User Käyttäjä Salasana  

lauantai 8.11.2025 / 22:43
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > uus kovo, bios tuntee, dos ei - why oh why
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uus kovo, bios tuntee, dos ei - why oh why
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
dohhh
Newbie
_
18. syyskuuta 2010 @ 23:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Monet päät on tätä jo pohtinut, mutta ratkaisua ei ole vielä löytynyt.

Ongelman ydin on että laitoin uuden kovalevyn läppäriin ja vaikka BIOS tunnistaa kovon, DOS ei tunnista sitä vaikka mitä buuttia käyttäisin - eli en pysty asentamaan käyttöjärjestelmää.

Kone on mallia Lenovo X60 joka on mini läppäri ilman CD asemaa.

Olen koittanut useita USB buutteja ilman onnistumista (lähimpänä mitä olen ollut USB buutilla oli että DOS tunnisti kovon mutta antoi väärän tunnuksen kovolle - eli kovo ei saanut tunnusta C:\ vaan D:\ tai jokin muu, joten en pystynyt asentamaan Windowsia).

Olen myös yrittänyt luoda buutti disun Windows Vistalla (minulla on USB disketti asema) mutta tämä ei tunnista kovoa dossissa.

Olisin erittäin kiitollinen jos joku voisi ohjata minut sivulle (englannin kielinen sivu sopii hyvin) jolla saan ratkaistua tämän ongelman / kirjoittaa minulle ohjeet.

Lisä pointtina lienee hyvä mainita että olen partitioinut ja formatoinut kovon NTFS:ksi normi PC:llä.
dohhh
Newbie
_
18. syyskuuta 2010 @ 23:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lisätään nyt se vielä että justiin avasin ja tarkistin että kovossa ei oo jumppereita paikalla eikä ollut (käsittääkseni näin tämän pitäisi olla?)
Senior Member

5 tuotearviota
_
19. syyskuuta 2010 @ 02:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitähän ihmettä nyt taas? DOS? Alustettu toisessa koneessa? Vistan boottidisketti? Disketti 2000 luvulla?

Mitä käyttistä olet asentamassa?
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > uus kovo, bios tuntee, dos ei - why oh why

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy