User Käyttäjä Salasana  

perjantai 27.6.2025 / 16:16
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > core i7-950 vs amd x6 1090tbe
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Core i7-950 vs AMD X6 1090TBE
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
8. syyskuuta 2010 @ 23:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Ei se trimmi riipu emosta vaan SSD:sta. SSD ei tue trimmii -> ihan sama mikä emo on alla.

Pätee RAID hommiin samoin. Ehkä noi SSD:t saa RAID trimmit jossain vaiheessa.
Riipuuhan?

Monet, kuten minä, käytän emon omaa Sata-ohjainta, se sopii myös yleensä jonkinlaiseen RAID käyttöön. Näitä Sata-ohjaimia tosin ohjaa jonkinlainen ajuri käyttöjärjestelmästä käsin ja sitä kautta saadaan erillaisia ominaisuuksia, kuten uusin Intellin ohjain pystyy ohittamaan RAIDissa olevat asemat ja TRIMmaamaan muut SSD.t jotka ei ole RAIDissa mukana, mutta ovat kuitenkin saman sata-ohjaimen alaisuudessa.

Tätäkään ei aikaisemmin pystytty tekemään, vaikka SSD tuki TRIMä.

TRIM tuki, tuntuu nyt olevan jokaisessa SSD.sä tänäpäivän, joten TRIMn toimivuus ei enää ole kinni SSD.stä vaan pikemminkin, sitä käyttävästä ohjaimesta.

Eli jollei AMD pysty välittämään käyttöjärjestelmän TRIM-komentoa, sata-ohjaimen kautta, levylle, ei sen nopeammasta SATA-väylästä ole pidemmänpäälle hyötyä.

Edit: samat silmät kesättalvet. Just eli kun tiedosto on pirstoutunut esim 2 levylle on sen TRIM hieman hankalaa levynpäästä, kun osa on toisessa levyssä?

Itse kyllä ajattelen että se on niitä ohjaavan ohjainmen työ kertoa että tämä pirstale trimmataan ,jne.. mutta mene ja tiedä...

Lainaus:
Ei tosta prossusta puhti ihan heti lopu.
Juu taitaa olla näin, itte juuri selailin joitain peli testejä ja resollani 1920x1080, ei tuntunut edes kelloilla olevan väliä. Tiedä sitten testien todenmukaisuutta, ottaen huomioon että minulla on 2kpl 5970 kokoonpanossani.

Mutta eiköhän tämä tästä OTsta.
Itse valitsisin AMDn 1090T noista, kertinlukottomuuden, hinta/tehon (koko kokoonpanon) perusteella.

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. syyskuuta 2010 @ 23:36

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
9. syyskuuta 2010 @ 07:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mutta luulen että ennemmin siitä pullonkaula tulee kuin 2x5970.

// 3570k @ 4.6 veden alla // ASUS Sabertooth Z77 //R9 390 @ 1180mhz // Kingston HyperX 8gb 1866mhz // SFGG modular 800w // Cooler Master HAF932 // AOC 29 Ultrawide 2560x1080
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
9. syyskuuta 2010 @ 17:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ju kyllä prossu/emo on puollonkaula mun kokoonpanossa. Mutta uusimalla ei saa ihan yhtä paljon hyötyä, jotta siihen kannattaisi 300-500 ? käytää. +emon myötä käyttis, oem kun on tällähetkellä.

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.
raven0ak
Member
_
9. syyskuuta 2010 @ 21:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mummy:
Ju kyllä prossu/emo on puollonkaula mun kokoonpanossa. Mutta uusimalla ei saa ihan yhtä paljon hyötyä, jotta siihen kannattaisi 300-500 ? käytää. +emon myötä käyttis, oem kun on tällähetkellä.
eihä se oem lisenssi pitäs vanheta pois pelkästää konee päivityksel, jos alkaa valittaa ni soitat mikkisofta tukee nii uudistavat lisenssi tjsp.
Mainos
_
__

_
BPVest
AfterDawn Addict
_
9. syyskuuta 2010 @ 21:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti raven0ak:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mummy:
eihä se oem lisenssi pitäs vanheta pois pelkästää konee päivityksel, jos alkaa valittaa ni soitat mikkisofta tukee nii uudistavat lisenssi tjsp.
OEM lisenssi menee jos emo vaihtuu. Tää on virallinen kanta. Mut eiköhän sitä voi vaikka selittää et "emo hajos" ja se siitä.

Ainaki kannattaa yrittää.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. syyskuuta 2010 @ 21:32

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > core i7-950 vs amd x6 1090tbe

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy