Elikkäs ostin pari viikkoa sitten uuden pöytäkoneen, Acer Aspire M3400. Hyvin on toiminu eikä mitään ongelmaa ole ollut, mutta nyt parin päivän aikana kone on tuntunu sekoavan. Kun koneen käynnistää, Windows 7 alkaa lataamaan ja lukee että konetta käynnistetään, ja sit esiin pomppaa sininen ruutu ja kone käynnistyy uudelleen. Uudelleen käynnistyttyä tulee valinnoiksi joko suorittaa käynnistyksen korjaus tai laittaa normaali käynnistys. Kone ei tietenkään lähe päälle normaalilla vaan toistaa edellisen, ja käynnistyksen korjaus ei toimi jostaki syystä. Korjattaessa tulee esiin myös vaihtoehto, että koneen voi palauttaa edelliseen pisteeseen, jolloin se vielä toimi, mutta sekin epäonnistuu aina. Joskus kone taas lähtee päälle, mutta heittää McAfee virustorjunnan pois päältä. Aina kun virustorjunnan laittaa takas päälle, se lähtee taas pois päältä. Eilen torjunta vielä toimi, ja kun katoin niin ei löytyny matoja. Pari päivää sitten, eli vähän ennen kuin kone alko temppuilemaan, se asensi automaattisen päivityksen Windows Updatella.
Ite oon enemmänki pelkkä käyttäjä, eli ei oo harmainta hajua, missä vika. Liekö kovalevy rikki vai onko kyseessä yhteensopivuus ongelma sen updaten kanssa. Jos jollakulla on ideoita, niin kertokaa toki.
Moi, Kyseessä on ilmeisesti valmis konepaketti ? Jos näin, kiikuta myyjälle ja sano että ei toimi. Ei kannata itse ruveta säätämään mitään varsinkaan jos et oikein ymmärrä koneiden päälle. Luonnollisesti tulee mieleen että kysymyksessä on jokin komponenttivika ja takuulla hoituu semmoiset asiat.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti VTS: Moi, Kyseessä on ilmeisesti valmis konepaketti ? Jos näin, kiikuta myyjälle ja sano että ei toimi. Ei kannata itse ruveta säätämään mitään varsinkaan jos et oikein ymmärrä koneiden päälle. Luonnollisesti tulee mieleen että kysymyksessä on jokin komponenttivika ja takuulla hoituu semmoiset asiat.