Elikkäs tämmöistä ajattelin kysyä, että kun tossa jonkin aikaa sitten hankein uuden prosessorin ja emolevyn koneeseen, ja pisti silmään eräs seikka.
Laitehallinnassa näkyy kaikki 3 prosessorin ydintä, mutta esim. "Dragon Age - Origins" kertoo, että se löytää vain yhden ytimen. Samoin tekee Mass Effect 2, joka tietääkseni tukee useampaa ydintä. Saatan olla kuitenkin väärässä.
Tehtävienhallinnan "Suorituskyky"- välilehden "Suorittimen käyttöhistoria"- kohdassa näkyy kuitenkin 3 ruutua, joten uskoisin, että ainakin kone tunnistaa kaikki ytimet. (Jos sen nyt siitä näkee, näin olen lukenut. Eipä silti kaikkea lukemaansa pidä uskoa :D)
Jos tiedosta on hyötyä, niin emolevy on "ASRock M3A790GHX/128M". BIOS on päivitetty versioon 1.80, joka on ainakin ASRockin sivujen mukaan uusin versio.
Joten, mahtaako olla jotakin häikkää BIOSissa, prossussa, vai käyttääköhän tämä kyseinen peli vain yhtä ydintä?
(P.S. Jos kyseisestä aiheesta on jo tehty ketju, niin pyydän anteeksi. Itse en hakemalla löytänyt. Tai sitten olen puusilmä :D)