Eli tarkoitukseni olisi n. 400? budjetilla hankkia uudet osat koneeseeni tai oikeastaan uusia lähes koko roska. Kone tulisi lähinnä satunnaiseen videoeditointiin (ei raskasta), netin selaamiseen, elokuvien katseluun, musiikin kuunteluun ja vähäiseen pelailuun. Tahtoisinkin mielipiteitä komponenteista, joita olen katsellut: Ostoskorit
Emolevyn valitsin, koska siinä on USB 3.0 ja Sata3 -tuet, joita tulen varmaankin tarvitsemaan tulevaisuudessa, jos ostan esim. SSD-levyn tai nopean ulkoisen kovalevyn.
Prosessorin valitsin, koska se on kerroinlukoton ja siitä voi helpostikin saada 3- ta 4-ytimisen. Aion myös kellottaa prosessoria, jos näen sen edes hieman tarpeelliseksi.
Muistiksi valitsin vain yhden 4 GB:n kamman, koska hintaeroa 2x2 GB:n settiin ei ollut ollenkaan. Tarkoitus olisi joskus varmaankin pistää "täydet" 16GB muistia koneeseen.
Näytönohjaimen HD 5670:n luulen olevan riittävä omaan käyttööni.
Kotelo on ymmärtääkseni laadukas ja kotelolta vaadin kovalevykiskoja sekä ulkoista 3.5"-paikkaa.
Nyt jo käytössäni olevat kovalevyt ja optinen asema riittävät minulle, joten niitä ei tarvitse uusia:
-Maxtor DiamondMax 23 500GB SATA 16MB 3Gb/s
-WD CAVIAR GREEN 1TB SATA2 64MB
-SAMSUNG SATA 22X DVDRW MUSTA SH-S223C/BEBE
Myöskin normaalia parempi prosessorinjäähdytin löytyy jo:
-NEXUSHEAT PIPE CPU COOLER AMD AM2 17DBA AXM-8200
Jos tuo Corsairin virtalähde ei ole hyvä, eikä tämänhetkinen Fortron jaksa, niin mikäköhän olisi sitten hyvä tuohon hintaluokkaan? Itse katselin Fortronin SagaII -malleja 400W ja 500W, joissa on 80+ -hyötysuhde.
Olen ainakin lukenut, että Fortron tekisi laadukkaita virtalähteitä ja sen perusteella ostin tämän nykyisenkin virtalähteeni. Onko tuo 500W yliampuvaa vai ottaisinko sen mieluummin, kun sehän ei ole kuin 3? kalliimpi?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tcav: Jos tuo Corsairin virtalähde ei ole hyvä, eikä tämänhetkinen Fortron jaksa, niin mikäköhän olisi sitten hyvä tuohon hintaluokkaan? Itse katselin Fortronin SagaII -malleja 400W ja 500W, joissa on 80+ -hyötysuhde.
Olen ainakin lukenut, että Fortron tekisi laadukkaita virtalähteitä ja sen perusteella ostin tämän nykyisenkin virtalähteeni. Onko tuo 500W yliampuvaa vai ottaisinko sen mieluummin, kun sehän ei ole kuin 3? kalliimpi?
Gortroni tekee laatukamaa, konkissa on joskus vähän häikkää. 3 eurolla ottasin 500W.