Jees, eli olen ajatellut rakentavani HTPC:n tuohon olkkariin. Olen pähkäillyt että tekisinkö siitä Linux vai Windows-pohjaisen ja toistaiseksi olen päätynyt windowsiin jotta välttyisin pahimmilta ongelmilta ja säätämisiltä kun en muutenkaan ole juuri linuxia käyttänyt.
Eli suunnitelma olisi pistää Win7 Ultimate + XBMC siihen pyörimään ja käyttötarkoitus on pääosin elokuvien katselu ja musiikin kuuntelu mutta mikäli mahdollista olisi hienoa saada HTPC myös tallentamaan silloin tällöin jotain tv-ohjelmia... onko tämä mahdollista?
Kone saisi olla tietty mahdollisimman hiljainen, mutta silti tehokas. Tosin pieni hurina ei haittaa... se tuskin tuolta tv-tasosta kuuluu.
Tälläistä kokoonpanoa suunnittelin:
Asus P7H55-M LX -emolevy85? Intel Core i5 760, 2.8GHz, LGA1156, 8MB, Boxed -prosessori199? Kingston HyperX 2x2GB, DDR3 1600MHz, CL997? Seagate 1TB Barracuda 7200.12, 3.5", SATA II, 32MB, 7200RPM68? EVGA GeForce GT 430, 1GB, DVI/HDMI/VGA, PCI-E (HDMI 1.4a, siksi tämä!) 79? Antec Fusion Remote MAX -kotelo (mukana tulevalla kaukosäätimellä voi vissiin mukavasti ohajta sitten koko konetta) 215? Fractal design 140x140 ja 120x120 -laitetuulettimet(korvaamaan kotelon omat melutoosat) 20?
Nämä yhteensä 844? Jimmsistä...sitten vielä:
Antec EA-500D EarthWatts Green 500W -virtalähde verkkokaupasta 85? ja joku parempi/hiljaisempi prossucooleri olisi tarpeen.
Yhteensä siis 929? ilman prossucooleria.
Eli siis olisiko tuo kokoonpano järkevä HTPC käyttöön, vai ammunko yli ja lujaa? Tällä ei siis tulla pelaamaan ollenkaan vaan täysin leffa/musiikki/tv -käyttöön tulossa.
Haluan vain että laite toimii ilman mitään lagaamisia/odotteluja ja on ajan tasalla vielä kolmen vuodenkin päästä.
Sitten mitenkäs tuo tv-homma? Onnistuuko tv-kanavien tallennus ja sitten katsominen helposti jollain tv-kortilla? Itsellä vähän huono kuva näistä tietokoneiden tv-korteista, kun viimeksi kokeilin sellaista vuonna 2004... ja perseestä oli. Toimiiko nämä vehkeet nykyään?
Itellä on nyt vuoden verran ollu Asus P5Q-EM ja c2d e7400prossu ja hyvin tuolla on kaikkea tehny. Telkkua ja leffoja kattellu, musiikkia kuunnellu jne.
HD tason leffatkin pyörii ok. Näytönohjain on integroitu 4500hd. Keskusmuistia on 4gb ddr2.
Mulla on Antec MicroFusion kotelo enkä oo oikein keksiny mitään käyttöä sille kaukosäätimelle. Windosin jossain mediahässäkässä se toimi mutta mitäpä tuolla tekee kun on näppäimistökin/hiiri. Näppäimistönä/hiirenä mulla on Logitech diNovo Edge.
Eli kaiketi toi sun kone "vähän" ampuu yli käyttötarkoitukseensa nähden. Tuo mun kone kuluttelee siinä 50-60W sähköä. Pidän sitä jatkuvasti päällä niin on tärkeää ettei se porskuta 200 wattia jatkuvasti.