User Käyttäjä Salasana  

lauantai 28.6.2025 / 09:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > amd x6 emolevy
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
AMD X6 Emolevy
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

1 tuotearvio
_
29. heinäkuuta 2010 @ 17:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli kysymys on mikä olisi hyvä emolevy AMD:n X6 Asukselta?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. heinäkuuta 2010 @ 17:22

Senior Member

8 tuotearviota
_
29. heinäkuuta 2010 @ 19:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaituli
Newbie
_
29. heinäkuuta 2010 @ 19:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lekale20:
Eli kysymys on mikä olisi hyvä emolevy AMD:n X6 Asukselta?
Tarkoitit varmaan AMD:n X6 prosessorille sopivia emoja?

Tässä muutama vaihtoehto:
ASUS: link
AsRock: link
Gigabyte: link

Vaikka asuksen tiedoissa ei suoraan luekaan, että se tukisi X6 prossuja niin kyllä se tukee. Aiemmin siinä kyllä lukikin niin, joku on varmaan sohlannut tekstiä.
Kaikki AMDn 890 piirisarjalla olevat emolevyt tukevat X6 prossuja.

Itse tilasin tuon Gigabyten levyn :)

PS. lolaccon neuvomalla emolevyllä on AMDn 870 piiri joka ei tietääkseni tue X6 prossuja.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. heinäkuuta 2010 @ 19:43

jarsaman
Senior Member

24 tuotearviota
_
29. heinäkuuta 2010 @ 19:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysytään ensin, mihin hintaluokkaan emon pitäisi asettua? Oletko hirveä kellottelemaan? Kuinka monta näytönohjainta aiot koneeseen laittaa?

Näistä itse valitsisin. Molemmat toimivat uudella 890GX-piirisarjalla.

AsRock

Asus

Jotenkin vaan minusta tuntuu, että et kyselisi, jos oikeassti tarvitsisit tällaisia emoja.
http://www.bulldog.fi/tuote/GA-890FXA-UD5?t=false

http://www.jimms.fi/tuote/CROSSHAIR-IV-FORMULA?t=false

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. heinäkuuta 2010 @ 19:59

Member

1 tuotearvio
_
29. heinäkuuta 2010 @ 21:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo eli ei yhtään kellotusta. Yksi tommonen luultavasti Gainward GTX 460. Joo en mä ton Asuksen tota IV Formula, tosi kallis. Semmosta 100-140? ja sen takia kysyn kun kattelin noita Asuksen emoja niin niitä oli "miljoona" tota M4A sarjaa niin menin ihan sekasin en oikein osannut alotaa tutkia mistään:D Tota Pro:ta katoin se oli ihan ok mut mitä noilla HDMI, DVI-D ja VGA paikoilla tekee jos siihen näytön ohjain tulee? Voi olla että en edes vielä alota rakentamaan. Katson nyt tilannetta koska sieltä tulee se HD6000 sarja jouluun menessä. Niin mietintää nyt vain... Kiitos vain kaikille vastanneille.
Moderator

6 tuotearviota
_
29. heinäkuuta 2010 @ 21:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Metkun testissä olleet Gigabyten ja ASRockin emot ovat molemmat testin perusteella hyviä vaihtoehtoja.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Member

1 tuotearvio
_
29. heinäkuuta 2010 @ 21:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Etsin Asusta, koska on näin ensikertaliselle mielstäni selkein ja helpoin.
Senior Member

23 tuotearviota
_
29. heinäkuuta 2010 @ 22:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni ei ole mitään Asusta vastaan, päin vastoin, itsekkin katselen sieltä uutta lankkua.
Mutta todella vakavaksi kilpailijaksi itselleni on tullut Gigabyte:n emot. Myös (sama mikä nykyisinkin itselläni) ECS on erittäin hyvillä saumoilla, tosin ECS:ää ei tällä hetkellä tahdo Suomesta saada joten pitänee jenkkilästä taikka saksasta tilailla.

Mut juu, kaikkiin 870, 880 ja 890 sarjan (AMD) sarjan lankkuihin menee nuo X6:set heittämällä ja ellei mene, niin USB tikulta uusi BIOS sisään (tuon voi hakea esim toisella koneella) eli helpohko homma, jollonka menee 99% varmuudella. Ellei vieläkään, niin lankku takuuseen.

ASRock on melkeinpä sama firma kuin Asus, ASRock on vain tytäryhtiö, ja on tullut enemmän tunnetuksi halvoista emolevyistään, ja aikanaan ASRock sai myös melko lailla kuraa niskaansa (itselläni on tosin ollut 4 eri ASRockin emoa, ja kaikki ovat pelanneet moitteetta, tällä hetkellä käytössä on yksi HTPC:n runkona). Mutta itse uskallan suositella tuota valmistajaa.

Myös Biostar on harkitsemisen arvoinen valmistaja. Ei niin kovin tunnettu Suomessa (lue, pienet markkinat, ja suht pieni valmistaja) mutta tekee testien ja ulkomaisten palstojen mukaan (käyttäjien arvioita) hyvää jälkeä. Eli taitaa olla se ja sama sitten minkä merkkisen lankun sinne koneeseesi hankit tällä hetkellä, myös MSI on tunnettu firma, ja tehnyt halppis kamaa, mutta sieltä löytyy myös laatua.

Mutta jos haluat, niin Asusta alle vain. Tarkoituksenani oli vain hieman valoittaa muiden tuotoksia, ja omia mielipiteitäni valmistajista.

Unohdin mainita. Itse aloitin ECS:n emolla (joka on myöskin edelleen elossa, vanha Pentium III lankku), helppoja nämäkin, tietty se että mihin tottuu vaikuttaa myös asiaan. Aivan aloittelijalle suosittelisin (omien kokemusten perusteella), ECS:ää, ASRockia, Asusta ja Gigabyteä. Myös MSI:n vanha Socket A lankku löytyy kaapin perukoilta, muuta en ole sille (vielä) tehnyt kuin pakannut tulevaisuuden kokeiluja varten.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. heinäkuuta 2010 @ 22:16

Member

1 tuotearvio
_
29. heinäkuuta 2010 @ 22:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin, olen ensi kertalainen ja haluan Asuksen emon mihin ei tarvi mistään usb tikulta tuoda mitää ajureita. Mihinkä noista sarjoista se menee valmiiksi. Katsos kun olen rakentamassa ensimmäistä konettani. AsRock Vaikutti hyvältä, mutta kun luin sen manuaalin niin menin sekasin...:( Mutta kun luin Asuksen niin olin mukana eli Asus emolevy tulee olemaan ensimmäisessä itse kasatussa koneessa. Mikäli en tässä tota AsRockin manuaalista saa selkoa. Sillä joulunalan luultavasti rakentamaan eli ajoissa olaan:D
jarsaman
Senior Member

24 tuotearviota
_
29. heinäkuuta 2010 @ 23:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä Asus on uudella 890GX-piirisarjalla ja mukana on usb3 ja sata3 -tuki. Vähän menee yli budjetin.
http://www.jimms.fi/tuote/M4A89GTD-PRO%2FUSB3
Member

2 tuotearviota
_
30. heinäkuuta 2010 @ 00:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin, olen ensi kertalainen ja haluan Asuksen emon mihin ei tarvi mistään usb tikulta tuoda mitää ajureita. Mihinkä noista sarjoista se menee valmiiksi. Katsos kun olen rakentamassa ensimmäistä konettani. AsRock Vaikutti hyvältä, mutta kun luin sen manuaalin niin menin sekasin...:( Mutta kun luin Asuksen niin olin mukana eli Asus emolevy tulee olemaan ensimmäisessä itse kasatussa koneessa. Mikäli en tässä tota AsRockin manuaalista saa selkoa. Sillä joulunalan luultavasti rakentamaan eli ajoissa olaan:D
Itse katsoin ennen kanssa aina ekana asuksen emoja, mut edellinen muutti suunnan (ASUS M3N78-VM) Ei ollu mistään kotoisin kyseinen lauta. Nyt ostin ekan Gigabyteni ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että on ehdottomasti paras, nätein ja selkein lautani ikinä. (Voin todella lämmöllä suositella aloittelijalle) Ja ainakin oman kokemukseni perusteella Asus ei enää ole se sama pelkkää laatu kamaa valmistava yritys...

Antec Three Hundred + Corsair HX520 | Asus P8P67 Pro | Intel i5 2500k @ 4.8Ghz 24/7 | Zotac GeForce GTX 470 | 4x1Gb OCZ Platinum 1600Mhz 7-7-7 DDR3 | 1.25 Teraa | Seiska Ultimate x64 | HP 2309m 23" + 32" @ Full HD | Razeria ym...
Mainos
_
__

_
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
30. heinäkuuta 2010 @ 01:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katsos kun olen rakentamassa ensimmäistä konettani. AsRock Vaikutti hyvältä, mutta kun luin sen manuaalin niin menin sekasin...:( Mutta kun luin Asuksen niin olin mukana eli Asus emolevy tulee olemaan ensimmäisessä itse kasatussa koneessa. Mikäli en tässä tota AsRockin manuaalista saa selkoa. Sillä joulunalan luultavasti rakentamaan eli ajoissa olaan:D

No mielestäni suunnilleen kaikki emot ovat merkistä riippumatta olleet suunnilleen yhtä helppoja kasata. En sellaista selkeästi helpompaa ole ikinä nähnyt. Kokemusta esim. MSI, Gigabyte, Asus, Asrock, Abit... Kun osat saa käteensä ja miettii asioita niin asiat selkeytyy.

Kuitenkin, nyt on turha miettiä mitään emolevyä sillä jouluun on tietokonemaailmassa pitkä aika. Ei kukaan pysty nyt suosittelemaan emoa joka jouluna kannattaisi ostaa. Suosittelen palaamaan asiaan myöhemmin...

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > amd x6 emolevy

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy