Joulun varjolla on tarkoitus päivittää konetta uuteen uskoon. Vaihtoon lähtee prossu ja sen mukana emo ja muistit. Muistikammat ostin uuden kotelon kanssa jo valmiiksi, joten ei niistä sen enempää. Luulen ainakin tietäväni komponenteista jotain ja nämä ovat tällä hetkellä ostoslistalla:
Kuuntelen mielelläni mielipiteitä puolesta ja vastaan, tarkoitus on n. 250-300? budjetilla ostaa paras mahdollinen kaksikko.
Toinen kysymys on virtalähteestä: Aikoinaan päivitin näyttiksen HD4890:en ja virtalähteen Corsairin 450W-malliin. Itse olen laskeskellut, että 450W riittäisi vielä nykyistä prossua (Athlon 5000+) tehokkaammallekin, kun muut osat pysyvät samoina, mutta onko vastakkaisia mielipiteitä?
Muut osat tulevat olemaan 500Gt 7200rpm kovo, DDR3 1600MHz-muistit, HD4890, ilmeisestikin nuo emoksi ja prossuksi, DVD-asema, mahdollisesti muistikortinlukija vanhasta. Mutta olennaisimpiahan tehonkulutuksen kannalta ovat prossu ja ennen kaikkea näyttis. Miten muuten kellottaminen tuolla emolla? Toistaiseksi kellottamisesta ei ole mitään tietoa tai kokemusta, mutta jos joskus sellainen tulee ajankohtaiseksi, niin onko tuo emo riittävä siihen vai kannattaako laittaa muutama kymppi lisää?
Edit: Ja prossua viilentää tällä hetkellä Freezer Pro 7, joka menee uusiksi jos kellottamaan alan.