User Käyttäjä Salasana  

maanantai 18.8.2025 / 21:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > mielipiteitä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mielipiteitä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
dragonet_
Junior Member
_
26. kesäkuuta 2010 @ 11:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs minä täällä olen vieläkin etsimässä sitä hyvää konetta itselleni, selaan nyt kaikki mahdolliset pakettikoneet läpi ja jos ei tunnu löytyvän niin sitten aloitan kasaamaan itse.
muttah, haluaisin kuulla kuitenkin jonkun hiukan viisaamman mielipidettä, ja huom. mielipidettä vain, en halua viittäkymmentä eri kasauspakettia ja sanoja "itse kasaamalla saat parhaan" -kuultu on jo monta kertaa.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/...00-4119528.html

miten olisi tuollainen? Kone tulisi videoeditointiin, ei pelaamiseen paljolti yhtään.

Kyselin täällä vähän aikaa sitten myös mielipidettä tästä yksilöstä:
http://www.gigantti.fi/product/tietokone...-poytatietokone

-kumpi näistä koneista olisi parempi?
ja ensinnäkin haluan kuulla mielipiteitä tuosta ykkösvaihtoehdosta.

~Burn the land and boil the sea, but you can´t take the sky from me~
jManu
Junior Member
_
26. kesäkuuta 2010 @ 12:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sori menee offtopiciin, mutta pakko kyllä kysyä että miksi edes haluat etsiä pakettikonetta kun tunnut jopa itsekkin tietävän että itse valitsemalla osat saa paremman ja rahat ainakin menee laadukkaaseen tuotteeseen. En sano että sinun PITÄISI ostaa itse koottu, mutta se nyt vaan on järkevämpää.

Kuten varmaan tiedät niin pakettikoneista saattaa löytyä muutama hyvä komponentti, mutta yleensä sitten seassa on yleensä myös jotain yllättäjiä kuten he mainostavat "6 Gigaa RAMia" joka sitten voikin olla jotain DDR2 pienillä kelloilla olevaa vanhaa törkyä.

Itsellä on kokemusta kolmesta paketti koneesta, kaikki ollut täyttä paskaa, yksi niistä oli juuri HP:n kone eikä itsellä ainakaan tule mitään erityisen hyvää sanottavaa mieleen kyseisestä koneesta.

Mutta valinta on sinun, enkä ole mikään expertti joten eiköhän joku sinulle vielä kerro omat asiantuntevat mielipiteet noista kahdesta.

EDIT: Itsekkin video editointia harrastan ja jopa windows movie maker tuntuu tökkivän välillä ja aika pahasti, mutta ei siitä sen enempää. =)

Hyvää juhannusta!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2010 @ 12:11

AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2010 @ 12:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No jos noista valita pitäis niin ottasin ekan koska siinä on neliydinprossu. Molemmissa näyttikset on ihan oikeesti niin syvältä kun vaan voi olla jos pelata aikoo. Jos sen on pakko olla pakettikone niin ota Jimmssiltä tämä http://www.jimmspc-store.fi/tuote/JIMM-BG-5770?t=false se on niin paljon halvempi ja niin paljon parempi. Ei huippu tietenkään, mutta on siellä enemmänkin noita ihan tonnin hintaluokassakin. Ja jos pelikonetta ettit niin kasaa se oikeesti osista. Tiedän kyllä mitä kirjotit mutta se on todella kannattavampaa. Mitkäköhän emo, poweri ja jäähyt noissakin on? Huhhuh.

EDIT: Kirjotin näköjään viestiä taas liika kauan :)
Mutta toikin on taas totta, oon nähnyt erillisillä sivuilla myytävän 8gigan ramilla varusteltuja konepaketteja joista sitten ostaja on suruissaan tajunnut että se on 400 MHz DDR muistia jne.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2010 @ 12:14

dragonet_
Junior Member
_
26. kesäkuuta 2010 @ 12:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jManu:
Sori menee offtopiciin, mutta pakko kyllä kysyä että miksi edes haluat etsiä pakettikonetta kun tunnut jopa itsekkin tietävän että itse valitsemalla osat saa paremman ja rahat ainakin menee laadukkaaseen tuotteeseen. En sano että sinun PITÄISI ostaa itse koottu, mutta se nyt vaan on järkevämpää.

En uskalla lähteä kokoamaan konetta, kun ei ole oikeastaan sen enempää hajua osista, ei oikeastaan mitään käsitystä.
Enkä oikeen tiedä miten se loppujen lopuksi toimii, ja jos joku osista on viallinen niin en todellakaan osaa etsiä sitä, ja eikös hintaluokat ole pilvissä kun tommosen ittekasatun lähettää korjaukseen.

Sitä on varmaankin teidän aika vaikea käsittää, etten todella ymmärrä mitään niistä, enkä tunne ketään ihmistä joka ymmärtäisiä minua enempää koneista.

AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2010 @ 12:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän niitä osia tarvitse edes itse päättää. Kysyt täältä tai ettit hyvän kokoonpanon ittelles. Tilaat sen ~ 50 euron kasauksella ja saat olla tyytyväinen. Tai marssit ATK-liikkeeseen, sanot että parhaat osat mitä tonnilla saa ja pyydät ne vielä kokoamaan. Ei se oo vaikeeta, erona vaan se että saa rahalleen enemmän vastinetta.

jManu
Junior Member
_
26. kesäkuuta 2010 @ 12:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dragonet_:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jManu:

En uskalla lähteä kokoamaan konetta, kun ei ole oikeastaan sen enempää hajua osista, ei oikeastaan mitään käsitystä.
Enkä oikeen tiedä miten se loppujen lopuksi toimii, ja jos joku osista on viallinen niin en todellakaan osaa etsiä sitä, ja eikös hintaluokat ole pilvissä kun tommosen ittekasatun lähettää korjaukseen.

Sitä on varmaankin teidän aika vaikea käsittää, etten todella ymmärrä mitään niistä, enkä tunne ketään ihmistä joka ymmärtäisiä minua enempää koneista.
Kuten sanoin, en ole mikään expertti näissä asioissa ja tuskin tiedän kovin paljon sinua enemmän. Olen parin viikon aikana näitä foorumeita selatessani oppinut todella paljon, ja niihin tietoni nyt perustuu. Itse en ole koskaan kasannut tietokonetta, ja saan vasta maanantaina/tiistaina ensimmäisen kasatun koneen jonka siis lapstore minulle kasaa.

Kokemus itse kasattuihin vs pakettikoneisiin tuleekin juuri siinä, että kavereilla on ollut itse kasattuja kun itsellä taas pakettikoneita, jotka ovat olleet suunnilleen samassa hintaluokassa mutta kaverin itse kasatut on todellakin ollut paljon parempia ja kestänytkin paljon pitempään, joten ihan sen johdosta olen päättänyt etten enään koskaan osta pakettikonetta koska nämä kaikki 3 ovat olleet todella suuria pettymyksiä ja rahan haaskausta.

Lisäksi näillä foorumeilla on todella ystävällisiä ihmisiä jotka kyllä auttaa sua jos päädyt ostaan itse kasatun ja jos ongelmia ilmenee, lisäksi mitä olen lukenut näistä "takuu ja vialliset osat" jutuista niin ainakin lapstorella ja jimmsillä on nuo asiat toimineet erittäin hyvin.
dragonet_
Junior Member
_
26. kesäkuuta 2010 @ 12:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JustGamer:
Eihän niitä osia tarvitse edes itse päättää. Kysyt täältä tai ettit hyvän kokoonpanon ittelles. Tilaat sen ~ 50 euron kasauksella ja saat olla tyytyväinen. Tai marssit ATK-liikkeeseen, sanot että parhaat osat mitä tonnilla saa ja pyydät ne vielä kokoamaan. Ei se oo vaikeeta, erona vaan se että saa rahalleen enemmän vastinetta.
eri asia, voiko esimerkiksi täällä oleviin ihmisiin luottaa niin paljon että ne muistaa varmasti kaikki osat ym.
tai ettei atk-liikkeen äijät huijaa.

helppo huijata ihmistä joka ei ymmärrä mitään.

AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2010 @ 12:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osa on täällä olevista ovat joissakin tapauksessa jopa pätevämpiä kuin yksikään liikkeen henkilöistä.

Kukaan ei halua tulla huijatuksi. Ja jos joku yrittäisi huijata niin olen 100% varma että siihen puututtaisiin.

Project "Carbage Can" *Enthusiast Overclocker & Gamer*
Red Bull antaa siivet, Koskenkorva antaa nelivedon!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2010 @ 12:53

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2010 @ 14:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dragonet_:
Elikkäs minä täällä olen vieläkin etsimässä sitä hyvää konetta itselleni, selaan nyt kaikki mahdolliset pakettikoneet läpi ja jos ei tunnu löytyvän niin sitten aloitan kasaamaan itse.
muttah, haluaisin kuulla kuitenkin jonkun hiukan viisaamman mielipidettä, ja huom. mielipidettä vain, en halua viittäkymmentä eri kasauspakettia ja sanoja "itse kasaamalla saat parhaan" -kuultu on jo monta kertaa.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/...00-4119528.html

miten olisi tuollainen? Kone tulisi videoeditointiin, ei pelaamiseen paljolti yhtään.

Kyselin täällä vähän aikaa sitten myös mielipidettä tästä yksilöstä:
http://www.gigantti.fi/product/tietokone...-poytatietokone

-kumpi näistä koneista olisi parempi?
ja ensinnäkin haluan kuulla mielipiteitä tuosta ykkösvaihtoehdosta.

Hyviä koneita videoediotointiin molemmat. Hinta tosin on todella järkyttävä eikä 1000? hintalappua voi millään perustella.

Kasaamalla koneen säästää todella paljon.

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2010 @ 14:03

wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2010 @ 14:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täällä palstalla kellään ei luulisi olla erityistä motiivia huijata toisia ostamaan mitään moskaa. Jos joku kirjoittaja olisi esim. itse konekauppias ja koittaisi tyrkyttää vanhentunutta tai ylihintaista tavaraa, toiset varmastikin puuttuisivat asiaan kommenteillaan. Mielipide-eroja asioihin varmasti löytyy, mutta ne eivät yleensä ole mitenkään ylipääsemättömiä. Ja keskusteluahan voi jatkaa, kunnes asiat ovat selvillä. Mitä itse olen jo vuosia aD:ssä "pyörinyt" ja juttuja lukenut, neuvot ovat yleensä olleet hyviä; paljon parempia kuin keskiverto atk-liikkeessä.

Tietokenekauppiaalta kysyttäessä pitää tietysti pitää mielessä, että yleensä kauppiaan tavoite on saada mahdollisimman paljon rahaa. Joku voi pyrkiä tähän hyvällä katteella esim. myymällä osia ylihintaan ja kaupata varastoon jääneitä komponentteja tyhmälle ostajalle. Joku toinen taas voi ajatella pidemmälle tulevaisuuteen - reilun kaupan jälkeen ostaja palaa parin vuoden päästä uutta konetta hakemaan. Tätä vaan ei voi tietää etukäteen. Lisäksi kaupoissa on töissä kaikenlaisia ihmisiä, sekä asioista tietäviä että tietämättömiä. Siksi kannattaakin kysellä koneita useasta eri paikasta ja pyytää perusteluja, miksi juuri joku kokoonpano olisi itselle sopivin. Tietysti on ensin itse tiedettävä, mitä koneeltaan haluaa.
PC_Markus
Senior Member

5 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2010 @ 16:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan jees koneitahan noi on sun käyttöön, mut niissä on ilmasta maksamista jotn 200e.. Pakko nyt pistää silti mun ehdotus tähän, joka on hiljanen,todella tehokas ja pari kymppiä noita halvempikin vielä :

Ne pari kymppiä voit pistää ilmankiertoon parilla lisätuulettimella, esim tällättiillä : http://www.jimmspc-store.fi/tuote/L-XL2R . Toi on munmielestä ainakin riittävän nopee ja hyvin hiljanen.. Onhan tosa saman hintanen toinenkin joka pyörii 1000 rpm ja tuottaa vielkin vähemmän ääntä. Mut ei noitten ääniä varmaan pitäs tosta fractalista edes kuulua..
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
27. kesäkuuta 2010 @ 20:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PC_Markus:

Ne pari kymppiä voit pistää ilmankiertoon parilla lisätuulettimella, esim tällättiillä : http://www.jimmspc-store.fi/tuote/L-XL2R . Toi on munmielestä ainakin riittävän nopee ja hyvin hiljanen.. Onhan tosa saman hintanen toinenkin joka pyörii 1000 rpm ja tuottaa vielkin vähemmän ääntä. Mut ei noitten ääniä varmaan pitäs tosta fractalista edes kuulua..

Hyvän paketin olet kasannut. Tuulettimia ei tuohon koteloon tarvita mutta jos sellaisen haluaa laittaa niin suosittelen mieluummin tuota 1000rpm versiota.
1500rpm 12cm tuuletin ei missään nimessä ole kovin hiljainen...

dragonet_
Junior Member
_
28. kesäkuuta 2010 @ 19:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osaisiko joku kertoa minulle, sillee "tekniset tiedot" palstan tyylisesti tuosta paketista? Osaan sellaisesta kyllä lukea noi kaikki, mutta tuollai osa, osalta on minun hyvin hankala hahmottaa kokonaisuutta.

Voi muuten olla tyhmä kysymys, mutta oppia minä haluan ja siksi kysyn, mistä näkee kuinka monta ydintä on?

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
28. kesäkuuta 2010 @ 20:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No yritetään.

Ensimmäinen on perus polttava dvd-asema, ei mitään erikoista.

Emolevy on uudella AMD870 piirisarjalla jonka merkittävimmät uutuudet on nopea uusi kovalevyliitäntä (SATA 3) ja nopea uusi oheislaiteliitäntä (USB 3) Ellei liitännät sano mitään niin googleta.

Kotelo on testeissä hyväksi todettu. Hiljainen ja asiallinen. Tietoa löytyy metkun sivuilta.

Kovalevy on Samsungin hyväksi todettua sarjaa ja kooltaan sitä luokkaa että ei täyty äkkiä edes videoeditoinnissa. 1000 gigaa on paljon!

Atin 4850 näyttis on hintaisekseen tehokas. Sillä pystyy pelaamaan mitä peliä tahansa edullisesta hinnasta huolimatta. Jos kuitenkin pieni pelaamien koski hyvin yksinkertaisia pelejä niin kyseiselle näyttikselle ei tarvetta. Tällöin voisi ottaa näyttiksen pois listalta ja valita tilalle emo missä integroitu näytönohjain.

Muistit on 2000Mhz mallia ihan siitä syystä että ne on hinnoiteltu sopivasti. Peruskäyttöön 1333Mhz muistit riittäisi mutta jos kellottaa niin nopeammista muisteista on hyötyä.

Windows 7 moni pitää parhaimpana windows versiona koskaan. Versio home premium. 64 bittisyyden ansiosta muistia on mahdollisuus laajentaan yli 4 gigan.

Mugen 2 on hyvä ja hiljainen tuuletin. Sopii kellottajille ja hiljaista konetta haluaville.

Strider on testeissä hyväksi havaittu virtalähde joka on hinnaltaan erittäin kilpailukykyinen.

Prosessorissa mallimerkintä X6 tarkoittaa kuutta ydintä.

dragonet_
Junior Member
_
28. kesäkuuta 2010 @ 20:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
No yritetään.

Ensimmäinen on perus polttava dvd-asema, ei mitään erikoista.

Emolevy on uudella AMD870 piirisarjalla jonka merkittävimmät uutuudet on nopea uusi kovalevyliitäntä (SATA 3) ja nopea uusi oheislaiteliitäntä (USB 3) Ellei liitännät sano mitään niin googleta.

Kotelo on testeissä hyväksi todettu. Hiljainen ja asiallinen. Tietoa löytyy metkun sivuilta.

Kovalevy on Samsungin hyväksi todettua sarjaa ja kooltaan sitä luokkaa että ei täyty äkkiä edes videoeditoinnissa. 1000 gigaa on paljon!

Atin 4850 näyttis on hintaisekseen tehokas. Sillä pystyy pelaamaan mitä peliä tahansa edullisesta hinnasta huolimatta. Jos kuitenkin pieni pelaamien koski hyvin yksinkertaisia pelejä niin kyseiselle näyttikselle ei tarvetta. Tällöin voisi ottaa näyttiksen pois listalta ja valita tilalle emo missä integroitu näytönohjain.

Muistit on 2000Mhz mallia ihan siitä syystä että ne on hinnoiteltu sopivasti. Peruskäyttöön 1333Mhz muistit riittäisi mutta jos kellottaa niin nopeammista muisteista on hyötyä.

Windows 7 moni pitää parhaimpana windows versiona koskaan. Versio home premium. 64 bittisyyden ansiosta muistia on mahdollisuus laajentaan yli 4 gigan.

Mugen 2 on hyvä ja hiljainen tuuletin. Sopii kellottajille ja hiljaista konetta haluaville.

Strider on testeissä hyväksi havaittu virtalähde joka on hinnaltaan erittäin kilpailukykyinen.

Prosessorissa mallimerkintä X6 tarkoittaa kuutta ydintä.
Kiitoksia paljon tästä, selvensi huomattavasti!
dragonet_
Junior Member
_
3. heinäkuuta 2010 @ 19:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PC_Markus:
Ihan jees koneitahan noi on sun käyttöön, mut niissä on ilmasta maksamista jotn 200e.. Pakko nyt pistää silti mun ehdotus tähän, joka on hiljanen,todella tehokas ja pari kymppiä noita halvempikin vielä :

Saisiko hintaa pudotettua alas päin millään suurella tehojen menetyksellä?
Rupesin vain ajattelemaan että vielä pitäisi hommata näyttökin, hinta nousee aikast paljon vielä siitä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. heinäkuuta 2010 @ 19:26

Mainos
_
__

_
BPVest
AfterDawn Addict
_
3. heinäkuuta 2010 @ 20:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toinen muisti pois, nii lähtee yli 50 euroo. Lisäät sit myöhemmin. Kopasta voit kans ottaa halvemman, vaikka Antec 300. Muuta jos alat karsiin, tippuu laatu suhteessa hintaan sairaasti.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. heinäkuuta 2010 @ 20:09

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > mielipiteitä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy