Tässä jo pari viikkoa olen ihmetellyt mikä on koneessa vikana ja nyt on jo pieni vainu asiasta. Olen formatoinut ja asentanut W7 Ultimate 64-bit jo pari kertaa mutta ongelma pysyi. Huomasin kuitenkin että aina kun asensin ajurit (versiot 258.56, 258.96, sekä 260.63) niin kaikilla jäätyi aina "Tervetuloa" ikkunaan. Ilman mitään näyttiksen ajureita lähti aina hyvin käyntiin eikä minkäänlaista ongelmaa tuntunut olevan. Myös vikasietotilassa lähtee hyvin käyntiin joten tuskin näyttis on paskana eikä siinä ainakaan mitään "räjähdys" jälkiä näkynyt. Kelloja oli vähän ja ne olivat vakaat eikä tuon pitäisi ihan äkkiä Muron mukaan sulaa kun kestää 104 asteeseen saakka. Pienen googletuksen jälkeen löysin tämän mutta ihmettelin että eihän tässä voi mitään toisia ajureita olla jos formatoin koneen. Välillä tosin lähtee ihan normaalitilassa noilla 258.96 ajureilla mutta yleensä viiden minuutin päästä olin joko pelaamassa tai netissä tai vain työpöydällä kone jäätyi. Driver Cleaner Pro:lla olen myös ajureita poistanut ennen uusien asentamista. Asensin nuo 258.96 ajurit kun sain koneen ja hyvin pyöri niillä ennen tätä ongelmaa. Mitään muita ajureita en niiden jälkeen asentanut. Kiitos kaikille kommentoinneille.
http://forums.nvidia.com/index.php?s=e9a...pic=176132&st=0 Tuolla aika paljon asiaa. Muutama kaveri sai toimimaan kortin vaihdolla, joten voi olla että kortti on viallinen. Jännää siinä on että monilla toimi alkuun hyvin, mutta parin viikon päästä alkoi jäätyily. Vikasietotilassa kuitenkin toimii.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti fanwars: http://forums.nvidia.com/index.php?s=e9a7f957717f9bb475a2207770e854d5&showtopic=176132&st=0
Tuolla aika paljon asiaa. Muutama kaveri sai toimimaan kortin vaihdolla, joten voi olla että kortti on viallinen. Jännää siinä on että monilla toimi alkuun hyvin, mutta parin viikon päästä alkoi jäätyily. Vikasietotilassa kuitenkin toimii.
Joo tuota ketjua olen seurannut. Varmaan soitan myyjälle ja kerron asiasta jos saisi uuden kortin.
Itselläni ollut samaa ongelmaa GTX 460 -korttien kanssa (ja tästä kirjoitellut tuohon Nvidian foorumipostaukseen kanssa). Asuksen kortilla vikaa ilmeni ensiksi kolmen päivän käytön jälkeen (mm. pelatessa, BIOSissa, kesken Memtestin, normi työpöytäkäytössä, welcome screenissä...) ja lähetin sen takaisin Jimmsiin takuuseen. Tilalle tullut PNY:n GTX 460 kesti sitten viikon verran ja samaa jäätymistä rupesi taas ilmaantumaan. Kortti kuitenkin toimii välillä ihan normaalisti (esim. nyt ei ole viikkoon jäätymistä tapahtunut). OCCT GPU stressitestiä olen ajanut pari tuntia PNY:n kortilla ja lämpötilat ovat pysyneet tasaisesti 77 asteessa ja testi on nätisti päässyt loppuun asti. Jännitteet ovat myös olleet tasaiset. Prossu ja muistit pelaavat kanssa, Prime95 rullas n. 30 tuntia ilman ongelmia.
Mitä ilmeisimmin tämä ongelma liittyy kortin kellojen puotto ominaisuuteen idlessä ja jäätymiset on yleisimmin tapahtunut juuri normikelloille noston yhteydessä. Esim. GPU-Z:n avaaminen idle kellon ollessa päällä on saanut pari kertaa systeemin jäätymään :P Tätäkään ominaisuutta ei tietenkään voi ajurien kautta ottaa pois käytöstä. Uusimmimmalla beta-ajureilla jäätymistä ei muistaakseni tainnut esiintyä ollenkaan, ajurit vaan kaatuilivat turhan tiuhaan tahtiin...
Toinen ongelma joillakin korteilla on korkeat DPC latenssit idle kellojen ollessa käytössä. Tämä taas tapahtuu ilmeisesti vain tietyillä piirisarjoilla ja ei-SLI emoilla. Uusilla beta-ajureilla tämä on tosin fixattu kommenttien perusteella.