User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 3.8.2025 / 08:17
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > hp pavilion, emolevy taas rikki
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Hp Pavilion, emolevy taas rikki
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Simu_
Junior Member
_
30. kesäkuuta 2010 @ 00:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ois siellä koneen sisällä todella tärkeää tietoa, joita oon värkänny sinne 6 tuntia, ja oli tarkoitus kopioida ne muistitikulle illemmalla. Mutta kun käynnistin koneen, oli vain musta näyttö ja kuului 3 tuuttausta. On mennyt kerran jo rikki, ja vaihdettiin takuuseen, ja nyt meni toisen kerran rikki.

Onko mitään keinoa olemassa, millä saisin pelastettua ne tiedostot, koska ne ovat todella tärkeitä, ja olen nähnyt niiden eteen paljon vaivaa.
Minulla on tässä naapurustossa yksi kaveri, jolla on samanlainen läppäri samaa mallia jne. Voiko siihen "liittää" sen mun kovon ja kopioida talteen ne tiedostot?

Olisin kiitollinen neuvoistanne!
Member

6 tuotearviota
_
30. kesäkuuta 2010 @ 08:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voit ottaa sen kovon irti ja laittaa sen siihen kaverin läppäriin jolla kopioit ne tiedot talteen. Noissa pavilion sarjan koneissa on ollut paljon tuota emolevyn hajoamis ongelmaa.
Simu_
Junior Member
_
30. kesäkuuta 2010 @ 09:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos! Ilmaiseeko toi kone että mikä osa siitä on rikki noilla tuuttauksilla?
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
30. kesäkuuta 2010 @ 12:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eiköhän se ole näytönohjain. Itselläni sama homma, hajosi jo toisen kerran. Vähän olen kahden vaiheilla, miten suuren numeron asiasta viitsin tehdä, periaatteessahan valmistajalla on vieläkin jonkinlainen vastuu tuollaisesta tyyppiviasta. Toisaalta tuollaien kolmisen vuotta vanha kone alkaa olla aika vanha ja tehoton.

Tietojen talteenotto onnistuu myös pöytäkoneen kanssa, kun irrottaa läppärin kovon ja ostaa USB-sovittimen (~30 EUR), jolla sen voi liittää pöytäkoneeseen.
Simu_
Junior Member
_
30. kesäkuuta 2010 @ 21:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se on emolevy, se on kerran jo hajonnu, ja ajoin sen viime kesänä melkein uudestaan hajoamispisteeseen. Lopetin silloin sillä pelaamisen, ja se toimi sen jälkeen takkuisesti vuoden. Välillä jäi jumiin työpöydälle, välillä meni jumiin kun sammutti. Kyllä se on emo joka on rikki.. ;)
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
1. heinäkuuta 2010 @ 03:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi vika toki olla muuallakin, mutta tyyppivika monissa muutaman vuoden ikäisissä läppäreissä on emolle juotetun näytönohjainpiirin juotosten hajoaminen lämpötilanvaihteluissa. Korjauksena huollossa on koko emon vaihto, osaavimmat ja viitseliäimmät ovat itse juotelleet näyttiksiä uudelleen kiinni kuumailmapuhaltimella. Ainakin pari korjausohjevideota löytyy netistä.

HP on laajentanut takuutaan mm. em. vian takia:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docum...cname=c01118269

BIOSin virhekoodit on kerrottu esim. täällä:
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
Ensin pitää tietysti selvittää, kenen tekemä BIOS koneessa on.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. heinäkuuta 2010 @ 03:45

Simu_
Junior Member
_
24. heinäkuuta 2010 @ 14:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli tämä mun malli on DV9000, takakannessa lukee myös dv9237eu? Minkä merkkinen ja mallinen emo tässä on, ja miten hintava ilman takuuta sen osto ja vaihto olisi?
jarsaman
Senior Member

24 tuotearviota
_
24. heinäkuuta 2010 @ 14:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Simu_:
Eli tämä mun malli on DV9000, takakannessa lukee myös dv9237eu? Minkä merkkinen ja mallinen emo tässä on, ja miten hintava ilman takuuta sen osto ja vaihto olisi?
Järjettöman kallis. Tuskin siitä selviää 500 eurolla. Tosin HP:n huollossa pystyvät tekemään huomattavasti paremman hinta-arvion kuin minä täältä kotisohvalta.

Miten kotivakuutus mahtaa suhtautua tuollaiseen vikaan. Niissähän on yleensä noin 150 euron omavastuu.
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
24. heinäkuuta 2010 @ 15:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Äkillisen ja ennalta-arvaamattoman hajoamisen sattuessa, laaja kotivakuutus korvaa yleensä jotain, mutta omavastuun ja ikävähennysten jälkeen sieltä saatava summa jäänee melko pieneksi. Eli tyypillisesti homma menee niin, että uuden vastaavan koneen hinnasta vähennetään omavastuu ja ikävähennykset.

Sinuna painostaisin vielä HP:tä hoitamaan korjauksen, koska kyseessä on selvä tyyppivika. Apua voi tarvittaessa pyytää myös Kuluttajavirastosta.
Mainos
_
__

_
jarsaman
Senior Member

24 tuotearviota
_
24. heinäkuuta 2010 @ 15:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täältä kuluttajavirastosta kannattaa tosiaan kysellä, mikä heidän kantansa on?

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yhteystiedot/´

Minulla oli pikkuisen ongelmia korjauskelvottomaksi menneen 2 vuotta vanhan television kanssa. Kuluttajaoikeusneuvojan kanta oli selkeä. Joko uusi samanlainen televisio tilalle tai rahat takaisin täysimääraisenä. Minulle maksettiin tilille sama summa, kuin olin siitä maksanut hieman alle 2 vuotta sitten televisiosta. Olisin ollut oikeustettu myös niihin kuluihin, mitä asian hoitamisessa meni (puhelinkulut tms.), mutta niitä en viitsinyt lähteä perimään.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > hp pavilion, emolevy taas rikki

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy