User Käyttäjä Salasana  

torstai 7.8.2025 / 21:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > kuparinpala irrallaan
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kuparinpala irrallaan
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Occi_
Newbie
_
5. syyskuuta 2010 @ 21:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun pidin läppäriäni päällä siitä kuului raksutusta. Avasin takaa läpän jonka alla on muistikammat, tuuletin jne. Löysin suunnilleen tuulettimen kohdalta kuparinpalasen joka on jälkien perusteella ollut tuon mikälienee prosessorin päällä? Onko asia näin ja millä aineella nuo ovat yleensä kiinni? Liimalla, jollain piitahnalla vai jollain muulla?

Koneen sisälmykset: http://www.aijaa.com/v.php?i=6666631.jpg

Kuparinpala jonka löysin: http://www.aijaa.com/v.php?i=6666653.jpg

EDIT: Unohdin mainita, että raksutus luultavasti johtui siitä että kuparinpalanen oli osunut tuulettimen väliin kun tuuletin pyöri.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. syyskuuta 2010 @ 21:02

Senior Member

4 tuotearviota
_
5. syyskuuta 2010 @ 21:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hui kamala, ihme että emo on säästynyt oikosululta.

Kuparinpala taitaa olla lämmönjohdin tuon Nvidian piirin päältä.

Tätä ainetta olen itse käyttänyt kun heatsinkissä tai muussa lämmönjohtimessa ei ole ollut ruuveja tai klipsikiinnitystä.
Occi_
Newbie
_
5. syyskuuta 2010 @ 22:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ugge:
Hui kamala, ihme että emo on säästynyt oikosululta.

Kuparinpala taitaa olla lämmönjohdin tuon Nvidian piirin päältä.

Tätä ainetta olen itse käyttänyt kun heatsinkissä tai muussa lämmönjohtimessa ei ole ollut ruuveja tai klipsikiinnitystä.
Kiitos vastauksesta, auttaa varmaan, mutta saako tuota liimaa tai edes vastaavaa mistään suomalaisesta nettikaupasta tai elektroniikkaliikkeestä? Pitäisi nimittäin saada kuntoon kone 3-4 päivän sisällä ja kun dealextremen postitusajat ovat kuulemma 2-3 viikkoa. :D
Senior Member

4 tuotearviota
_
5. syyskuuta 2010 @ 23:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
TÄSSÄ olisi.
valkkari
Junior Member
_
5. syyskuuta 2010 @ 23:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tulipahan vain mieleen.... sieltä koneen sisältä pitäisi löytyä vielä jotain muutakin. Tuskin toi pelkkä kuparinpala yksistään on tuon nvidian päällä minkä olet kuvassa rengastanut..... Esim jotain jäähdytys siilin tapasta sieltä pitäisi vielä löytyä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. syyskuuta 2010 @ 23:14

Senior Member

4 tuotearviota
_
6. syyskuuta 2010 @ 00:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen nähnyt lämmönjohtimena oleva ihan pelkän kuparilevyn, muistaakseni jossain HP:n läppärissä oli.

Eli ei tuo mahdottomuus ole.

Kannattaahan toki katsoa ettei löydy enempää irrallisi leluja koneen sisältä.
Mainos
_
__

_
Occi_
Newbie
_
6. syyskuuta 2010 @ 19:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ugge:
Olen nähnyt lämmönjohtimena oleva ihan pelkän kuparilevyn, muistaakseni jossain HP:n läppärissä oli.

Eli ei tuo mahdottomuus ole.

Kannattaahan toki katsoa ettei löydy enempää irrallisi leluja koneen sisältä.
Pitääpä kokeilla tuota liimaa. Eipä tuolta mitään muita osia löytynyt joten ei kai siinä mitään muuta ollut tai se on johonkin pudonnut. Kone on kärsinyt joskus vähän lämpöongelmista kun on kuumentunut liikaa. Jos haluatte ohjeistaa vielä jos on mahdollista tuonne jotain siiliä pistää niin otan neuvoja mielelläni vastaan. Kiitosta jo näistä ohjeista.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > kuparinpala irrallaan

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy