Terve,
eli minulla olisi seuraavanlainen ongelma tietokoneeni kanssa. Kone "jäätyy" satunnaisesti ilman mitään järkevää syytä. Eli ihan peruskäytössä tai sitten esim. pelatessa.
Jäätyessään hiiri lakkaa liikkumasta, ohjelmat pysähtyvät ja ainoa ratkaisu on käynnistää kone uudelleen Reset-nappulasta. Ongelmaa on jo puitu HJT-puolella melko perusteellisesti, mutta ongelma ilmenee edelleen. Aiempi keskustelu: link
Koneeni on vajaa 4kk vanha ja se on itse koottu komponenteista. Ongelma ilmeisestikin on raudassa, mutta kuinka voin selvittää missä ongelma piilee? Vielä kun takuuta on niin saisi mahdollisen viallisen komponentin vaihdettua.
Koneessa on Aito Windows XP (SP3) 32-bit käyttöjärjestelmä.
Suoritin: AMD Phenom II x4 955BE
Muisti: A-Data 2x2gb 1333mhz DDR3
Emo: Asus M4A87TD
Näyttis: HIS Ati Radeon 5670 1GB
Power: Silverstone 500W, Strider Essential
Kovalevy: Samsung 500GB Spinpoint F3, 3.5", SATA II, 16MB, 7200rpm
LG DVD-asema ja USB 2.0 sisäinen muistikortinlukija
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone: Testaa muistit Memtestest86+:lla.
Hei taas,
testasin muistit Memtest86+ :lla. Testi oli päällä noin 4 tuntia, jonka aikana 4 Pass:ia. Ei Erroreita. Eli muistit ovat ilmeisesti kunnossa. Kuinka tästä eteenpäin?
Itselläni vähän samanlainen ongelma mutta kone ei jäädy noin usein, Vain silloin jos kone on ollut kauan päällä ja siinä ei ole ohjelmia päällä ja myös WoW pelissä jäätyy melkein heti. Eli onko prosessori rikki vai missä vika :o
itellä oli saama ongelma, hiiri jäätyy ei voinu mitään enään tehdä, ongelman kuitenkin sain ratkaistua, olin tainnut jotain instantboottia säädellä, otin sen pois ongelmat lakkas, eli jos oot jotain asennellu ja sen jälkeen alkanut tökkiä, koita poistaa se. Itellä tökkis 2-4tunnin välein, nyt 4pv menny ihan normaalist.