User Käyttäjä Salasana  

tiistai 19.8.2025 / 11:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uusi pelikone ~900e!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusi pelikone ~900e!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:123>
Lurppax
Junior Member

5 tuotearviota
_
3. elokuuta 2010 @ 23:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä mieltä olette tästä kokoonpanosta?
Kannattaako vaihtaa osaa mieluummin johonkin toiseen? Toi menee pikkusen yli mun hintatavoitteen, mutta ehkä ton vielä kestää.

Ja kannattaako mieluummin tilata jostain muualta kuin Jimm'siltä? Asun Tampereella.

Kiitos! :)
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
3. elokuuta 2010 @ 23:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En lähde purkamaan tuosta vikoja veks, vaan teen kokonaan uuden setin (periaatteessa sama mutta panostettu enemmän tärkeisiin osiin):

On halvempikin. Tosin, jos Windows jäi vahingossa veks niin menee jo tämäkin vaihtoon.
Tuon 50e jos voit joustaa, niin sen summan voisi käyttää vaikkapa

Mugen 2 rev B - Freezer Pron tilalle
Fractal R2 - Antec 300 tilalle.

Perusteluina:

Ei Tri-Channel (3x2GB) AM3-lle.
Hyvä poweri, mutta essu on riittävä, liiankin tehokas tähän settiin.
Teran kovo halvemmalla kuin 640GB.
DVD-asemani tukee enemmän meedioita.
Emolevy on kunnollinen, eikä tuollainen vanha rimpula.

Ja muuta jännää sälää, tämä on kuitenkin kannattavampi. Oikeastaan vain parempi emo, ja oikea määrä muistia.

thejammy
Senior Member

6 tuotearviota
_
4. elokuuta 2010 @ 00:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
laita van tilaukseen tuo just gamerin setti, ei tuosta oikeiin valitettavaa löydy....

i7 920|6gb patriot viper 1600MHZ|HD4890|corsair tx750|20cm
Simu_
Junior Member
_
4. elokuuta 2010 @ 00:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Passaako tää rossu tuohon pakettiin?
Ku ei oikein ois tarvetta 6:lle ytimelle, 4:n on jo ihan tarpeeksi...
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/HDZ965FBGMBOX?t=false
piiska
Senior Member
_
4. elokuuta 2010 @ 00:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Simu_:
Passaako tää rossu tuohon pakettiin?
Ku ei oikein ois tarvetta 6:lle ytimelle, 4:n on jo ihan tarpeeksi...
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/HDZ965FBGMBOX?t=false
Miksi ottaa 4 ydintä, kun lähes samaan hintaan saa 6 ydintä?

Asus M4A87TD-EVO | AMD Phenom II X6 1055T + Noctua NH-C12P SE14 | 2x2GB A-Data 1600MHz CL 9 | Vertex3D HD5870 1GB | 1TB Samsung SpinPoint F3 | 500W SilverStone Strider Essential | CM Storm Sniper Black Edition
Simu_
Junior Member
_
4. elokuuta 2010 @ 01:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nojaa, vanhemmat pelit tukeeko ne 6:tta ydintä???
No entä tää paketti, saisko tosta tingittyä hieman tehokkuutta alaspäin, että päästäs siihen 1000 seutuun, näppäimistön, hiiren ja näytön haluisin pitää tuona..
Tuohonhan pakettiin saa vaihettua tietenkin ton 6-ytimisen jos haluaapi..

Senior Member

25 tuotearviota
_
4. elokuuta 2010 @ 09:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Paketissa on isompi näyttö, ei kannata 21.5" pienempää näyttöä ostaa laajakuvana, on muuten tosi pieni.

Tuossa on nyt tingitty hieman noista osista ja tehoista.

500Gb kovo
DX10 näytönohjain, mutta kumminkin tehokas.
Ainoa kannattava 4-ydin prosessori joka on kuitenkin kerroin lukoton. Jos vielä irtoais 29 euroa kannattais vaihtaa 6-ytimiseen.
1333MHz muistit
Emolevyssä hieman tingitty. Integroitu näytönohjain ja toinen PCI-E x16 eli ei ole CrossFireX tukea(tuolla ei nyt edes tee mitään jos koneessasi on Geforcen näytönohjain).

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2010 @ 09:21

Simu_
Junior Member
_
4. elokuuta 2010 @ 12:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
entä atin näytönohjaimet? saako niitä tuohon hintaan?
thejammy
Senior Member

6 tuotearviota
_
4. elokuuta 2010 @ 13:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
HD4890/HD5770 taitaa saada nippa nappa tuohon hintaan....

AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
4. elokuuta 2010 @ 13:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta ei ole järkevää koska GTX260 vie niitä tuhat nolla.
nVidian sivuilla on lista parhaista pelinäyttiksistä, ja yhtään ATIn omaa ei ole edes mukana!

Tosin ATIn sivullakaan ei oo puhetta nVidiasta joten.. Mutta toi on parempi kuin HD5770. Tehojensa ja PhysX:n puolesta.

Simu_
Junior Member
_
4. elokuuta 2010 @ 14:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok, mutta toi näyttö on aivan liian iso mulle, oon nääs nähny 23" hd-näytön, eikä se sovi mulle alkuunkaan, ku oon tottunu tämmöseen 19" neliskanttiseen samsung Sync Master 193plus -näyttöön, ;) Eikä mulla oo hirveesti ylimäärästä pöytätilaa, pitäs ne läksytki jossakin sopia tekemään ;) Että mieluiten 19" led näyttö, tai sitten maksimissaan 21"....

Mut yks sano mulle ettei noi muistit käy tohon emolevyyn joka on tossa mun paketissa?

Ja riittääkö ton näytönohjaimen alle gigan muisti pyörittämään pelejä kunnolla?

Entä tämä näytönohjai?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2010 @ 14:27

Rotten87
Newbie
_
4. elokuuta 2010 @ 14:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok, mutta toi näyttö on aivan liian iso mulle, oon nääs nähny 23" hd-näytön, eikä se sovi mulle alkuunkaan, ku oon tottunu tämmöseen 19" neliskanttiseen samsung Sync Master 193plus -näyttöön, ;) Eikä mulla oo hirveesti ylimäärästä pöytätilaa, pitäs ne läksytki jossakin sopia tekemään ;) Että mieluiten 19" led näyttö, tai sitten maksimissaan 21"....

Mut yks sano mulle ettei noi muistit käy tohon emolevyyn joka on tossa mun paketissa?

Ja riittääkö ton näytönohjaimen alle gigan muisti pyörittämään pelejä kunnolla?
eiköhän toi näyttis ole tuohon pakettiin ihan parhaimmasta päästä. budjetti on sen verran pieni että vaikea mitään high end pelinäyttistä tuohon ottaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2010 @ 14:29

Simu_
Junior Member
_
4. elokuuta 2010 @ 14:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulle toi budjetti on jo niin tiukasti katossa ettei yhtään enempää, tosin mulla pelin tarve on muutama uus simulaattori, ja nämä autopelit, NFS, Burnout, Flatout jne, ne ei taida olla kovin tehoja vieviä pelejä, että jos niitä pystyis pelaamaan melko korkeilla graffoilla niin hyvä ois.. Onko toi am3 -kanta semmonen että siihen löytyy ruutia jatkossakin?
piiska
Senior Member
_
4. elokuuta 2010 @ 14:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Alle giganen pyörittää ihan hyvin, ellet sitten pelaa todella isoilla resoilla. Ja kyllä noi muistit käy tohon emoon. Itellä on toi sama emo (tosin EVO malli) ja A-Datan muistit, eikä ole ongelmia ollut.

Asus M4A87TD-EVO | AMD Phenom II X6 1055T + Noctua NH-C12P SE14 | 2x2GB A-Data 1600MHz CL 9 | Vertex3D HD5870 1GB | 1TB Samsung SpinPoint F3 | 500W SilverStone Strider Essential | CM Storm Sniper Black Edition
Simu_
Junior Member
_
4. elokuuta 2010 @ 14:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulle toi budjetti on jo niin tiukasti katossa ettei yhtään enempää, tosin mulla pelin tarve on muutama uus simulaattori, ja nämä autopelit, NFS, Burnout, Flatout jne, ne ei taida olla kovin tehoja vieviä pelejä, että jos niitä pystyis pelaamaan melko korkeilla graffoilla niin hyvä ois.. Onko toi am3 -kanta semmonen että siihen löytyy ruutia jatkossakin?

Lurppax
Junior Member

5 tuotearviota
_
4. elokuuta 2010 @ 15:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JustGamer:
En lähde purkamaan tuosta vikoja veks, vaan teen kokonaan uuden setin (periaatteessa sama mutta panostettu enemmän tärkeisiin osiin):

http://www.aijaa.com/v.php?i=6502591.png...863/6502591.png

On halvempikin. Tosin, jos Windows jäi vahingossa veks niin menee jo tämäkin vaihtoon.
Tuon 50e jos voit joustaa, niin sen summan voisi käyttää vaikkapa

Mugen 2 rev B - Freezer Pron tilalle
Fractal R2 - Antec 300 tilalle.

Perusteluina:

Ei Tri-Channel (3x2GB) AM3-lle.
Hyvä poweri, mutta essu on riittävä, liiankin tehokas tähän settiin.
Teran kovo halvemmalla kuin 640GB.
DVD-asemani tukee enemmän meedioita.
Emolevy on kunnollinen, eikä tuollainen vanha rimpula.

Ja muuta jännää sälää, tämä on kuitenkin kannattavampi. Oikeastaan vain parempi emo, ja oikea määrä muistia.
Okei, eli jos oikein ymmärsin niin tämä paketti olisi ns. "paras" vaihtoehto minulle? :D
Otin nuo mainitsemasi extrat. 59e menee yli, mutta ehkä se kannattaa sen verta panostaa yli.

E: Itseasiassa muuten.. Jos oikein ymmärsin (mitä en ehkä tehnyt), niin tukeeko tuo emo noita muistipalikoita?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2010 @ 15:29

AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
4. elokuuta 2010 @ 15:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tue. Se tosin ei vaikuta mihinkään. Esim. vanhat pelit jotka eivät tue Windows seiskaa toimivat luultavasti yhteensopivuustilassa silti. Sama näillä muisteilla; käynnistyvät ekaa kertaa ''yhteensopivuustilassa'' 1333MHz, BIOSista voit ne sitten nostella vaikka 1800MHz.

Tuossa on parhaat peliosat mitä alle tonnilla saa. Kotelo on äänieristetty, cooleri on tehokkain alle 50 euron hintaluokassa ja prossuna on 6-ydin, joka pyörittelee luultavasti vielä parinkin vuoden päästä pelejä. Näyttis taas on paras alle 300e omasta mielestä.

E: Uskos jo :)

Voit vaikka laskea: 4 kertaa 3,4 on pienempi kuin 6 kertaa 2,8. Vaikka teho ei aivan noin käsi kädessä kuljekaan, 6-ytimessä on:

Turbo Core-ominaisuus (Inteliltä kopsattu, nostaa ytimien kelloja pelatessa)
2 työntekijää enemmän (vähän laiskempia duunareita, mutta niitä on enemmän)
Parempi valmistustekniikka
Loistohinta (maailman halvin 6-ydinprossu (!).

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2010 @ 15:29

Lurppax
Junior Member

5 tuotearviota
_
4. elokuuta 2010 @ 15:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
E: Nvm enään. :D

Kiitos JustGamerille! Tuolla paketilla sitä luultavasti siis lähdetään liikkeelle. ^^

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2010 @ 15:31

AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
4. elokuuta 2010 @ 15:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pyörittää varmasti mitä tahansa peliä maailmassa ihan nätisti.
Tulevaisuudenkin pelejä melko varmasti ainakin jotenkin :)

thejammy
Senior Member

6 tuotearviota
_
4. elokuuta 2010 @ 16:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JustGamer:

nVidian sivuilla on lista parhaista pelinäyttiksistä, ja yhtään ATIn omaa ei ole edes mukana!

nyt on kyllä ihan pakko yliviivata tää kohta, onpas aivan helvetin typerästi sanottu. Totta kai valmistajan sivuilla mollataan vastustajan tuotetta ja hehkutetaan omaa....

Mutta totta ettei taida tuohon hintaan tällä haavaa parempaa näyttistä saada.

Simu_
Junior Member
_
4. elokuuta 2010 @ 18:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta kun kaikki pelit ei vielä tuo 6:ta ydintä, niin pelaako ne silloin lagimatta?
thejammy
Senior Member

6 tuotearviota
_
4. elokuuta 2010 @ 18:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
läheskään kaikki pelit ei tue 2,3 eikä 4 ydintäkään, itse asiassa tosi harva peli tukee hyvin 4 ydintä.

Kellotettavuus + kellotettavuus on hyvä niin miksi ei riittäisi? ylinmäräiset ytimet vain jää käyttämättä sitten.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2010 @ 18:06

Simu_
Junior Member
_
4. elokuuta 2010 @ 18:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta mitä enempi ytimiä, sen vähemmän suorituskykyä on 1:llä ytimellä... Kun mullakin on pelejä jotka tukee vain yhtä ydintä, niin sehän lagaa pahemmin jos mulla on 6-ytiminen kuin 4-ytiminen rossu?
thejammy
Senior Member

6 tuotearviota
_
4. elokuuta 2010 @ 19:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta mitä enempi ytimiä, sen vähemmän suorituskykyä on 1:llä ytimellä... Kun mullakin on pelejä jotka tukee vain yhtä ydintä, niin sehän lagaa pahemmin jos mulla on 6-ytiminen kuin 4-ytiminen rossu?
mistäs tämmöistä päättelit? kumminkin jos on yhtäaikaa monia softia auki niin ytimistä on hyötyä.

Mainos
_
__

_
BPVest
AfterDawn Addict
_
4. elokuuta 2010 @ 19:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thejammy:
mistäs tämmöistä päättelit? kumminkin jos on yhtäaikaa monia softia auki niin ytimistä on hyötyä.
Varmaan siitä et Windozella on tapana heitellä säikeitä ytimeltä toiselle. Sen takia yks ydin on aina nopeempi ku 2 jos on yhen säikeen softa. Paitti jos välimuistien määrä kasvaa samalla. Phenom II X6 vs X4 näin ei oo.

Silti, ottasin 6 ytimisen, ero on tosi pieni.

Sivu:123>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uusi pelikone ~900e!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy