User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 25.6.2025 / 15:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > aopen-emolevyn sata ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Aopen-emolevyn SATA ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
manteroz
Junior Member
_
22. marraskuuta 2010 @ 14:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka

Aopen ak77-600gn - emolevy
Amd athlon xp 3200+ - socket a - prosessori
Sapphire HD 3450 agp - näytönohjain
3g ddr - keskusmuisti

Western Digital Caviar SE16 (WD5000AAKS) Serial ATA - Jumperoitu toimimaan 150Mb/s(http://support.wdc.com/images/kb/sata.gif <-- alinmman mukaan)

LG Internal/GH22 Super Multi DVD Rewriter 22x Serial ATA - DVD asema

Ja sitten on vielä yksi DVD asema mikä on kytketty Pata.

Olen nyt taistellut tämmöisen kokoonpanon kanssa noin 2 kk erinlaisten vikailmoituksien ja ogelmien kanssa josta viimeisin ongelma on, että emolevyn sata ei tunnista sekä kovalevyä että cd/dvd asemaa.
Kyllä kun tietokone käynnistyy, niin alussa näkee että se tunnistaa sen mutta esim. kun yrittää buutata satalla kiinitettyyn dvd asemalta jotain se ei edes lue levyä sieltä taikka jos haluaa asentaa windows xp niin tulee heti alussa virheilmoitus että ei yhtään kovalevyä löytynyt. Olen asentanut kyllä Windows 7 aikasemmin ja silloin se löysi asennuksessa kovalevyn jne mutta silti ei voinut satalla kiinitetyllä cd asemalla buutata mitään ja oli paljon bluescreenejä kun tietokone oli käynnissä windows seiskalla.

Olen kokeillut tehdä nLitellä customoidun windows xp levyn missä olisi sata ajurit mutta ei siltikään auta. Bios on päivitetty uusimpaan.

Jotenka onko täällä ketään joka osaisi auttaa ja kertoa miten saan toimimaan sekä oman dvd aseman että kovalevyn normaalisti? Tietokone tuottaa jo harmaita hiuksia minulle. Olen kuitenkin juuri ostanut uuden kovalevyn, dvd aseman, muistit sekä näytönohajaimen haluaisin että tämäkin vanha kone tulisi toimia kuinka pitääkin. :)

terv Antti

Antti Manninen
BPVest
AfterDawn Addict
_
22. marraskuuta 2010 @ 15:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tolla VIA:n piirisarjalla on ongelmii SATA 2 levyjen kanssa. Ei siihen auta ku vaihtaa SATA ohjain tai kovo.
manteroz
Junior Member
_
22. marraskuuta 2010 @ 15:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka

Oiskohan halpaa hyvää/luotettavaa tämmöstä SATA ohjainta tiedossa? Mikä kannattaa ostaa? ja mistä. Itellä ei ole kokemusta meinaan pci liitettävistä SATA korteista.

Antti Manninen
BPVest
AfterDawn Addict
_
22. marraskuuta 2010 @ 16:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tollaseen kantsi paljoa panostaa. Ihan perus PCI väylänen SATA-kortti ajaa asiansa. PCI väylä rajottaa joka tapauksessa tosi pahasti tota SATA ykköstäkin (133/150 MB/s).

Vika voi tietty olla muuallakin, toi VIA:n piirisarja ja SATA 2 ongelma vaan on aika tunnettu.
manteroz
Junior Member
_
22. marraskuuta 2010 @ 16:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka

Tällaista ajattelin tilata http://www.kauppasatama.fi/?tuote=CMP-SATAPCI30&cid=2028
Se tukee isoja kovoja jne..
MUTTA
Mitähän tuo tarkoittaa kun lukee "PCI 2.2 sopiva".
Onko minulla semmoista emolevyssä? ja jos ei ole niin toimisiko se minun koneessani "normaalisesti" ja lukisi kovoani?

Vielä yksi kysymys myös!:D
Tuo tarvitsee vissii asentaa korplta toimiakseen, onko tietoa?

Antti Manninen

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2010 @ 16:48

Mainos
_
__

_
BPVest
AfterDawn Addict
_
22. marraskuuta 2010 @ 17:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
PCI versioita ei yleensä jakseta mainita emon manuaaleissa. Perinteinen on 32 bit, 33 MHz. Palvelimissa on joskus 64 bit ja 66 MHz. Pitäis ton toimia.

Ajurit pitäs asentaa korpulta jos käytät XP:ta.

Lainaus:
Olen kokeillut tehdä nLitellä customoidun windows xp levyn missä olisi sata ajurit mutta ei siltikään auta. Bios on päivitetty uusimpaan.
nlite käyttäjänä voit tietty laittaa ne ajurit asennusrompulle, silloin ei tarvitse korppua.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > aopen-emolevyn sata ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy