|
Uutta konetta vaatimattomasti 500 eurolla.
|
|
|
mydash
Member
|
2. lokakuuta 2010 @ 16:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Eli siis saiskohan kasattua 500 eurolla semmosen tietokoneen jolla ois tarkotus päästä pelailemaan. Jotain tavallisen kuvanlaadun omaavia elokuviakin saatan katsella mutta leffoja varten on jo vehkeet. Eli siihen tietokoneeseen en tarvitsisi näyttöä, hiirtä ja näppäimistöö eli siis ihan perus yksikkö koteloineen päivineen mahdollisimman parhaimpaan pelailuun. Tiedän että 500 euroa ei paljoa ole mutta nyt ei löydy meikäläiseltä enempää rahaa tähän touhuun ja ajattelin että jos joku auttaisi tässä koneen osien valitsemisessa koska sitä itse en osaa ja luulen sen olevan halvempaa kuin kaupasta ostaminen.
PS: Kotelon ulkonäöllä ei ole väliä kunhan saisin tehoo koneeseen. Käyttöjärjestelmääkään en tarvitse.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. lokakuuta 2010 @ 16:12
|
|
Grabacr
Member
1 tuotearvio
|
2. lokakuuta 2010 @ 16:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Intel Core i3-350M (2,26 Ghz, 3MB L3 cache) | ATI Mobility Radeon HD 5650 1Gb|
4 GB DDR3 (1066 Mhz) Memory | 500 GB HDD | Windows 7 Home Premium 64bit

|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
2. lokakuuta 2010 @ 16:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
mydash
Member
|
2. lokakuuta 2010 @ 16:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuulostaa vissiin ihan hyvältä sit ois semmonen juttu että käykö näytöks tuommone tavallinen LG telkkari oon ainakin sitä käyttänyt kannettavan näyttönä ja siitä telkasta löytyy toi RGB ja HDMI liitännät?
|
Senior Member
25 tuotearviota
|
2. lokakuuta 2010 @ 17:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mydash: Kuulostaa vissiin ihan hyvältä
Ei kuulosta. Huomattavasti parempaakin saa 500:lla eurolla.
Lapstore.fi

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. lokakuuta 2010 @ 17:12
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
2. lokakuuta 2010 @ 18:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, onhan wasdasin setissä huomattavasti tehokkaampi näyttis, samoin prossu joka vie Athloniakin mennen tullen. Emolta puuttuvat SATA3 ja USB3-liitännät, ja jos niitä joskus viiden vuoden päästä tarttet, lisäkortti emoon on parikymppiä.
|
|
mydash
Member
|
3. lokakuuta 2010 @ 12:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Joo eli kannattaa ottaa tuo wasdasin paketti kokonaisuudessaan tilaukseen näin ajattelin. Pitää ensviikolla tilailla toivottavasti ei tarjoukset mee umpeen. Kiitos teille kaikille.
|
|
mydash
Member
|
3. lokakuuta 2010 @ 12:35 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Vielä jos kysyisin sittenkin sellaisen jutun että minkälaisen käyttöjärjestelmän tuollaiseen koneeseen kannattaa asentaa ajattelin käydä kaupasta ostamasta mutta nyt alko mietityttää että minkälainen kannattaa siihen asentaa ku niitähän on jotain eri bittisiä tai semmosta nii varmaan joku Windows 7 mutta mikä niistä ois kannattavin eikä ole väliä paljo se käyttis maksaa?
PS: En viitsinyt muokata edellistä viestiä kun tuli eri asiaa anteeksi jos se jotain närkästyttää.
Edit: Toi Windows 7 Ultimate 64 bittinen on varmaan järkevin? Sen ajattelin hommata.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. lokakuuta 2010 @ 12:42
|
|
jkstone
Suspended permanently
|
3. lokakuuta 2010 @ 13:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ajattelit maksaa käyttiksestä niin paljon kuin koneesta?
Ehdottomasti
Windows 7 Home Premium 64-bit OEM
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
3. lokakuuta 2010 @ 13:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone: Ajattelit maksaa käyttiksestä niin paljon kuin koneesta?
Ehdottomasti
Windows 7 Home Premium 64-bit OEM
Samaa mieltä. Ultimatessa ja Professonialissa ei ole oikeastaan muuta kuin turhia lisäominaisuuksia. Voi valita kielen, ja löytyy virtuaalinen xp-tila. Molemmat turhia. Suomenkielinen on kuitenkin koko ajan käytössä, Home Premiumin yhteensopivuustila on aivan yhtä yhteensopiva kuin tuo virtual xp, ja vaikkei olisikaan, oikea xp maksaa käytettynä alle parikymmentä euroa.
64-bittinen tukee lähes rajattomasti muistia, 32-bittinen vain ~3GB. Sen vuoksi 64-bittinen Home Premium on kaikkeista paras käyttöjärjestelmä.
|
|
jkstone
Suspended permanently
|
3. lokakuuta 2010 @ 13:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JustGamer: Ultimatessa ja Professonialissa ei ole oikeastaan muuta kuin turhia lisäominaisuuksia.
...
ja löytyy virtuaalinen xp-tila. Molemmat turhia.
Home Premiumin yhteensopivuustila on aivan yhtä yhteensopiva kuin tuo virtual xp, ja vaikkei olisikaan, oikea xp maksaa käytettynä alle parikymmentä euroa.
Noh, itse en pitäisi XP-modea turhana, itse ainakin pidän sitä hyödyllisenä, mutta threadin aloittajalle se on kyllä turha. Samoin Bitlocker, parempi kun ei ala sen kanssa pelleilemään, ja sitäpaitsi ilmaiseksi saa esim. Truecryptin, joka on vähintäänkin yhtähyvä.
No älä nyt sentään viitsti pitää yhteensopivuustilaa jotenkin hyvänä.
XP:ssä olet oikeassa. Ja saahan sitäkin kuukauden käyttää ilmaiseksi jos on vain jokin pienehkö asia.
Ja vielä OEM versio, niin pääsee halvemmalla.
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
3. lokakuuta 2010 @ 13:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä se yhteensopivuustila on mun mielestä aivan erinomaisen hyvä. Ainakin itse olen saanut sen kautta toimimaan jokaisen kokeilemani 64-bittistä käyttistä tukevat pelit. Call Of Duty, Allied Assault, Vice City, Half-Life, San Andreas, Road to Hill 30, Call Of Duty 2... Vain muutamia mainitakseni.
Tai no, ainakin se on oikein kätevä ja hyödyllinen. Ei nyt sitten jostain syystä ehkä hyvä, mutta hyödyllinen. Ei tietenkään mikään dosbox mutta kuitenkin.
|
|
jkstone
Suspended permanently
|
3. lokakuuta 2010 @ 13:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JustGamer: Kyllä se yhteensopivuustila on mun mielestä aivan erinomaisen hyvä. Ainakin itse olen saanut sen kautta toimimaan jokaisen kokeilemani 64-bittistä käyttistä tukevat pelit.
...
Tai no, ainakin se on oikein kätevä ja hyödyllinen. Ei nyt sitten jostain syystä ehkä hyvä, mutta hyödyllinen. Ei tietenkään mikään dosbox mutta kuitenkin.
Eikö sitten toiminut muuten?
Ja tuota en ymmärtänyt, jos tukee niin tukee.
No XP-moden tarve riippuu siitä mitä koneella tekee.
Jaa eine dossipelit mun mielestä "oikeallakaan" XP:llä toiminut.
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
3. lokakuuta 2010 @ 13:52 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No käytin nyt lähinnä tuota dosboxia vertaamaan sitä yhteensopivuuden tasoa ja määrää :D
E: Nuo luettelemani eivät ainakaan mulla suoraan asentamalla tai järjestelmänvalvojana suorittamalla toimineet. Kummasti rupesivat joko 95- tai xp-yhteensopivuustilassa pelittämään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. lokakuuta 2010 @ 13:54
|
|
jkstone
Suspended permanently
|
3. lokakuuta 2010 @ 14:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla ainakin Half-Life ja San Andreas toimi.
Mutta olen kyllä vääntänyt sen verran tuollaisten yhteensopimattomuuksien kanssa, etten niinkään kehuisi.
:D
|
|
mydash
Member
|
3. lokakuuta 2010 @ 14:07 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ok eli siis ku mul ois noi käyttikset kaverilta saan varmaan minkä tahansa niin siitä voin valita käyttiksen nii kannattaa siis ottaa windows 7 home edition 64 bittinen. Kaikki tarvittavat löytyyki jo tosta paketista siis eli ei muuta kun se käyttis sitte siihe nii pääsen datailemaan. Tilasinkin jo tuon paketin ei muuta kuin oottelemaan.
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
3. lokakuuta 2010 @ 14:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No vähän tuntuu joo että nä on yksilökysymyksiä seiskan kanssa... Melkeinpä kaikki tuntemani ovat saaneet San Andreasin toimimaan mukinoitta, paitsi yksi jolla se ei kertakaikkiaan toimi CD:ltä asennettuna. Itse jouduin turvautumaan xp-tilaan, muuten tuli kaikenlaista erroria joka raossa.
Half-Lifen kanssa taas yksi tuttava sai asennettua koko höskän ilman ongelmia, itsellä taas suora-asennuksessa valitti keskusmuistin vähäisyydestä. 95-tilassa äänet tulivat puolenkymmentä sekuntia jäljessä, xp-tilassa kaikki sujuu kuin unelma.
Mutta eiköhän tä offtopic jo riitä... Hyvä vaan, että sama käyttis käyttäytyy erilailla kuin toinen samanlainen :D
E: Saat kaverilta minkä tahansa valitsemasi käyttiksen? Tiedätkös, poika, että waretus on laitonta ja kaiken muun kukkuraksi et voi rekisteröidä käyttistä, ainakaan samalla tavalla kuin ostetun kanssa. Tsot tsot...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. lokakuuta 2010 @ 14:09
|
|
jkstone
Suspended permanently
|
3. lokakuuta 2010 @ 14:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mydash: kaverilta saan varmaan minkä tahansa
Hyi hyi...
Jos et itse osaa hommata niin et varmaankaan osaa pitää aitonakaan.
|
|
mydash
Member
|
3. lokakuuta 2010 @ 14:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No lähinnä tarkotin sitä että sillä on käyttämättömiä käyttiksiä ja ostan siltä pilkkahintaan jonkun. Ja aito on =)
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
3. lokakuuta 2010 @ 15:00 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Niin.. Tulee sellaisessa pahviboksissa, jossa on DVD-levy, manuaali ja aitoustodisteena lisenssitarra joka sisältää serial keyn? Jos näin ei ole, ei ole käyttämätön ja aito.
|
|
mydash
Member
|
3. lokakuuta 2010 @ 17:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ok. Entä jos ei ole aito ja en tiedä siitä niin pyöriikö se silti koneessa? Jos se lisenssikoodikin ois jostai hankittu niin se windows ei silti sitä tajuis niin enhän mäkään sitä tajuaisi? Entäs jos ostaa suoraan kaupasta nii onko tuo yli 100 euroo windows 7 home editionista vähä liikaa kuulostaa aika paljolta, mistään ei vissii halvemalla saa?
Edit: Ja tuossa tilauksessahan niin siinä kotelossa oli vissiin 1 tuuletin niin se kai riittää tohon koneeseen uskoisin?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. lokakuuta 2010 @ 17:20
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
3. lokakuuta 2010 @ 17:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Pyöriihän se vallan mainiosti ilman mitään koodeja. Mutta et voi rekisteröidä sitä Microsoftin sivuilta, joten järjestelmä on epävakaa ja puutteellinen. Esim. Windows Update ei toimi, jolloinka olet aika hiton altis kaikille viruksille - olipa sitten käytössäsi mikä virustorjunta tahansa.
113? Lapstoressa. Windows 7 Home Premium 64-bit OEM. Sen ostat, ja saat varmasti aidon, luotettavan ja hyvän käyttöjärjestelmän. Ei ole liikaa, koska Seiska on oikeasti joka pennin arvoinen. Niin kauan kun hinta on alle 120? se ei maksa liikaa.
|
|
mydash
Member
|
3. lokakuuta 2010 @ 17:43 |
Linkki tähän viestiin
|
No niin on varmaan suoraan kaupasta järkevin käyä ostaa. Pitääpä alkaa säästää hieman rahaa sitä varten ennenkuin kone tulee, enkä itseasiassa tiedä edes milloin se kone tulee mutta ei kai sillä niin kiire ole kun ei käyttistäkään ole vielä.
Edit: Tossa powercolouris näyttäis olevan HDMI liitäntä eli siis saan varmaan HD kuvaa ku liitän HD Telkkuuni? Ellei koneen tehot ota vastaan?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. lokakuuta 2010 @ 18:42
|
|
jkstone
Suspended permanently
|
3. lokakuuta 2010 @ 19:37 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Molempiin kyllä. Kyllä tehot siihen riittää.
|
|
Mainos
|
  |
|
|
mydash
Member
|
3. lokakuuta 2010 @ 21:50 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jeps kiitos kaikista vinkeistä tähän asti =)
|