User Käyttäjä Salasana  

torstai 22.1.2026 / 23:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > pelikone n. 1000e
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pelikone n. 1000e
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
beast__
Newbie
_
21. syyskuuta 2010 @ 23:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä uutta pelikonetta olisin hankkimassa. Hintaa saisi olla korkeintaan sellainen 1200e, mielummin kuitenkin vähän vähemmän. Näyttöä ja hiirtä ei tarvi tuohon hintaan sisältyä, mutta näppäimistö olisi hyvä olla. Ensimmäistä kertaa olen omaa konetta kasaamassa, joten kauheasti en näistä hommista tiedä. Kaksi peliä on nyt tällä hetkellä mielessä joita aikoisin tuolla koneella pelata. Ne ovat GTA IV ja sen lisäosat ja Mafia 2.

Kellään ehdotuksia jostakin hyvästä kokoonpanosta? :)
Kajtu
Senior Member

1 tuotearvio
_
21. syyskuuta 2010 @ 23:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä olisi Intel Setti 6gb muistilla, Intel i7 950 prosessorilla ja 1280mb muistilla oleva GTX470 näyttis. Muistathan kertoa että jos haluat käyttöjärjestelmänkin mukaan. kasausohjeet täältä --> http://jaaari.no-ip.com/foorumi/viewtopic60672.html tietenkin menee hieman erillälailla Intel prossun kanssa tuo kokoaminen mutta helppoa se on.

Ja sen kovalevyn otat tuosta alemmasta tähän kokoonpanoon.

Tuohon vielä valitset mieluisen kotelon. Define R3 kotelot ovat loppuneet joten valintasi on sinun :D Ja myös lisätä Prosessorin cooleri, mutta en tiedä Intelin puolelta mitään hyvää vaihtoehtoa.

Koottu http://www.jimmspc.fi/

www.youtube.com/user/StriatusGaming

FX-6100@4,2ghz ilmalla, 8gb ddr3 1600mhz, Zotac GTX480 amp!@860mhz/1ghz(mem)1.07v, ja Flower Power 750w

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. syyskuuta 2010 @ 23:33

Hanzki
Suspended due to non-functional email address
_
21. syyskuuta 2010 @ 23:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

tulee suunnillee vähä yli 1000e ja valitset vielä jonkun näppäimistön tuolta.

Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
Kajtu
Senior Member

1 tuotearvio
_
21. syyskuuta 2010 @ 23:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hanzki, R3 koteloa ei ole jimmsillä, ja tuohon 1200e hintaan kannattaa jo suunnitella Intel paketti, ja ylempi paketti vie tuota 100/0 prossueron takia. Pelissä sitä ei tietenkään huomaa. ja toiveenahan oli että hän kasaa koneen itse ensimmäistä kertaa.

Ja Intel paketti soveltuu myös paremmin editointiin.

FX-6100@4,2ghz ilmalla, 8gb ddr3 1600mhz, Zotac GTX480 amp!@860mhz/1ghz(mem)1.07v, ja Flower Power 750w

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. syyskuuta 2010 @ 23:36

Hanzki
_
21. syyskuuta 2010 @ 23:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi olla montaakin mieltä siitä, kannattaako 1200e luokkaan suunnitella inttelin pakettii :()

Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
BPVest
AfterDawn Addict
_
21. syyskuuta 2010 @ 23:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
AMD ja Intel paketin hintaerolla saa SSD lätyn jolloin AMD vie tuhat-nolla.
beast__
Newbie
_
22. syyskuuta 2010 @ 00:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hintaa saisi kuitenkin olla mielummin n. 1000-1100e ja käyttöjärjestelmän pitäisi sisältyä mukaan.
Hanzki
_
22. syyskuuta 2010 @ 00:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No katso nyt toi mun paketti. ERINOMAINEN.

Senior Member

25 tuotearviota
_
22. syyskuuta 2010 @ 09:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hanzki:
No katso nyt toi mun paketti. ERINOMAINEN.
Erinomainen on, pari osaa menee kuitenkin vaihtoon, koska hinnat ovat vaihtuneet.

Näytönohjain: http://www.jimmspc.fi/tuote/N470GTX-M2D12
Muisit: http://www.jimmspc.fi/tuote/AD3U1333B2G9-2

Kasauksenkin suosittelen tekemään itse, ellei peukalo ihan keskellä kämmentä ole. Youtubesta löytää hyviä videoita minkä avulla varmasti osaisit koneen kasata("How to build a pc"), mutta jos ei ole mitään hajua mitä olet tekemässä tai et vain halua rikkoa uusia osia, kannatta antaa liikkeen kasata.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. syyskuuta 2010 @ 09:11

Simu_
Junior Member
_
22. syyskuuta 2010 @ 15:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko minun tekemä paketti hyvä? Itselleni.. Alhaalla oleva näytönohjain on vaihtoehto tolle mini-ohjaimelle. Onko tossa virtalähteessä lähtöjä että saa laitettua noita tuulettimia jatkossa jos haluaa, kun tuossa kotelossa on paikat 7:lle tuulettimelle ja siinä on 2 vakiona...

Tämä näyttö

Oho, prossujäähy unohtu. Mitä suosittelette hyväksi/halvaksi? Jos kellottelee joskus?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. syyskuuta 2010 @ 15:49

piiska
Senior Member
_
22. syyskuuta 2010 @ 16:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Asus M4A87TD-EVO | AMD Phenom II X6 1055T + Noctua NH-C12P SE14 | 2x2GB A-Data 1600MHz CL 9 | Vertex3D HD5870 1GB | 1TB Samsung SpinPoint F3 | 500W SilverStone Strider Essential | CM Storm Sniper Black Edition
AfterDawn Addict

21 tuotearviota
_
22. syyskuuta 2010 @ 16:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Onko minun tekemä paketti hyvä? Itselleni.. Alhaalla oleva näytönohjain on vaihtoehto tolle mini-ohjaimelle. Onko tossa virtalähteessä lähtöjä että saa laitettua noita tuulettimia jatkossa jos haluaa, kun tuossa kotelossa on paikat 7:lle tuulettimelle ja siinä on 2 vakiona.
Tämä ehdotukseni on halvempi ja jää rahaa tähän näyttöön linkTässä on myös enemmän tehoa.

Parempi

link

890GX Extreme3,Phenom II X6 1055T,Mugen 2,GTX 460 OC,Kotelo R3,HyperX 2x2GB DDR3 1600MHz,Kiintolevy F3 1TB,
Blu-ray,Antec TruePower 550W,BenQ 24LED,Acer V223HQ,Creative Gigaworks T3,Razer Arctosa,Logitech G400,Siberian V2 Blue Edition,G27 Ratti,Asus X5DC läppäri,Samsung 6-sarjan 40,PS3 320Gb,NuForce NE700X,Brother MFC-J6710DW, Nokia Lumia 800, Motorola Razr Maxx, B&W C5 mobile headphones

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. syyskuuta 2010 @ 16:33

Simu_
Junior Member
_
22. syyskuuta 2010 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En halua parempaa näyttöä, 21.5" on maksimi leveys. Ei leveempää mahdu enkä halua, nyt oon tottunu 19" näyttöön. Saako tohon emoon 1600 tai nopeammat muistit?
Vai onko toi 1333 riittävä nopeus tulevaisuutta ajatellen?

Sun paketista niin ton mun paketin kotelon laittasin siihen, valkonen on ruma, ja onko toi 550 riittävä vai pitääkö olla 600 poveri? Onko toi ninja parempi cooleri kuin Freezer 7? Tulipahan noita kysymyksiä... :)
Vuohi
Senior Member
_
22. syyskuuta 2010 @ 16:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koteloa löytyy myös mustana jos se miellyttää enemmän: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/FD-CA-DEF-R3-BL. Freezer 7:lla pärjäät normaalikäytössä hyvin ja jopa pienillä kellotteluillakin. Jos tarkoitus on tulevaisuudessa kellotella enemmän niin ota Ninja.
AfterDawn Addict

21 tuotearviota
_
22. syyskuuta 2010 @ 17:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
1333 ja 1600 eroo et voi huomata muuta kuin testeissa ero on todella pieni eikä se vaikuta mihinkään. Koteloa saa neljässä eri värissä. Ninja3 on loistava. Ota vaan pienempi näyttö jos haluut.
550w on riittävä

Tehoa löytyy hyvin kaikki pelit pyörii loistavasti.
Painotan vielä ettei muistin nopeudella ole väliä ainakaan 1333 ja 16000.
Eri jutu jos ero olisi 200-2000 ^^
Simu_
Junior Member
_
22. syyskuuta 2010 @ 17:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko tossa kotelossa nämä kuuloke+mikkiliittimet eessä? Ja onko toi mun kotelo, kun siinä ei mainita mitään sisäisestä 5.25-paikasta, onko se niin että siihen ei saa cd-asemaa sisälle siihen koneeseen? (etupaneeliin) Ja muutenkin pitäisin tosta mun kotelosta...

Entä tämä muistipuoli?
AfterDawn Addict

21 tuotearviota
_
22. syyskuuta 2010 @ 17:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
R3 kotelossa on Kuuloke/mikki liitännät kotelon edessä päällä. Koneen päällä on myös USB paikkoja
Mun R3 kotelo vie koteloasi 100-0 hiljaisuudessa jäähdytyksessä ja kaikessa muussakin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. syyskuuta 2010 @ 17:52

Simu_
Junior Member
_
22. syyskuuta 2010 @ 17:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis "Mun valitsemaa" koteloa ;) No selvä otettais sitten toi R3-kotelo.. Vielä näistä muisteista? :)
Maffe69
Junior Member
_
22. syyskuuta 2010 @ 18:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
R3 Koteloita tulee Jimmsiin lokakuun aikana lisää.. Ihan vaan tiedoksi :)

Phenom II X6 1055T 3.8GHz Cooled by Scythe Ninja 3 |2 x 2GB DDR3 1600MHz|890GX Extreme3|Nvidia GeForce Asus Gtx 470|P183 ATX-tornikotelo|CM 700W ATX-virtalähde|Windows 7 Home Premium 64-bit
Vuohi
Senior Member
_
22. syyskuuta 2010 @ 18:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Simu_:
Siis "Mun valitsemaa" koteloa ;) No selvä otettais sitten toi R3-kotelo.. Vielä näistä muisteista? :)

Kuten Pc_P jo totesi, noiden muistien nopeudella ei ole niin suurta eroa, joten ota ne jotka saat edullisemmin.
Simu_
Junior Member
_
22. syyskuuta 2010 @ 18:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo en nähnyt tuota viestiä. Nyt on asia selvä. Kiitos avusta!!
beast__
Newbie
_
22. syyskuuta 2010 @ 20:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hanzki:

tulee suunnillee vähä yli 1000e ja valitset vielä jonkun näppäimistön tuolta.
Elikkäs nyt minulla olisi tämä sama kokoonpano, mutta lisäsin siihen käyttöjärjestelmän ja vaihdoin näytönohjaimen tähän.
http://www.jimmspc.fi/tuote/N470GTX-M2D12

Tuon näytönohjaimen tilaamalla saa myös Mafia kakkosen ilmaiseksi, mikä olisi mukava juttu. :)

Tuon kokoonpanon koteloa ei muuten löydy varastosta, joten olisiko kenelläkään ehdottaa jotakin hyvää koteloa? Ja pitäisikö muistia olla enemmän kuin 4 gigaa?
AfterDawn Addict

21 tuotearviota
_
22. syyskuuta 2010 @ 21:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
4g Muistia riittää tuota koteloa tulee varastoon lisää kannattaa odottaa, koska se on paras kotelo alle 100e eli se loppuu aina äkkiä.

Omistan itse saman kotelon ja voin sanoa että kotelo on todella hiljainen, viileä ja liitännät ja napit on loistavasti sijoiteltu.
Kajtu
Senior Member

1 tuotearvio
_
23. syyskuuta 2010 @ 17:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Simu_:
Onko minun tekemä paketti hyvä? Itselleni.. Alhaalla oleva näytönohjain on vaihtoehto tolle mini-ohjaimelle. Onko tossa virtalähteessä lähtöjä että saa laitettua noita tuulettimia jatkossa jos haluaa, kun tuossa kotelossa on paikat 7:lle tuulettimelle ja siinä on 2 vakiona...

Tämä näyttö

Oho, prossujäähy unohtu. Mitä suosittelette hyväksi/halvaksi? Jos kellottelee joskus?
asgard gamer pois kotelona, sen verran paska kotelo on, itselläni on kyseinen kotelo ja ongelmaa tuon tuostakin. älä perkeleessä maksa 69e siitä, itekki 40e maksoin turhasta paskasta.

Mainos
_
__

_
Simu_
Junior Member
_
24. syyskuuta 2010 @ 17:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riittääkö tossa R3:ssa tila? Vai onko tämäparempi?

Ja saako tuohon R3:seen esim cd-aseman ja jonkinsortin säädinpaneelin laitettua? Entä tohon xl:ään, koska sen kuvissa näyttäs olevan vain noita "pikkureikiä" että saako siihen cd-aseman? Sisäisen..

Vai onko toi 5.25" cd-asema, vai onko 3.5" cd-asema?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. syyskuuta 2010 @ 17:58

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > pelikone n. 1000e

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy