Kone sammuilee rasituksessa
|
|
Eldorad0
Member
|
14. heinäkuuta 2010 @ 22:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkäs nyt lähiakoina oon huomannut varsin ärsyttävän hommelin eli tiettyjä pelejä pelatessa (CoD 4 ja 5) kone jäätyy ihan sattumanvaraisesti jossain kohtaa ja näyttö menee mustaksi ja kumpiinkin näyttöihin tulee No signal ja tietokoneen näyttiksen tuuletin pyörii kovaa. Käynnistys ja reset napit eivät toimi joten virta pitää sammuttaa virtalähteen katkaisiasta... Lämmöt ovat siinä 75 paikkeilla näyttiksessä ja noin 55 prossulla. Ongelma tullut nyt esiin säiden lämmetessä ja huoneessa on miltein kokoajan semmoset 35C joten oisikohan sillä mitään vaikutusta asiaan. Vai virtalähde ei kestä?
Olen kokeillut, prossu volttien ja nopeuden säätämistä, näyttiksen resetointi ja tuulettimen kovuus pelin ajaksi (oli 60% hirvee puhuri silti sammahti), pelaamista huonoilla grafiikoilla, mikään ei tunnu auttavan, koneen kyljen auki pitämistä...
Koneessa ei viiruksia ja ihan puhdas muutenkin.
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen.
Edit: Poweri on NX-5000 eli 500 wattinen nexus.
HD 5850 - Phenom II B50 3.5Ghz - 4GB DDR3 - ANTEC 300
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. heinäkuuta 2010 @ 22:48
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
14. heinäkuuta 2010 @ 22:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Vähän noi lämpöprobleemat mietityttää... Jos kone kuitenkin kävisi liian kuumana. Tai vaikkapa vaan powerin lämmötkin voi olla turhan kovilla. Näyttiskin on aika kuuma kyllä. Ei tosin liian, mutta ei tosiaan koneeseen viileää ilmaa tule mistään jos huoneessa on lähemmäksi 40 astetta. Joko poweri paskana tai liian kuumana, tai sitten näyttis haiskahtaa myös, jos ei integroitua löydy emosta. Tosin kuuma on kyllä huoneessa, ei ole ihmekään jos kopan sisällä käytäisiin kuumana...
|
Eldorad0
Member
|
14. heinäkuuta 2010 @ 23:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu tosiaan kun kone sammahti viimeks niin kokeilin sitä takaritilää missä näyttis niin oli tosiaan hieman kuuma... Vois testata 100% näyttis tuuletin ja sitte erillinen tämmönen pöytätuuletin sinne puhaltamaan, kattoo sitte mitä tapahtuu.
Jos nyttekään ei toimi niin poweri vaihtoon?
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
14. heinäkuuta 2010 @ 23:08 |
Linkki tähän viestiin
|
No kyllä toi powerikin pikkasen on jo ittensä rajoilla kun on 5850 ja Phenom II prossuna.. Eikä niin vähääkään. Pöytätuuletinta en suosittele käyttämään, menee sydeemit sekasin. Osien tuulettimien kiertosuunta voi häiriintyä, ja äkkiä esim. näyttis sanoo poks.. Pöytätuuletin on hyvä pitään huoneen ilman viileenä, mutta se vaan pahentaa asioita jos sen koneeseen päin pistää huutamaan. Usko, liian monelle on käynyt ikävästi pöytätuulettimen kanssa. Ei se oikein hyvä idea ole, ilma tulee vähän liian isosta tuulettimesta silloin. Poweri tosiaan aika köyhältä jo vaikuttaa, en muista miten toi nexuxen 500w poweri pystyy hommat hoitelemaan, mutta tehokkaampaaseen siirtyminen aika varmasti poistaa tuon ongelman. Cougarin 700w modu sinne niin ei ainakaan virta lopu.
|
Eldorad0
Member
|
14. heinäkuuta 2010 @ 23:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Aijaa no äsken laitoin näyttiksen 100% ja kuitenkin tonne puhaltamaan tota uutta niin pystyin pelailemaan noin 1h joka on aika hyvin :D, mutta sitten taas sammahti. Joo oon kattelu näitä mistä saa irrotettua niitä turhia johtoja kun nyttekin hirvee sotku tuol...
Eli uus power ja viileempiä säitä, vois muuten samalla laittaa yhen tuulettimen lisää ottaa ilmaa siit sivusta ja sitten tämmönen filtteri siihen juu...
Edit: Nytteku tuli rahaa ripareilta niin vois samalla ostaa uuden paremman vga jäähdytyksen mun ihanalle HD 5850:lle, onkos mitään hyviä? Ja sitten hiljaisia (vihreä tai sininen) led 120x120 tuulettimia?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. heinäkuuta 2010 @ 00:07
|
Senior Member
25 tuotearviota
|
15. heinäkuuta 2010 @ 08:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Kerroopa vielä ne näytönohjaimen idle lämmöt.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JustGamer: No kyllä toi powerikin pikkasen on jo ittensä rajoilla kun on 5850 ja Phenom II prossuna..
Helposti riittää 500w virtalähde ellei sitten ole hajoamassa.
Edit: Lataa GPU-Z (tallenna lämpötilat lokiin) ja katso missä lämpötiloissa kone kaatui.
Lataa myös Furmark, rasittaa näytönohjainta.
ja prime95 rasittaa prosessoria ja muisteja.
Rullaat noita testeja sen 20min ja kerro load lämmöt.
Suorita nuo testit erikseen jotta näet kumpi kaataa koneen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. heinäkuuta 2010 @ 08:25
|
Eldorad0
Member
|
15. heinäkuuta 2010 @ 11:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Idlet on noin 54-55 paikkeilla... Huoneessa siis 30C-36C.
Ei sammahtanut furmarkin aikana, lämmöt kävi siinä 85C.
Edit prime: Noin 10 min vetelin ei sammunut... Ja mulla on toi P2 X2 550 unlockattuna X4 B50 joten en nää lämpöja tarkkaan paitsi emolevyltä jossa kävi 48C mutta luulen että hieman enemmän on nuo lämmöt kuitenkin.
Testailen pelata nyt hieman call of dutya ja laittaa ton gpu-z lämmönjuttu jutun päälle kattoo sitten.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. heinäkuuta 2010 @ 11:32
|
a4tech
Junior Member
1 tuotearvio
|
15. heinäkuuta 2010 @ 11:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Eldorad0: Idlet on noin 54-55 paikkeilla... Huoneessa siis 30C-36C.
Ei sammahtanut furmarkin aikana, lämmöt kävi siinä 85C.
Edit prime: Noin 10 min vetelin ei sammunut... Ja mulla on toi P2 X2 550 unlockattuna X4 B50 joten en nää lämpöja tarkkaan paitsi emolevyltä jossa kävi 48C mutta luulen että hieman enemmän on nuo lämmöt kuitenkin.
Testailen pelata nyt hieman call of dutya ja laittaa ton gpu-z lämmönjuttu jutun päälle kattoo sitten.
Ootko ton prossun vakauden testannu primellä? Yleensä joku 2h tulisi ajaa unlockkauksen jälkeen..
Amd Phenom II B45@3Ghz| Club3D HD 4850 1GB| Asus M4A79XTD Evo| A-Data@1600mhz|
|
Eldorad0
Member
|
15. heinäkuuta 2010 @ 12:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarpeeks vakaa mulle :D Vedin sitä joku 6h että toimii juu. Ja nyt taas sammahti cod4 aikana, mitäs tän login kaa teen ku aika pitkä on niin laitanko tänne vaan?
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
15. heinäkuuta 2010 @ 20:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin vedit Primeä 6 tuntia unlokkauksen jälkeen vai? Jos et vaan jotain muuta, niin kokeiles vetää sitä pari tuntia. Koska vähän epävakaalta vaikuttaa zydeemit.
|
Mainos
|
  |
|
Eldorad0
Member
|
19. heinäkuuta 2010 @ 18:38 |
Linkki tähän viestiin
|
PROBLEM SOLVED! Kyseessä olikin ATIn vialliset ajurit, 10.6 olikin selvästi joku virhe koska nyt poistivat sen sivuiltaan ja viimeisin onkin 10.5, ja nopean googlauksen jälkeen aika paljonkin ongelmia näköjään 10.6 kanssa, vaihtoon siis.
|