User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 29.6.2025 / 01:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > esata hidas
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
esata hidas
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
mdmd
Member
_
24. kesäkuuta 2010 @ 16:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Esata-liitäntä ei olekaan nopea.

Mulla on WD:n My book 4T ulkoinen kovelevy kiinni Windows 7 (64):sss e-sata-liitännällä.

E-sata pitäisi olla hyvin nopea, mutta onko se?

Tuntuu että se siirtää hyvin hitaasti tiedostoja.

Ison tiedostomäärän (esim. 200gigan) siirto voi alkaa nopeasti mutta lopulta tahti hidastuu 10-20 mb/s (en muista ovatko yksiköt juuri noi).

Mulla emolevynä Asuksen P6T.

Tämä voi olla kuvitelmaa, mutta tuntuisi niin kuin usb/firewire hidastelisi samoin, vaikka aluksi siirto lähtee nopeasti käyntiin.

F-secure Internet Security 2010 on tietoturvana.

Tarvitaanko e-sata liitäntää varten jotkut erityiset ajurit, että toimii mahdollisimman nopeasti? Joka tapauksessa yhteyst toimii, mutta hitaus ongelma.
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
24. kesäkuuta 2010 @ 17:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mdmd:
E-sata pitäisi olla hyvin nopea, mutta onko se?
eSATA on sama asia kuin SATA, liitin on vain erilainen. Mikäli hankit eSATA-SATA kaapelin, niin saat minkä tahansa SATA-kiintolevyn kiinni suoraan eSATA-liitäntään (sähköä ei eSATA kaapelissa liiku, tarvitset virtalähteen kiintolevylle).
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mdmd:
Mulla on WD:n My book 4T ulkoinen kovelevy kiinni Windows 7 (64):sss e-sata-liitännällä.

Tämä voi olla kuvitelmaa, mutta tuntuisi niin kuin usb/firewire hidastelisi samoin, vaikka aluksi siirto lähtee nopeasti käyntiin.

F-secure Internet Security 2010 on tietoturvana.
Itse koin myös saman hitauden tiedostojen siirrossa. Vikana oli juurikin F-Secure. Vaihdoin Comodo Internet Securityyn ja kone nopeutui huomattavasti. Suosittelen samaa, tai jos ei mahdollista, niin ota F-Secure aina pois käytöstä siksi aikaa kun siirtelet tiedostoja.

Comodo on poistanut suomenkielen uusimmista versioista, joten pitää ladata vanhempi versio jonka sitten päivität uusimpaan (ohjelma päivittää itse itsensä) jotta saat sen suomenkieliseksi. Vanhempi x64 -versio löytyy esim. täältä.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > esata hidas

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy