kellotus kone, mitä muistia?
|
|
naxa
Suspended due to non-functional email address
|
16. heinäkuuta 2010 @ 14:54 |
Linkki tähän viestiin
|
eli uutta konetta olen ostamassa
ainoa mitä tarvitsisin tietää että mitä muistia ostaa,
koska kone tulee nimenomaan kellotukseen.
olen katsellut Corsairin XMS3 Xtreme Performance ddr3 1333
ja kingstonin hyperx ddr3 1800 muisteja
eli mitä muisti tarvitsee että saa prossua hyvin kellotettua ettei muistit ota vastaan.
emolevynä ASROCK H55 Pro
ehdotuksia voi laittaa ,ei kovin kalliita.
acer 7745g i5
|
Member
|
16. heinäkuuta 2010 @ 15:03 |
Linkki tähän viestiin
|
890GX Extreme3 | AMD Phenom II X6 1055T + Scythe Mugen 2 rev B CPU-cooleri | Ati Radeon HD 5870 Vapor-X, 1GB | 2x2Gb A-Data 1600MHz CL 9 (2x) | 1Tb Samsung SpinPoint F3 (2x) | Samsung Blu-Ray-R/DVD±RW Combo Bulk, SATA, LightScribe, Musta | Win 7 | ATX-kotelo, Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case | Samsung SyncMaster P2370HD 23" -LCD-näyttö hybridivirittimellä |
|
jarsaman
Senior Member
24 tuotearviota
|
16. heinäkuuta 2010 @ 16:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. heinäkuuta 2010 @ 16:07
|
naxa
|
16. heinäkuuta 2010 @ 17:29 |
Linkki tähän viestiin
|
ei taida tukea tuota muistia.
MUISTIN VÄYLÄNOPEUS DDR3-2600, DDR3-2133, DDR3-1866, DDR3-1600, DDR3-1333, DDR3-1066
MUISTITEKNOLOGIA DUAL CHANNEL DDR3, non-ECC, UN-BUFFERED MEMORY
onko jotain muuta ehdotusta.
acer 7745g i5
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. heinäkuuta 2010 @ 17:29
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
16. heinäkuuta 2010 @ 19:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti naxa: ei taida tukea tuota muistia.
MUISTIN VÄYLÄNOPEUS DDR3-2600, DDR3-2133, DDR3-1866, DDR3-1600, DDR3-1333, DDR3-1066
MUISTITEKNOLOGIA DUAL CHANNEL DDR3, non-ECC, UN-BUFFERED MEMORY
onko jotain muuta ehdotusta.
Kyl se tukee. Unohda noi copypastetekstit.
|
jarsaman
Senior Member
24 tuotearviota
|
16. heinäkuuta 2010 @ 20:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
16. heinäkuuta 2010 @ 21:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuten toisessa ketjussa
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest: QVL:ssa on muistei jotka ne on kokeillu toimiviks tai ne väittää toimivan. Tossa listassa on molempia. Ei se tarkota et muut muistit ei toimis. Eikä tarkota et toiset samanmalliset yksilöt toimis.
Täysin turha lista jota ei kannata kattella.
|
jarsaman
Senior Member
24 tuotearviota
|
16. heinäkuuta 2010 @ 21:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest: Kuten toisessa ketjussa
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest: QVL:ssa on muistei jotka ne on kokeillu toimiviks tai ne väittää toimivan. Tossa listassa on molempia. Ei se tarkota et muut muistit ei toimis. Eikä tarkota et toiset samanmalliset yksilöt toimis.
Täysin turha lista jota ei kannata kattella.
Mistä nämä sitten kannattaa varmístaa? Ostaa vähän yli satasen muistit ja sitten toteaa, ettei sovikkaan. Itse valitsisin tuon listan perusteella. Se on kuitenkin AsRock sivuilta kyseiseen emoon sopivien muistien lista.
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
16. heinäkuuta 2010 @ 22:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarsaman: Mistä nämä sitten kannattaa varmístaa? Ostaa vähän yli satasen muistit ja sitten toteaa, ettei sovikkaan. Itse valitsisin tuon listan perusteella. Se on kuitenkin AsRock sivuilta kyseiseen emoon sopivien muistien lista.
Pitää vaan kokeilla, ei muuta voi. On se nähty monta kertaa ettei toimi tasan samalla koodilla olevat muisti mitä valmistaja on sanonu toimivaks tietyllä emolla. Noille satunnaisongelmille ei voi mitään. Niitä tulee jos tulee. Tolla listalla ei ole mitään merkitystä, niin se vaan on. Ihan sama ku kattelisit näyttisvalmistajien powerisuosituksia.
Muutenkin, jos PC:ta ostaa, niin sit voi unohtaa sellasen seikan ku "toimii varmasti".
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. heinäkuuta 2010 @ 22:40
|
jarsaman
Senior Member
24 tuotearviota
|
16. heinäkuuta 2010 @ 22:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarsaman: Mistä nämä sitten kannattaa varmístaa? Ostaa vähän yli satasen muistit ja sitten toteaa, ettei sovikkaan. Itse valitsisin tuon listan perusteella. Se on kuitenkin AsRock sivuilta kyseiseen emoon sopivien muistien lista.
Pitää vaan kokeilla, ei muuta voi. On se nähty monta kertaa ettei toimi tasan samalla koodilla olevat muisti mitä valmistaja on sanonu toimivaks tietyllä emolla. Noille satunnaisongelmille ei voi mitään. Niitä tulee jos tulee. Tolla listalla ei ole mitään merkitystä, niin se vaan on. Ihan sama ku kattelisit näyttisvalmistajien powerisuosituksia.
Muutenkin, jos PC:ta ostaa, niin sit voi unohtaa sellasen seikan ku "toimii varmasti".
"Muutenkin, jos PC:ta ostaa, niin sit voi unohtaa sellasen seikan ku "toimii varmasti"."
Tämä lause on aivan totta. Minulla ei tosiaan ole tuota emon valmistajan kotisivuilta katsottua listaa parempaa tietoa noiden muistien toimivuudesta tuossa emossa.
|
Senior Member
23 tuotearviota
|
16. heinäkuuta 2010 @ 23:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Koska siis ilmeisesti ei ole varmuutta yhteen sopivuutta, niin suosittelisin katsomaan aivan aluksi Kingstonin omilta sivuilta muisteja emollesi. Kingstonin siksi, että ovat yhteensopivuudeltaan sanottuna, itse testanneena, monien mainnineena parhaiten yhteensopivia. Voi olla että myös muilta valmistajilta alkaa löytymään hyvin yhteensopivia muisteja esim, A-Data:lta.
Mitä itse olen muisteja ostellut ja testaillut, niin Kingstonit ovat olleet kaikin puolin parhaimmistoa. Siksi myös itse niitä käytän, ja töistä saan kokeiltavaksi usein muitakin merkkejä (paitsi A-Dataa koska ei ole vielä edustettuna), mutta toistaiseksi parhaiten ovat nuo Kingstonit siis toimineet, eli niille nyökkäys.
Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
16. heinäkuuta 2010 @ 23:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarsaman: Tämä lause on aivan totta. Minulla ei tosiaan ole tuota emon valmistajan kotisivuilta katsottua listaa parempaa tietoa noiden muistien toimivuudesta tuossa emossa.
Listalla ei oo yhtäkään muistia jonka ei sanota toimivan. Tarkottaa et jos ne on kokeillu, nii kaikki kokeillut muistit toimii. On kans aika todennäköstä että ne on laittaneet tarkat tiedot niistä jotka ne oikeesti on testannu. Ne mistä ei sanota piiriä tai sen valmistajaa, ne ei varmaankaan oo kokeilleet edes. Näyttäs ettei DDR3-1600 ja ylöspäin ole kokeiltu yhtäkään.
Ehkä joku omistaa jo ton emon ja noi muistit, voisi kertoo toimiiko.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. heinäkuuta 2010 @ 23:09
|
jarsaman
Senior Member
24 tuotearviota
|
16. heinäkuuta 2010 @ 23:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Ehkä joku omistaa jo ton emon ja noi muistit, voisi kertoo toimiiko.
Aika monihan on noita nyt hankkimassa .... kohtahan se selviää. On totta, että aika harvoin nykyään tulee kysymyksiä, miksei uudet muistit toimi.
|
Mainos
|
  |
|
naxa
|
17. heinäkuuta 2010 @ 09:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _kooma_: Koska siis ilmeisesti ei ole varmuutta yhteen sopivuutta, niin suosittelisin katsomaan aivan aluksi Kingstonin omilta sivuilta muisteja emollesi. Kingstonin siksi, että ovat yhteensopivuudeltaan sanottuna, itse testanneena, monien mainnineena parhaiten yhteensopivia. Voi olla että myös muilta valmistajilta alkaa löytymään hyvin yhteensopivia muisteja esim, A-Data:lta.
Mitä itse olen muisteja ostellut ja testaillut, niin Kingstonit ovat olleet kaikin puolin parhaimmistoa. Siksi myös itse niitä käytän, ja töistä saan kokeiltavaksi usein muitakin merkkejä (paitsi A-Dataa koska ei ole vielä edustettuna), mutta toistaiseksi parhaiten ovat nuo Kingstonit siis toimineet, eli niille nyökkäys.
Katsoin kingstonin sivuilta niin näytti 1333 olevan suurin mitä sielt löyty.
acer 7745g i5
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. heinäkuuta 2010 @ 09:04
|