User Käyttäjä Salasana  

tiistai 23.9.2025 / 14:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > näytönohjainajurit katosivat - mikään ei enää toimi
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Näytönohjainajurit katosivat - mikään ei enää toimi
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Schamppu
Newbie
_
30. lokakuuta 2010 @ 21:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro!

Mulla on nyt todella outo ongelma johon en ole ikinä tutustunut. Siis minä olin koneella täysin normaalisti muutama päivä sitten, ja kaikki oli ihan jees, lukuunottamatta että viimepäivinä olin joutunut kaksi kertaa bluescreenin kohteeksi. Sitten, yht'äkkiä ruutuni pimeni, ja luulin että kyseessä oli bluescreen, mutta kone käynnistyi, ja resoluutio oli muuttunut 840x480. Sen jälkeen hieman tutkailtuani tajusin, että näytönohjainajurit olivat kadonneet johonkin, kun katsoin dxdiagia.

Sen jälkeen olen yrittänyt aivan kaikkea - olen mennyt Nvidian sivuille, ja etsinyt sieltä sen ajurietsinnän avulla ja ladannut - ei toimi, ja olen myös valinnut listasta GeForce 8800GT ja yrittänyt ladata sen ajureita, mutta ei vaan toimi. Aina yritän käynnistää uudelleen, mutta ajureita ei tule. Olen myös yrittänyt ajurinlatausohjelmia, mutta niistäkään ei ole apua.

Epätoivoisesti olen myös asentanut Windows 7 uudelleen, joka vain pahensi asiaa: nyt myöskään äänikorttini minkälie ajurit eivät asennu. Sen lisäksi koneen käynnistyessä saan herjan joka kertoo jostain shann12.dll, ja luin, että sillä on jotain tekemistä troijalaisten kanssa (kyllä, Windowsin Defender poisti jonkin viruksen, ja sen jälkeen herja on ilmestynyt)

Eli yksinkertainen kysymys: mikä ihme koneessa on vikana? Äänet ei toimi, pelit ei toimi - mikään ei toimi, ja Minecraftin päivitys ilmestyy huomenna! Pikaista apua siis tarvitaan.

Terveisin Schamppu

PS. Olen myös yrittänyt lataa vanhoja ajureita, ja näköjään olen onnistunut lataamaan äänikorttiini mihinlie jonkunsortin ajurit, ja se näkyy dxdiagissa nimellä Realtek Digital Output (Realtek High Definition Audio). Huono puoli on se, että kyseinen äänikortti taitaa olla emolevyn integroitu, vai miksi sitä nyt kutsutaan, ja se ei toimi (olen ostanut erikseen itselleni toisen äänikortin, joka toimii, mutta en tiedä mitkä ajurit siihen pitäisi asentaa).

Edit: käytän 64 bittistä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. lokakuuta 2010 @ 21:30

jkstone
Suspended permanently
_
30. lokakuuta 2010 @ 21:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kai formatoit kovon ennen uudelleenasennusta?

Schamppu
Newbie
_
30. lokakuuta 2010 @ 21:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tottakai, Windows ei meinannut edes mahtua C-asemalle, mutta nyt tilaa on yllin kyllin. Yritin taas äsken asentaa Nvidian antamaa ajuria (olikohan se nyt 260.99) ja asennus kyllä onnistui, mutta uudelleenkäynnistämisen jälkeen mitään eroa ei ole. Asennuksen yhteydessä asennus kyllä ilmoittaa, että ajurin versio on currently 260.99 (jos se nyt on se oikea numero, en muista)

Mikä ihme tätä siis vaivaa?

Edit: yritin käynnistää jotain Nvidia Control Panelia, niin kyllähän se käynnisty jne. mutta kun yritin siinä 3D previewiä niin mitään ei ilmestynyt, ja hetken päästä koko paska kaatui. Eli näköjään Nvidia kusee itseään silmään tjsp.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. lokakuuta 2010 @ 21:53

jkstone
Suspended permanently
_
30. lokakuuta 2010 @ 21:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ehkä se näyttis sitten hajosi.

Schamppu
Newbie
_
30. lokakuuta 2010 @ 22:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heh, menin laitehallintaan, ja sieltä löytyi Nvidia GeForce 8800 GT ja huutomerkki. Kun sitä klikkaa, siinä lukee "Laite on pysäytetty, koska se ilmoitti virheestä. (Koodi 43)"

Eli kysymys kuuluu: miten voin saada näytönohjaimen taas toimimaan? Ja toimiiko kone, jos siinä ei ole näytönohjainta? Miten kaikki videot ym. sitten toimii? Mä en ole niin edistynyt, että aukasen tuosta ton koneen, ja sörklään vähän piuhoja ja johan lähtee toimimaan, mutta jos joku voi antaa linkkiä johonkin ohjeeseen, jossa näytetään, miten sellainenkin onnistuu, niin vois sitä yrittää. Microsoftin sivuston mukaan Koodi 43 on:

Lainaus:
Koodi 43
Laite on pysäytetty, koska se ilmoitti virheestä. (Koodi 43)
Suositeltu ratkaisu

Jokin laitetta ohjaava ohjain ilmoitti käyttöjärjestelmälle laitteessa ilmenneen jonkinlaisen virheen.

Jos olet jo suorittanut ohjatun vianmääritystoiminnon, sinun saattaa etsiä laitteen ohjeista lisätietoja ongelman vianmäärityksestä.
Kirjoitusvirheen kera en tajua tuosta, että mistä saan jonkun vianmääritystoiminnon käyntiin, ja mistä ihmeen ohjeista, kun ei niitä enää ole jne.

Siis mikä tehtäväksi?
jao3
Suspended due to non-functional email address
_
31. lokakuuta 2010 @ 13:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Eli kysymys kuuluu: miten voin saada näytönohjaimen taas toimimaan? Ja toimiiko kone, jos siinä ei ole näytönohjainta? Miten kaikki videot ym. sitten toimii? Mä en ole niin edistynyt, että aukasen tuosta ton koneen, ja sörklään vähän piuhoja ja johan lähtee toimimaan, mutta jos joku voi antaa linkkiä johonkin ohjeeseen, jossa näytetään, miten sellainenkin onnistuu, niin vois sitä yrittää. Microsoftin sivuston mukaan Koodi 43 on:
Näyttösi on liitettynä näytönohjaimeen, jos otat näytönohjaimen irti et saa näyttöäsi toimimaan tietokoneessasi. Ellei emolevyssä ole integroituä näytönohjainta, johon liittää näyttö. Eli kone ei toimi ilman näyttistä.

Voit toki koittaa kaverin koneessa toimiiko näyttis siellä tai pyöritä FurMarkia ja katso kaatuuko kone. Nuo tosin aika turhaa, koska epäilen vahvasti että näyttis on rikki.

Kovo: 1TB SpinPoint F3 Emo: Gigabyte GA-890FXA-UD5
Näyttis: iCooler HD 5870 RAM: HyperX DDR3 1600MHz 4Gb
Kotelo: Fractal Define R3 Prossu: Phenom II X6 1055T @3,64GHZ

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. lokakuuta 2010 @ 13:59

Schamppu
Newbie
_
31. lokakuuta 2010 @ 14:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Njoo, näin itsekin uskon.

Aloitin keskustelun jo eilen näytönohjaimen irroittamisesta näytönohjainalueella, koska suunnittelen irroittavani sen, ja kokeilevani pakastin- ja uunitemppua. Jos nekään ei toimi, hommaan kokonaan uuden näytönohjaimen.
Mainos
_
__

_
jao3
Suspended due to non-functional email address
_
31. lokakuuta 2010 @ 14:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://murobbs.plaza.fi/naytonohjaimet/627507-ohje-korjaa-risa-nayttis-uunissa.html Ei muutaku onnea, ite en vieläkään usko että uuni korjaa mitään :)

Kovo: 1TB SpinPoint F3 Emo: Gigabyte GA-890FXA-UD5
Näyttis: iCooler HD 5870 RAM: HyperX DDR3 1600MHz 4Gb
Kotelo: Fractal Define R3 Prossu: Phenom II X6 1055T @3,64GHZ
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > näytönohjainajurit katosivat - mikään ei enää toimi

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy