UNOHTAKAA
|
|
Member
11 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 20:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Huom!
voitte ehdottaa muitakin koneita budjetti max 700?
toimiiko crysis mediumilla-highillä?
PRISMA
HINTA: 600?
HP G5210SC keskusyksikkö
- AMD Athlon II X3 440 -prosessori (3ghz)
- 4 GB -keskusmuisti
- 1 Tera kiintolevy
- IATI Radeon HD 5450 1GB FH ALL -näytönohjain
- Windows 7 -käyttöjärjestelmä
- DVD+/-RW double layer, LS
KODIN YKKÖNEN
HINTA: 500?
(erä joten ei saata olla enään jäljellä)
ACER ASPIRE M3203 -KESKUSYKSIKKÖ
-AMD athlon 240x2 tuplaydinsuoritin (2,8 ghz)
-6gt keskusmuisti
-1 tera kiintolevy
-Nvidia gt220 1024/2431 mt näytönohjain
-windows 7 home premium
FX-8350
GTX 660 SLI
Win8
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 20:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei mikään noista! Vaikka kiire onkin niin jotain rajaa, kaikki noi on puhdasta kilinulostetta. Hakea saa jne. Tässä parempi kun noi, ja pyörii vaikka mitkä. Prossu paremmaksi ja joku huonommaksi jos se meinaa ongelmaksi tulla:

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2010 @ 20:58
|
Member
6 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 21:24 |
Linkki tähän viestiin
|
DVD asema IDE väylään? Hmm.
Prosessori: Intel Core2 Quad Q8300 @2.5GHz // RAM: 6GB DDR3 // Emolevy: GA-EG43M // Näytönohjain: GeForce GT230 1.5Gb
Kiintolevy: WD 750Gb SCSI // Käyttöjärjestelmä: Windows 7 Premium 64-bit
[ Myydään ]
|
Member
11 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 21:24 |
Linkki tähän viestiin
|
miten noi voi aina olla niin paskoja mitä mä ehdotan ku 4 vuotta vanhalla 512mb näyttis joku vanha amd 64 juttu ja crysis menee mediumilla!?!? mite näil koneil se sitte aina olis nii paska
FX-8350
GTX 660 SLI
Win8
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
2. heinäkuuta 2010 @ 21:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti velho434: miten noi voi aina olla niin paskoja mitä mä ehdotan ku 4 vuotta vanhalla 512mb näyttis joku vanha amd 64 juttu ja crysis menee mediumilla!?!? mite näil koneil se sitte aina olis nii paska
Ne on pakettikoneita, siks ne on paskoja.
|
Member
2 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 21:31 |
Linkki tähän viestiin
|

AMD Phemon II 955BE C3, Asus M4A87TD/USB3, GTX460 768mt MSI Cyclone, 2GB DDR3 1600 hyperX, Cossu VX 550W, Samsung 1T, Antec 300.
(Furmark: 1min/4016p)
3mark06: 16669p
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2010 @ 21:31
|
Member
11 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 21:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti velho434: miten noi voi aina olla niin paskoja mitä mä ehdotan ku 4 vuotta vanhalla 512mb näyttis joku vanha amd 64 juttu ja crysis menee mediumilla!?!? mite näil koneil se sitte aina olis nii paska
Ne on pakettikoneita, siks ne on paskoja.
miten se voi tehdä siit paskan?
FX-8350
GTX 660 SLI
Win8
|
Member
2 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 21:39 |
Linkki tähän viestiin
|

AMD Phemon II 955BE C3, Asus M4A87TD/USB3, GTX460 768mt MSI Cyclone, 2GB DDR3 1600 hyperX, Cossu VX 550W, Samsung 1T, Antec 300.
|
Moderator
6 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 21:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti velho434: miten se voi tehdä siit paskan?
Pakettikonetta ole tehty oikeastaan mihikään (ainoa poikkeus on parinsadan euron koneet, joissa on käyttis mukana, sellaista ei saa koottua). Pakettikoneita, varsinkin "pelikoneita" mainostetaan isoilla luvuilla. Ne vain yleensä ovat niitä lukuja, joilla ei ole mitään merkitystä käytännössä. Esimerkkejä ovat näytönohjaimen muisti ja keskusmuistin määrä. Normaalille tietokonenäyttäresoluutiolle riittää hyvin 512 megaa näyttiksen muistia, ratkaisevaa on kellotaajuus. Muistia tarvitaan vasta todella suurilla resoluutioilla. Keskusmuistia mainostetaan myös määrän mukaan, esim. 8 gigaa kuulostaa ja näyttää suurelta, mutta muistin tyyppiä (DDR, DDR2 vai DDR3) tai kellotaajuutta ei kerrota. Yleensä se on vanhaa (DDR2) ja hitainta mahdollista. Näin on halvalla koottu tehokkaan oloinen kone halvalla.
Virtalähde on myös luokkaa räjähde, ja pakettikoneen virtalähde ei käytännössä salli minkään osan vaihtoa, koska poweri on mitoitettu juuri niille osille, ei yhtään yli.
Emolevyä ei myöskään tavallisesti mainosteta hyvästä syystä: Ne ovat halpoja ja huonoilla ominaisuuksilla varustettuja sekä yleensä myös niin lukittuja, ettei käyttäjä voi itse käytännössä säätää mitään asetuksia.
Pakettikoneen kotelo on myös tyypillisesti ahdas ja huonosti tuuletettu.
Siinä nyt muutamia syitä pysytellä kaukana pakettikoneista.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
Member
11 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 21:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti velho434: miten se voi tehdä siit paskan?
Pakettikonetta ole tehty oikeastaan mihikään (ainoa poikkeus on parinsadan euron koneet, joissa on käyttis mukana, sellaista ei saa koottua). Pakettikoneita, varsinkin "pelikoneita" mainostetaan isoilla luvuilla. Ne vain yleensä ovat niitä lukuja, joilla ei ole mitään merkitystä käytännössä. Esimerkkejä ovat näytönohjaimen muisti ja keskusmuistin määrä. Normaalille tietokonenäyttäresoluutiolle riittää hyvin 512 megaa näyttiksen muistia, ratkaisevaa on kellotaajuus. Muistia tarvitaan vasta todella suurilla resoluutioilla. Keskusmuistia mainostetaan myös määrän mukaan, esim. 8 gigaa kuulostaa ja näyttää suurelta, mutta muistin tyyppiä (DDR, DDR2 vai DDR3) tai kellotaajuutta ei kerrota. Yleensä se on vanhaa (DDR2) ja hitainta mahdollista. Näin on halvalla koottu tehokkaan oloinen kone halvalla.
Virtalähde on myös luokkaa räjähde, ja pakettikoneen virtalähde ei käytännössä salli minkään osan vaihtoa, koska poweri on mitoitettu juuri niille osille, ei yhtään yli.
Emolevyä ei myöskään tavallisesti mainosteta hyvästä syystä: Ne ovat halpoja ja huonoilla ominaisuuksilla varustettuja sekä yleensä myös niin lukittuja, ettei käyttäjä voi itse käytännössä säätää mitään asetuksia.
Pakettikoneen kotelo on myös tyypillisesti ahdas ja huonosti tuuletettu.
Siinä nyt muutamia syitä pysytellä kaukana pakettikoneista.
kiitos, että kerroit (:
FX-8350
GTX 660 SLI
Win8
|
Member
11 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 21:45 |
Linkki tähän viestiin
|
FX-8350
GTX 660 SLI
Win8
|
Member
2 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 21:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Kerros nyt budjetti niin voidaan kasata sulle kunnon pelikone! :)

|
Moderator
6 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 21:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Tossa Jimss'sin koneessa on Athlon-prossu, joka ei pienen välimuistin takia ole hyvä hankinta (peli)koneeseen. Kerro tosiaan budjetti, niin tehdään sulle paketti, jonka ladot ostoskoriin ja halutessasi lisäät kasauspalvelun, jolloin postissa/noudettavissa on aivan samanlainen valmis kone mitä Gigantissa, mutta oikeasti hyvillä osilla.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
Member
11 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 21:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _Pekkis_: Kerros nyt budjetti niin voidaan kasata sulle kunnon pelikone! :)
no emmä nyt sit tiijä ku noi on ollu koneet kaupoissa (mitä ollaan katsottu) ni sellanen max 600 oikeesti mutta tuskin se extra satanen pahaa tekis.
ja oisko sit sellanen kone et voi päivittää osia sit vaikka viel vuodenki päästä tai kahen.
niin ja voisko niit teijän paketteja sit maksaa erissä tai jotn et tuskin meilt säästöstö löytyy tonnia ( tai mistä mä tietäsin, isän ja äidin rahoja ne on )
ja mitä luulette onks kasaus helppoa yksin/itse ja jos ei niin kasaisko mun isän kaveri sen ilmatteeks? (huom älä vastaa että mistä mä sun isän kaveria tunnen eli msit mä voisin sitä tietää)
FX-8350
GTX 660 SLI
Win8
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2010 @ 21:59
|
Moderator
6 tuotearviota
|
2. heinäkuuta 2010 @ 22:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti velho434: ja oisko sit sellanen kone et voi päivittää osia sit vaikka viel vuodenki päästä tai kahen.
Kasattua konetta on nimenomaan helppo päivittää jälkikäteen, kun tietää mitä osia koneessa on ja miettii päivitettävyyttä jo etukäteen.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti velho434: niin ja voisko niit teijän paketteja sit maksaa erissä tai jotn et tuskin meilt säästöstö löytyy tonnia ( tai mistä mä tietäsin, isän ja äidin rahoja ne on )
Jimm'sillä ainakin on joku nettiluottosysteemi.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti velho434: ja mitä luulette onks kasaus helppoa yksin/itse ja jos ei niin kasaisko mun isän kaveri sen ilmatteeks? (huom älä vastaa että mistä mä sun isän kaveria tunnen eli msit mä voisin sitä tietää)
Koneen kasaaminen on suht yksinkertaista ja täältä saa varmasti tarvittaessa apua. Kannattaa myös selvittää, josko joku osaava tosiaan voisi auttaa kasaamisessa.
Kasailen tässä illalla vielä 600-700 euron paketin, jahka ehdin.
Edit: Tässä olis nyt alustava paketti, lähdetään tästä liikkeelle:

Hinta pompahti yli seitsemän sadan, mutta mahdollisuuksia on monia:
Prossun voi vaihtaa halvempaan kaksiytimiseen Phenomiin ja yrittää avata siitä tuuripelillä lisäytimiä. Tai näytönohjaimen voi vaihtaa halvempaan, mutta silti suhteellisen tehokkaaseen HD4850-malliin, joka on seitsemisen kymppiä halvempi. It's your call. Kasaus on Jimm'sillä kallis (60?), joten jos sen päätät ottaa mukaan pakettiin, niin suosittelen esim. Lapstorea, jossa kasaus maksaa muistaakseni kolmenkympin hujakoilla.
Edit II: Argh, paketissa on väärä näyttis. Tarkoitus oli pistää HD5770, vaikka tämä: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/1A1-G000005507?t=false
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2010 @ 22:29
|
Senior Member
|
2. heinäkuuta 2010 @ 22:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2010 @ 22:29
|
Member
11 tuotearviota
|
3. heinäkuuta 2010 @ 11:32 |
Linkki tähän viestiin
|
FX-8350
GTX 660 SLI
Win8
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. heinäkuuta 2010 @ 12:15
|
Member
11 tuotearviota
|
3. heinäkuuta 2010 @ 11:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti velho434: ja oisko sit sellanen kone et voi päivittää osia sit vaikka viel vuodenki päästä tai kahen.
Kasattua konetta on nimenomaan helppo päivittää jälkikäteen, kun tietää mitä osia koneessa on ja miettii päivitettävyyttä jo etukäteen.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti velho434: niin ja voisko niit teijän paketteja sit maksaa erissä tai jotn et tuskin meilt säästöstö löytyy tonnia ( tai mistä mä tietäsin, isän ja äidin rahoja ne on )
Jimm'sillä ainakin on joku nettiluottosysteemi.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti velho434: ja mitä luulette onks kasaus helppoa yksin/itse ja jos ei niin kasaisko mun isän kaveri sen ilmatteeks? (huom älä vastaa että mistä mä sun isän kaveria tunnen eli msit mä voisin sitä tietää)
Koneen kasaaminen on suht yksinkertaista ja täältä saa varmasti tarvittaessa apua. Kannattaa myös selvittää, josko joku osaava tosiaan voisi auttaa kasaamisessa.
Kasailen tässä illalla vielä 600-700 euron paketin, jahka ehdin.
Edit: Tässä olis nyt alustava paketti, lähdetään tästä liikkeelle:

Hinta pompahti yli seitsemän sadan, mutta mahdollisuuksia on monia:
Prossun voi vaihtaa halvempaan kaksiytimiseen Phenomiin ja yrittää avata siitä tuuripelillä lisäytimiä. Tai näytönohjaimen voi vaihtaa halvempaan, mutta silti suhteellisen tehokkaaseen HD4850-malliin, joka on seitsemisen kymppiä halvempi. It's your call. Kasaus on Jimm'sillä kallis (60), joten jos sen päätät ottaa mukaan pakettiin, niin suosittelen esim. Lapstorea, jossa kasaus maksaa muistaakseni kolmenkympin hujakoilla.
