User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 17.8.2025 / 05:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > komponenttia 550-600e
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Komponenttia 550-600e
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
5. kesäkuuta 2010 @ 13:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ole mitään merkitystä minkälaisen ostat kunhan se on HD5770. HD5750 käy myös.

Vaikka korteilla olisi eri kellot niin onnistuu silti. Mutta ihan hyvältä näyttää. Voit ottaa kumman virtalähteen tahdot. Huonoja eivät ole kumpikaan.

Itse valitsisin aina kuitenkin modulaarisen ja vähintään Bronze sertifikaatin saaneet virtiksen.

Nuo vakio jäähyt huutavat kuin hiomakone rasituksessa. Mutta se ei tässä yhteydessä ole kuitenkaan pakollinen ostos. Ilman kellotusta pärjäät hyvin vakiollakin. Ja mikäli haluat kellottaa osta joku oikeasti hyvä jäähy eikä mitään 20-30e:n hilavitkutinta. Ne käyvät vakion korvikkeeksi mutta ei niistä isompaan kellotukseen ole.

Tässä parhaimmistoa

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/CLP0564?t=false
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/SCMG-2100?t=false
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/NH-D14?t=false

Project "Carbage Can" *Enthusiast Overclocker & Gamer*
Red Bull antaa siivet, Koskenkorva antaa nelivedon!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. kesäkuuta 2010 @ 13:19

Senior Member

23 tuotearviota
_
5. kesäkuuta 2010 @ 14:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DynamiCz:
Mielestäni noi kummatki sun pistämät virtalähteet oli aikas perseestä kun vertaa vaikka Corsairiin tai Xigmatekkiin. Xigmatek: + 12V 1 / 30 A + 12V 2 / 23 A , Cougar: +12V1 20A
+12V2 20A

Tossa on jonkunlainen ero, ja en usko että noi riittää mulle noi 20A vehkeet joten taidan ottaa ton Xigmatekin ja imo toi Fractal Designin kotelo vaikuttas hyvältä ja äänieristetty.

e: Muron viisaat sanoivat että toi mun paketti (toinen postaamani) on se paras, Fractal Designin koppa on hemmetin hieno ja vaikuttaa hyvältä mutta liian kallis mun budjettiin joten Antecilla mennään
Tottakait Xigmatekissa on paremmat Ampeerit, onhan siinä enempi noita Wattejakin. Se ei kuitenkaan kerro powerin laadusta yhtikäs mitään. Kaverilla on nyt käynyt kolme Xigmatekiä koneessa alle vuodessa, aina mennyt takuuseen ja samanlaista pistetty uusiksi. Eli mielestäni ne ovat aikas paskaa.
Cougar, Corsair, Silverstone, CoolerMaster taasen ovat saaneet hyviä arvosteluja sekä ovat pääsääntöisesti toimineet niinkuin ollaan luvattu. Samoin Nexus on pärjännyt hienosti testeissä, esimerkiksi Value 430W sai Mikrobitin arvostelussa 5 tähteä, poweria kuormitettiin 100W ylikuormalla (eli 530W) eikä se ollut siitä moksiskaan. Xilence on tosiaan melko pommi, samaten tuo ACE. ACE:n virttikset ollaan jo poistettu monesta liikkeestä listoilta.

Xilencestä pientä revikkaa, LOL ja vielä murosta:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Juha Kokkonen:
Xilence on varsin tuntematon nimi markkinoilla, eikä hieman heppoinen ja klonksuva ensituntuma luonut kovinkaan luottavaisia alkutunnelmia. Myöskään valmistajan tuotesivuilta löytyneet hieman epämääräiset tiedot eivät lisänneet luottamusta tuotetta kohtaan. Xilencen kaapelit ovat kiinteitä ja liittimet väriteeman mukaisesti pirteän punaisia. Valitettavasti liittimiä on 700 watin virtalähteelle onnettoman vähäinen määrä. Xilence Gaming Editionin nimellisteho on 700 wattia ja kolmeen 12 voltin linjaan on luvassa yhteensä 46,5 ampeeria. Se on melko vähän, ottaen huomioon, että 100 wattia tehottomampi Nexus kykenee pari ampeeria parempiin lukemiin. Testiyksilön sisältä paljastui hämmentävää komponenttisijoittelua eikä tuulettimen lähes puoliksi peittänyt muovilevykään tuntunut kovin fiksulta ratkaisulta. Testikappale rikkoontui ensikäynnistyksellä, joten käyttökokemukset jäivät nollaan. Kookas 135 mm tuuletin olisi saattanut olla hyvä ratkaisu hiljaisuuden kannalta, mutta tällä kertaa melutason arviointi jäi spekuloinnin tasolle.

Xilence Gaming Edition 700W

Hyvää

* Hinta

Huonoa

* Liitinten määrä
* Kiinteät johdot
* Suojamuovi tuulettimen edessä
Toinen paketti ehdotus, budjetin noustua.

Hieman jouduin säätelemään viestiä, sorry.
Ja juu siksi Kingstonin muistit koska ovat yksinkertaisesti lähes tulkoon parhaimpia, ja laadukkaimpia muisteja mitä markkinoilta löytyy. A-Dataa on ollut kahdessa koneessani, ihan ok:ita, mutta joitakin yhteensopivuus ongelmia on ilmennyt, eikä omat ole kellottuneet kovinkaan kummoisest. Tosin monilla nykyiset A-Datat toimivat hienosti.
Eipä ollutkaan tuo Fractalin modulaarinen, mutta tämä on. Sekä siksi että nuo jaksavat kyllä CF:ssä tai SLI:ssä hieman enempikin virtaa imeviä kortteja. Mutta juu, otat sitten minkä tahansa ehdotetuista powereista niin varmasti saat olla rauhassa niin tehojen kuin vaikkapa hiljaisuudenkin puolesta (Xilence voi olla tosin liiankin hiljainen:)

Corsairilta saa tosiaan hyviä powereita, itselläkin on HX620W ja todella tyytyväinen olen. Mutta on niissä sitten hintaakin. Toisekseen tämä HX sarja on Seasonicin valmistama, ja samaan sarjaan perustuu myös CoolerMasterin Real Power M620 Modular, joka on siis lähes sama kuin Corsairin HX620W. Hintaa tuolla CoolerMasterin powerilla on 94?, kun taas HX:llä 128.90. Itse jos nyt ostaisin uutta virttistä, katsastaisin kahteen kertaan nuo Corsairin/CoolerMasterien erot.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. kesäkuuta 2010 @ 15:12

DynamiCz
Member
_
5. kesäkuuta 2010 @ 14:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
^Joop mutta miks ihmeessä noin "kallis" virtalähde ku sen corsairin saa 88e ja se kyl riittää, vai onko toi modulaarinen? Ja miks noi muistit eikä A-Data 1600MHz CL9, kun niissäkin on hinta eroa 9e ja sama CL ja MHz, jos on kellotuseroa niin eipä se haittaa koska en osaa muisteja kellottaa, yhesti yritin ja kone ei käynnistyny niin piti bios resettaa. Ja onkos toi kotelo parempi kuin Antec 300, näyttäs ainakin siistimmältä, tossa tulee ilmeisesti vaan 1x120mm tuuletin mukana? Sit saan 2x120mm tuuletinta niin pitäs olla viileä.

Ja lerppu tiedän kyllä mutta eiköhän toi riitä tolla boxedilla vakiona vaikka varmasti kellottuskin ainakin 3,2GHz tolla boxed coolerilla, tarkotushan oli ostaa sellanen mutta päätinkin ostaa toisen HD 5770 joten eipä ole rahoja sellaseen.

Elikkä voisin ottaa ton _kooma_:n ehdottaman paketin mutta niillä A-Data muisteilla ja Corsair powerilla. :) Sitten hintakin on se 600e ilman posteja joten riittää hyvin HD 5770
PC_Markus
Senior Member

5 tuotearviota
_
5. kesäkuuta 2010 @ 23:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

No siinä mun ehdotus. En tiedä sitten onko toi nexus parempi poweri mut ite kannatan ehkä tota. Ja otin nyt sen hyvän kotelon pois kun se ei sulle tunnu kelpaavan millään.

Edit: Nyt kun budjetti nousi niin kannatan taas että otat ton emon! Ja muutenkin toi mun paketti on näistä mielestäni (no eipä ihme) paras. Jos kellotat niin otat noi muistit mikkä mä pistän, jollet kellota niin otat halvimmat 1333mhz muistit mikkä löytyy. Harmi kun nyt hintojenkin piti nousta, muuten tohon olis mun laskujen mukaan voinu viel mahtua fractal noitten muitten osien kaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. kesäkuuta 2010 @ 23:49

jarsaman
Senior Member

24 tuotearviota
_
5. kesäkuuta 2010 @ 23:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PC_Markus:

No siinä mun ehdotus. En tiedä sitten onko toi nexus parempi poweri mut ite kannatan ehkä tota. Ja otin nyt sen hyvän kotelon pois kun se ei sulle tunnu kelpaavan millään.

Edit: Nyt kun budjetti nousi niin kannatan taas että otat ton emon! Ja muutenkin toi mun paketti on näistä mielestäni (no eipä ihme) paras. Jos kellotat niin otat noi muistit mikkä mä pistän, jollet kellota niin otat halvimmat 1333mhz muistit mikkä löytyy. Harmi kun nyt hintojenkin piti nousta, muuten tohon olis mun laskujen mukaan voinu viel mahtua fractal noitten muitten osien kaa.
Hyvä paketti Markus. Harmi vaan, ettei Fractalin kotelo mahdu enää mukaan. On se vaan niin tyylikäs ja hiljainen. Vähän tosin tuoksuu asfalttityömaalta aluksi, mutta haju laantuu ajan myötä.
Senior Member

23 tuotearviota
_
6. kesäkuuta 2010 @ 01:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PC_Markus:

Hyvä paketti sullakin, mutta... Toi Thermaltaken koppa on mielestäni v*tusti parempi kuin Antecin 300:nen (kuvien tsiigaminen riittänee), toisekseen Kingstonin muistit ovat tunnetusti parhaiten yhteensopivia (muun raudan kanssa), sitten vielä vaikkakin Cougar onkin loisto ostos, niin heitinpä vielä hitusen paremmaksi, sopien budjettiin...
Mut Herra Dynamicz tehköön itse valinnan..

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
PC_Markus
Senior Member

5 tuotearviota
_
6. kesäkuuta 2010 @ 14:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, mut mulla on siinä parempi emo. Ite pistin ton kotelon vaan koska siinä on pari tuuletinta jo valmiiks. Ja noissa a-datan muisteisa on pienemmät latenssit kun kingstoneisa, ja nykyään oon lueskellu et a-data toimii ihan yhtä hyvin. Miks ottaisit noin kalliin powerin tohon? 550w modulaarinen riittää ihan hyvin vaikka kahteen 5770.
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
6. kesäkuuta 2010 @ 15:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riittää riittää. Riittää vaikka HD5970:lle. oma järjestelmä vie karva rinkulassa ~480W, kun kone on kellotettu. Watit katsottu energia mittarilla.

Pakko kompata tuota _kooma_:n viestiä koskien Xilencen virtistä. Ite joskus tyhmänä ostin juuri kyseisen Xilence 700W gaming editionin. Silloin käytin HD4870X2 korttia ja Phenom II 940 prossua. Poweri pelasi hyvin noin 5kk jonka jälkeen se alkoi kaataa konetta rasituksessa. Eli käytännössä pikkuhiljaa levisi alle. Vielä muka Xfire ready. ja v*tut.

Mielestäni nykymuistit toivat hyvin miltei joka alustalla. On tietysti joitakin kittejä jotka on suunniteltu erityisen hyvin joko AMD:lle tai iltelin P55 emoille.

Itsellä käytössä nämä ja sopivat myös kellotukseen ainakin omalla emolevysellä.
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/AX3U1333GB2G8-2G?t=false

Project "Carbage Can" *Enthusiast Overclocker & Gamer*
Red Bull antaa siivet, Koskenkorva antaa nelivedon!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. kesäkuuta 2010 @ 15:14

Mainos
_
__

_
DynamiCz
Member
_
19. kesäkuuta 2010 @ 17:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jeppistä elikkä suunnitelmat muuttu kokonaan, ostin Antec 902 kotelon jossa mulla on se 200mm kattotuuletin ja 2x120mm tuulettimet 1 takana ja toinen sivulla näyttiksen vieressä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. kesäkuuta 2010 @ 15:06

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > komponenttia 550-600e

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy