User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 29.6.2025 / 10:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ylikellotusohjeita aloittelijalle?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ylikellotusohjeita aloittelijalle?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
4. kesäkuuta 2010 @ 20:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Haluaisin (ehkä) ylikellottaa koneeni, minulla on vain yksi ongelma. Kokemattomuus.
Elikkäs aivan ensimmäiseksi:

1) Kannattaako kannettavaa tietokonetta edes yrittää ylikellottaa?
2) Miten se tapahtuu? (Olen saanut näin hyvän neuvon:"Tee se yks juttu BIOSis ja sit jos ei kännisty ni yritä pienemmällä." ok, BIOSin ymmärsin, mutta se 'juttu' jäi vähän epäselväksi. Jos ei käynnisty niin mitä pienennän?)
3)Mitä minun tulisi ottaa huomioon? (väylänopeudet tms. ) (ei, en tiedä mitä tarkoittaa , löysin sanan netistä ylikellottamisen yhteydessä)
4) Miten ylikellotus käytännössä toimii (hyödyt, esim. miten paljon tehoja tulee lisää? Ja haitat, esim. "joo konees ei kyl tän jälkee enää toimi" yms.)

Lämpötilat huitelee lepotilassa n. 50-60'C ja rasituksessa 70-80'C. Muut tiedot näkyykin alempana.

Nokia C6-00
Teirm | Dawn | Pasila
Senior Member
_
4. kesäkuuta 2010 @ 20:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse en läppäriä ylikellottaisi, lämmöt ovat nyt jo riittävät ja nousevat tuosta kriittisiin lukemiin turhan nopeasti!

Asus Sabertooth P67//Core i5 2500K @ 4.3Ghz//Corsair 2x4GB DDR3 1333MHz Clk 9//Gigabyte GTX 560 Ti OC//XFX 550W//FD Define R3//
BPVest
AfterDawn Addict
_
4. kesäkuuta 2010 @ 20:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep, kun kyseessä on läppäri, unohda koko juttu.

Palaa asiaan kun löytyy pöytäkone.
Mainos
_
__

_
Member

8 tuotearviota
_
4. kesäkuuta 2010 @ 21:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja en usko, että tuota voi edes kellottaa. Yleensähän pakettikoneissa ne biosit on niin valmistajan päättämiä, että itset et mitään säätöjä pysty tekemään.

i5-2500k@Mugen 3| HD 6870 |Corsair Force3 120GB | chieftec 650w | Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 12GB Ram
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ylikellotusohjeita aloittelijalle?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy