | Compucase 6C29 :D
Läppäri: Intel Celeron M @ 1,3GHz | 512MB DDR-266 | Intel 852GM | Seagate Momentus ST94011A 40GB | WinXP/(Xubuntu)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. heinäkuuta 2010 @ 17:53
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
10. heinäkuuta 2010 @ 17:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja prossuksi http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=36179 siinä on 40 euron tehonlisäys. 2 lisäydintä helpottaa varsinkin tulevaisuudessa. Jimssissä vain 205 euroa, mun mielestä Lapstore on oikeesti kallis paikka. Käyttis on ainut halvempi, muuten mitä katoin niin melkein kaikki osat sais halvemmalla Jimssistä...
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
11. heinäkuuta 2010 @ 17:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuuluuko tuon 950 paketissa olevan (katso allekirjotus) kovon rutista? On rutissut ihan uudesta saakka. Kun tulee bluuta nyjkyään aika helposti niin rupesin miettimään johtuuko se siitä? Error kun viittää kovoon, komalnnen osapuolen ajuriin/softaan taikka biossiin.
MB: Z87X-D3H, CPU: i5-4670K 3.4Ghz, GPU: GB 770 Oc 4Gb, Ram: 4x4Gb DDR3 1600Mhz Cl9, HD: 256Gb 840 Pro SSD | 500Gb 850 Evo SSD | WD 1TB Caviar Blue , Case: Fractal Define R4 Black
|
Sandels12
Senior Member
24 tuotearviota
|
11. heinäkuuta 2010 @ 17:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umrej: Kuuluuko tuon 950 paketissa olevan (katso allekirjotus) kovon rutista? On rutissut ihan uudesta saakka. Kun tulee bluuta nyjkyään aika helposti niin rupesin miettimään johtuuko se siitä? Error kun viittää kovoon, komalnnen osapuolen ajuriin/softaan taikka biossiin.
Nykyään kovalevyjen pitäisi olla lähes äänettömiä. Mikäli kuuluu yhtään omasta mielestä poikkeavaa ääntelyä kovalevystä, kannattaa varautua kovalevyn hajoamiseen. Tärkeät tiedot talteen kiiruusti jne.
Asus P5QL-PRO | Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2,5GHz | 6GB DDR2-800 | Asus EAH5770 CuCore | Samsung Spinpoint F1 500GB | Corsair CX400W | Compucase 6C29 :D
Läppäri: Intel Celeron M @ 1,3GHz | 512MB DDR-266 | Intel 852GM | Seagate Momentus ST94011A 40GB | WinXP/(Xubuntu)

|
Newbie
|
11. heinäkuuta 2010 @ 19:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Mites hyvin pörii esim. Cod4 tuolla viidensadan koneella? Tai pelit yleensäkään?
"Ja minähän en lähde minnekkään, ennenkuin auto on lämmin!" -Heston isä
|
Sandels12
Senior Member
24 tuotearviota
|
11. heinäkuuta 2010 @ 20:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mazaza: Mites hyvin pörii esim. Cod4 tuolla viidensadan koneella? Tai pelit yleensäkään?
Kyllä sen pitäs pyörii. Tuota peliä rankemmat pelit eivät enää pyörii nii hyvin.

|
mt247
Junior Member
|
13. heinäkuuta 2010 @ 11:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Kui ihmees nää jimmsin hinnat nousee kokoaja, kun kattellu vanhempia ketjuja niin esim. his hd 5770 ois saanu melkeen 20e halvemmal pari kk sitten..
|
Sandels12
Senior Member
24 tuotearviota
|
13. heinäkuuta 2010 @ 11:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mt247: Kui ihmees nää jimmsin hinnat nousee kokoaja, kun kattellu vanhempia ketjuja niin esim. his hd 5770 ois saanu melkeen 20e halvemmal pari kk sitten..
Se on tää maailmanlaajunen talouden tilanne. Hinnat kohta varmaan alkaa pikku hiljaa laskemaan. Jimmy päivittelee varastojaan ja tuon 2kk sitten myynnissä olevan HIS:in korvasi uudempi versio mikä näyttäisi olevan jonkin verran kalliimpi.

|
Rotten87
Newbie
|
13. heinäkuuta 2010 @ 11:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Itellä kanssa uuden koneen tilaus häämöttää ja nyt olis tarkotuksena tilata ensimmäinen "itse koottu" kone. Tuli tässä vaan mieleen, että tuleeko noissa komponenttien paketeissa kaikki tarvittavat ruuvit ja mutterit yms mukana, vai tarviitseeko itse hommata jotain? Entä asennusohjeet / jonkin sortin johtokaavio?
Tarvitseeko joihinkin komponenteista erikoistyökaluja, vai pärjäänkö perus ruuvimeisseleillä? Niin ja tähtäimessä olisi tuo tämän ketjun 750? kone ehkä pieneillä muutoksilla.
Kiitos jo etukäteen!
|
Sandels12
Senior Member
24 tuotearviota
|
13. heinäkuuta 2010 @ 11:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rotten87: Itellä kanssa uuden koneen tilaus häämöttää ja nyt olis tarkotuksena tilata ensimmäinen "itse koottu" kone. Tuli tässä vaan mieleen, että tuleeko noissa komponenttien paketeissa kaikki tarvittavat ruuvit ja mutterit yms mukana, vai tarviitseeko itse hommata jotain? Entä asennusohjeet / jonkin sortin johtokaavio?
Tarvitseeko joihinkin komponenteista erikoistyökaluja, vai pärjäänkö perus ruuvimeisseleillä? Niin ja tähtäimessä olisi tuo tämän ketjun 750? kone ehkä pieneillä muutoksilla.
Kiitos jo etukäteen!
Tarvittavat ruuvit ja mutterit tulevat mukana. Joka osan mukana yleensä tulee pikkuinen vihkonen jossa lukee kuvien kera asennusohjeet. Ite kokosin koneen itse, eikä tuohon tarvinnut kuin pari ruuvimeisseliä.

|
mt247
Junior Member
|
13. heinäkuuta 2010 @ 17:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Olisiko nämä hyvät muistit koneseen: link vai löytyisikö jotain halvempia/parempia ehkä?
|
Sandels12
Senior Member
24 tuotearviota
|
13. heinäkuuta 2010 @ 17:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mt247: Olisiko nämä hyvät muistit koneseen: link vai löytyisikö jotain halvempia/parempia ehkä?
Nuo on ihan hyvät.

|
PC_Markus
Senior Member
5 tuotearviota
|
13. heinäkuuta 2010 @ 17:38 |
Linkki tähän viestiin
|
No mä nyt haluaisin taas kerran ilmottaa että eri koneille pitäs mun mielestä pistää eri ketjut!! Ja sitten ehdottaa esim tän ketjun pakettia siihen et onko mitään parannettavaa tai jotain tän tyylistä. Ei tänne kaikkia! Mä en ainakaan tänne ala konepakettia erikseen laittaan. Nää koneet on kyl jo vanhentuneitakin vähän kun osien hinnat nousee niin nyt pitäs pistää jo heikompia osia kun sillon kun näitä on tähän laitettu. Tai sitten vaan eri valmistajalta. Ja hyvät on noi muistit. Mut sulla on mun muistaakseni omakin ketju, mikset sielä vois kysyä...?? Eli mun mielestä kabom ja jokke saa tehä omat ketjunsa, paitsi kabommille viel se juttu et pixmaniasta ei kannata tilata, vaan pahaa oon kuullu siitä liikkeestä. Vai onko muiden mielestä tän ideana et kaikki laittaa oman ehdotuksensa tänne ja kyselee parannusta? Helpompi tehä eri ketjuihin vastauksia, sanon minä.
|
mt247
Junior Member
|
13. heinäkuuta 2010 @ 17:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PC_Markus: No mä nyt haluaisin taas kerran ilmottaa että eri koneille pitäs mun mielestä pistää eri ketjut!! Ja sitten ehdottaa esim tän ketjun pakettia siihen et onko mitään parannettavaa tai jotain tän tyylistä. Ei tänne kaikkia! Mä en ainakaan tänne ala konepakettia erikseen laittaan. Nää koneet on kyl jo vanhentuneitakin vähän kun osien hinnat nousee niin nyt pitäs pistää jo heikompia osia kun sillon kun näitä on tähän laitettu. Tai sitten vaan eri valmistajalta. Ja hyvät on noi muistit. Mut sulla on mun muistaakseni omakin ketju, mikset sielä vois kysyä...?? Eli mun mielestä kabom ja jokke saa tehä omat ketjunsa, paitsi kabommille viel se juttu et pixmaniasta ei kannata tilata, vaan pahaa oon kuullu siitä liikkeestä. Vai onko muiden mielestä tän ideana et kaikki laittaa oman ehdotuksensa tänne ja kyselee parannusta? Helpompi tehä eri ketjuihin vastauksia, sanon minä.
En viittiny pistää heti uutta postausta oman postauksen perään, kun rikkois sääntöjä.
|
Sandels12
Senior Member
24 tuotearviota
|
13. heinäkuuta 2010 @ 17:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mt247: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PC_Markus: No mä nyt haluaisin taas kerran ilmottaa että eri koneille pitäs mun mielestä pistää eri ketjut!! Ja sitten ehdottaa esim tän ketjun pakettia siihen et onko mitään parannettavaa tai jotain tän tyylistä. Ei tänne kaikkia! Mä en ainakaan tänne ala konepakettia erikseen laittaan. Nää koneet on kyl jo vanhentuneitakin vähän kun osien hinnat nousee niin nyt pitäs pistää jo heikompia osia kun sillon kun näitä on tähän laitettu. Tai sitten vaan eri valmistajalta. Ja hyvät on noi muistit. Mut sulla on mun muistaakseni omakin ketju, mikset sielä vois kysyä...?? Eli mun mielestä kabom ja jokke saa tehä omat ketjunsa, paitsi kabommille viel se juttu et pixmaniasta ei kannata tilata, vaan pahaa oon kuullu siitä liikkeestä. Vai onko muiden mielestä tän ideana et kaikki laittaa oman ehdotuksensa tänne ja kyselee parannusta? Helpompi tehä eri ketjuihin vastauksia, sanon minä.
En viittiny pistää heti uutta postausta oman postauksen perään, kun rikkois sääntöjä.
Siinä oman viestin oikeassa alalaidassa on Muokkaa viestiä-painike.

|
Mainos
|
  |
|
PC_Markus
Senior Member
5 tuotearviota
|
13. heinäkuuta 2010 @ 17:52 |
Linkki tähän viestiin
|
No mutta, jos se postaus tulee joskus muutaman päivän päästä niin munmielestä kyl saa jo pistää.. Vai onko se niin tarkkaa? Jos on niin mun mielestä vähän typerää :)
Edit: Sandels on myös oikeesa, mut kun sitä ei välttämättä kukaan sitten lue jos se on jo menny alas sivulla, eikä siitä editoinnista tuu mitään aiheen nostoo tai sähköpostiinkaan mainintaa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. heinäkuuta 2010 @ 17:53
|