Edit II: Argh, paketissa on väärä näyttis. Tarkoitus oli pistää HD5770, vaikka tämä: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/1A1-G000005507?t=false
srry et vaivaan tälläkin, eli voisiks laittaa linkti ku tolleen on vähän vvaikeempaa kun pitää ettii ne kaikki osat erikseen sit jimmssiltä
FX-8350
GTX 660 SLI
Win8
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
3. heinäkuuta 2010 @ 11:39 |
Linkki tähän viestiin
|
No muistiahan ei sinänsä tarvita mitään kauheita määriä, sitä tarvitaan vasta todella suurilla resoluutioilla. Pakettikoneissa kikkaillaan laittamalla GTS250 15GB omalla muistilla - häkkyröitä, mutta ei sitä tartte enempää kun gigan. Kannattaa vaihtaa tohon gigan malliin, mutta isommat on jo täyttä kusetusta. Tai no, mistäs sen tulevaisuudessa tietää kun pelataan 45'' näytöillä :P
Niin ja vielä: Voit vaikka lähettää Jimssille meilillä ton kuvan ja käskee myymään tommosen setin siihen ja siihen osotteeseen. En oo varma toimiiko mut voihan sitä kokeilla :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. heinäkuuta 2010 @ 11:40
|
Member
11 tuotearviota
|
3. heinäkuuta 2010 @ 11:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JustGamer: No muistiahan ei sinänsä tarvita mitään kauheita määriä, sitä tarvitaan vasta todella suurilla resoluutioilla. Pakettikoneissa kikkaillaan laittamalla GTS250 15GB omalla muistilla - häkkyröitä, mutta ei sitä tartte enempää kun gigan. Kannattaa vaihtaa tohon gigan malliin, mutta isommat on jo täyttä kusetusta. Tai no, mistäs sen tulevaisuudessa tietää kun pelataan 45'' näytöillä :P
Niin ja vielä: Voit vaikka lähettää Jimssille meilillä ton kuvan ja käskee myymään tommosen setin siihen ja siihen osotteeseen. En oo varma toimiiko mut voihan sitä kokeilla :)
ok
FX-8350
GTX 660 SLI
Win8
|
Moderator
6 tuotearviota
|
3. heinäkuuta 2010 @ 13:44 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Member
11 tuotearviota
|
3. heinäkuuta 2010 @ 13:45 |
Linkki tähän viestiin
|
FX-8350
GTX 660 SLI
Win8
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. heinäkuuta 2010 @ 13:50
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
3. heinäkuuta 2010 @ 15:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi sun ehdottamas on kaksiytiminen prossu, ja pelikäytössä on parempi olla ainakin se neliytiminen, esimerkiksi GTA nelosta pelatessa kahdella ytimellä peli on aika ankeaa, jos on vähääkään taustalla ohjelmia. Ydinten määrä ratkaisee enemmän kuin kellot, laskepas tällainen hieman toki epätosi laskelma mutta kumminkin: 4 x 3,0 GHz vai 2 x 3,0 GHz?
Toki tuon ehdottamasi voisi unlockailla neliytimiseksi, mutta se ei ole satavarmaa että onnistuuko se. Kokeilun arvoista se on silti, koska käsittääkseni sillä ei saa mitään rikki.
|
Member
11 tuotearviota
|
3. heinäkuuta 2010 @ 16:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JustGamer: Toi sun ehdottamas on kaksiytiminen prossu, ja pelikäytössä on parempi olla ainakin se neliytiminen, esimerkiksi GTA nelosta pelatessa kahdella ytimellä peli on aika ankeaa, jos on vähääkään taustalla ohjelmia. Ydinten määrä ratkaisee enemmän kuin kellot, laskepas tällainen hieman toki epätosi laskelma mutta kumminkin: 4 x 3,0 GHz vai 2 x 3,0 GHz?
Toki tuon ehdottamasi voisi unlockailla neliytimiseksi, mutta se ei ole satavarmaa että onnistuuko se. Kokeilun arvoista se on silti, koska käsittääkseni sillä ei saa mitään rikki.
ai siis noinko se pitäs laskea? XD mä luulin et ne tuottaa ton verran yhteensä
FX-8350
GTX 660 SLI
Win8
|
Mainos
|
  |
|
Member
11 tuotearviota
|
3. heinäkuuta 2010 @ 16:42 |
Linkki tähän viestiin
|
autakaas taas vähä XD
elikkä axun paketissa on outo prossu ja en nyt tajua että sopisiko se tuohon halvempaan emolevyyn ja yli päänsä tuohon kallliimpaan
sniped:http://www.jimmspc.fi/tuote/M4A785TD-V-EVO
axu:http://www.jimmspc-store.fi/tuote/M4A87TD/USB3?t=false
ei hinta eroa ole paljoa mutta eikö tuo halvempikin sopisi ja axun siis prosessorissa outoa se että en nyt oikein tajua sopisiko se tuohon halvempaan/kalliimpaan emolevyyn sitten yhtn?
FX-8350
GTX 660 SLI
Win8
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. heinäkuuta 2010 @ 16:53
|